anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Otrzymałam uszkodzony towar

Arathorn_85
#8 Zapaleniec#

Witam mam pytanie. Zakupiłam mebel na allegro i dotarł do mnie uszkodzony. Przesyłkę nie odbierałam ja tylko moja teściowa bo  byłam w pracy akurat . Po powrocie otworzyłam i okazało się, że cztery najdłuższe elementy są pęknięte. Zadzwoniłam do kuriera, ale mnie odrzucał wysłałam SMS ale bez odzewu. Na drugi dzień napisałam do firmy od której kupiłam meble powiedzieli mi, że moim obowiązkiem było sprawdzić tą paczkę odrazu i spisać protokół a fizycznie nie było to możliwe! poza tym ja nie mam takiego obowiązku a dokładnie mam siedem dni na spisanie protokółu. Firma kurierska nie sprawiała żadnych problemów i niedługo później protokół był już w firmie meblowej. Decyzja była taka, że wymienią mi 3 elementy z 4 bo jak twierdzą ten ostatni nie będzie mi potrzebny bo kupiłam szafkę RTV na stelażu a ta deska jest potrzebna jakbym chciała postawić bez stelaża. A czy mogłaby to być moja decyzja jak chce szafkę sobie postawić?! Zapytałam ich odpowiedzieli, że  taką decyzję podjęli i albo się zgadzam albo nie. Powiedziałam, że otworze dyskusje na allegro bo czuję się oszukana to stwierdzili że wyślą 4 elementy. Ile mam czekać? Zapytałam oni mi, że 3 tygodnie bo muszą te elementy wyprodukować. Nie zgodziłam się i napisałam, że chce zwrócić mebel w takim razie, ale na ich koszt bo ja nie mam zamiaru płacić bo uważam, że oni i firma kurierska odpowiada, że od tygodnia mam w domu uszkodzony mebel. 14 dni mam na zwrot z tego co wiem i rozumiem pokrywanie kosztów zwrotu jak jest to moje widzi mi się, ale ja dostałam uszkodzony mebel a takiego nie zamawiałam. Mam się z nimi kłócić? Otwierać dyskusje z allegro. Ogólnie kontakt z działem reklamacji jest straszny. Mają **piiip**ane na tą sytuację i czuję, że chcą mnie wpędzić w poczucie winy bo nie dopilnowałam firmy jak mi to przywieźli. Co najlepiej zrobić w tej sytuacji?

oznacz moderatorów
49 ODPOWIEDZI 49

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Arathorn_85 Zgłosiłaś reklamację na uszkodzony mebel > jak wynika z Twojego opisu > sprzedawca reklamację przyjął > teraz on decyduje o sposobie jej załatwienia > może wymienić, naprawić bądź oddać kasę > wybrał naprawę i dosłanie uszkodzonych elementów.

Możesz otworzyć dyskusję, ale moim zdaniem to się na nic nie zda > to sprzedawca wybiera sposób załatwienia przyjętej reklamacji > nie musi się zgodzić na zwrot

Prawdopodobnie odpowiedź Allegro w dyskusji będzie taka sama > ja bym na Twoim miejscu poczekał spokojnie na wymienione elementy > ale zrobisz jak uważasz

oznacz moderatorów

Arathorn_85
#8 Zapaleniec#

Kupiłam mebel, zapłaciłam, czekałam i teraz nadal mam czekać?? Ale może ja nie chcę?? To sprzedawca decyduje teraz o wszystkim?! Przecież ja zamówiłam mebel nie uszkodzony to nie moja wina a jestem w tym wszystkim poszkodowana najbardziej. Mogę go zwrócić, ale dlaczego mam to zrobić na mój koszt skoro otrzymałam towar wadliwy a mam 14 dni na zwrot to może po prostu skorzystam z tego prawa.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To zwróć ale znasz zasady zwrotów? Zalecam dyskusję.

oznacz moderatorów

Arathorn_85
#8 Zapaleniec#

Mogę zwrócić dostałam od nich formularz, ale uważam, ze za wysyłkę powinni zapłacić oni. Zawsze miałam w głowie, że kupując prze internet to kupujący jest bardziej chroniony przed różnymi tego typu zdarzeniami, ale po tym zakupie i po tym co przeszłam z nimi w tym tygodniu mam już serdecznie dość. 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Arathorn_85 No to posłuchaj Lwa i zacznij awanturę.🦁

oznacz moderatorów

Client:109840791
#9 Pomysłodawca#

@Arathorn_85 

Witaj, Twój mebel jest niezgodny z umową i niewątpliwie obarczony istotną wadą. Nie musisz czekać tygodniami na naprawę lub wymianę. Według art. 43e.1. 4) znowelizowanej 4 listopada 2022 r. ustawy o prawach konsumenta możesz odstąpić od zawartej umowy bez uprzedniego skorzystania z innych środków ochrony zawartych w ustawie. Wbrew kłamstwom sprzedawców podrabianych perfum decyzja w tej sprawie należy wyłącznie do Ciebie. Prześlij sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zażądaj zwrotu swoich pieniędzy. Najlepiej zrobić to poprzez dyskusję: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/jak-rozpoczac-dyskusje-i-wyjasnic-prob... 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Arathorn_85 Tak, tak > posłuchaj podpuszczaczy > rób awanturę > mebel jest zgodny z opisem i nie ma żadnej istotnej wady > uszkodzenie powstało podczas transportu > ten paragraf podany przez "obrońcę uciśnionych" nie ma tu zastosowania > on doskonale o tym wie, gdyż pisał to samo w innych postach > bez rezultatów i efektów

Po prostu podłączył się pod lewka-kiciusia

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Moim zdaniem po takiej odpowiedzi że mają 3tyg otworzyłbym dyskusję bo sprzedajacy ma 14dni na rozpatrzenie reklamacji. Z pewnością go to zmobilizuje.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@LEW433 Przecież sprzedający już rozpatrzył reklamację > przyjął ją > zdecydował się na naprawę _ dosłanie uszkodzonych elementów > zrobił to szybciej niż ustawowe 14 dni (to jest czas na rozpatrzenie reklamacji, a nie na naprawę) > czyli załatwił sprawę pozytywnie > do czego tu dyskusja?

@Arathorn_85 Niestety, ale sposobie załatwienia przyjętej reklamacji decyduje sprzedający > może wymienić, naprawić bądź oddać kasę > wybrał naprawę i dosłanie uszkodzonych elementów.

oznacz moderatorów

Arathorn_85
#8 Zapaleniec#

Czyli ja nie mam nic do gadania?? I mam grzecznie czekać 3 tygodnie?? A co ze zwrotem? Mam na to 14 dni? Czy też nie przysługuje mi to prawo? 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Posłuchaj ziółko, on każe tylko kupować , płacić i się cieszyć jak sprzedajacy zechce wysłać, może ale nie musi> bóg sprzedający.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@LEW433 Wyliniałeś !!! Napisałem tak jak jest > może wymienić, naprawić lub oddać kasę > a Tobie jak zwykle to nie pasuje > wolisz podpuszczać do awantury, która nie ma podstaw > termin dostawy po naprawie nie podlega pod 14 dni > ale dla Ciebie to za trudne do zrozumienia > zająłeś stanowisko "naczelnej" i już jesteś nią w 90%

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Mozesz czekać niegrzecznie.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

I w 3tyg dostarczy? w porządku ?

oznacz moderatorów

Arathorn_85
#8 Zapaleniec#

Czyli nie ma szans, że to sprzedający pokryje koszty wysyłki z racji, że towar dotarł do mnie wadliwy?? 

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Jeśli chcesz dokonać odstąpienia od umowy to tylko jego dobra wola czy pokryje.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Za zwrot zawsze płaci kupujący, wyjątek zakup Smart oraz paczkomat, sprzedajacy ma także prawo obniżyć zwrot jeżeli wartość towaru się pomniejszyła.

oznacz moderatorów

Arathorn_85
#8 Zapaleniec#

 Allegro protect reklamuje się, że zwracają pieniądze jak np towar dotrze uszkodzony czyli tak jak w mojej sytuacji. Mogę z tego skorzystać?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów