Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, obserwowałem aukcje przedmiotu który mnie zainteresował.Po kilku dniach otrzymałem na skrzynkę e-mail inf. o obniżeniu ceny przedmiotu o -88% przesłaną przez Allegro. Oceniłem że jest to bardzo korzystna oferta i zrobiłem przelew. Sprzedający nie zgodził się z wartością przedmiotu-zbyt niska cena, za całą sytuację obwinia Allegro, przedmiot wycofał z aukcji, opisując brak na stanie, pieniądze zostały zwrócone. Poczym wystawił go ponownie, w innej cenie. Po konsultacji z Allegro, dowiedziałem się, że pozostaje mi droga tylko cywilno prawna, nikt nie chce przyznać się do błędu.
@blekitnastrzala Wiesz, liczy się gest, nie musieli Ci nic dawać i możesz iść z tym do sądu, że ktoś Ci nie chce sprzedać rzeczy z powodu błędu. Powinieneś docenić a nie gardzić lub grzecznie podziękować odmówić tego zadośćuczynienia i zrobić swoje skoro uważasz, że racja jest tylko po Twojej stronie i musisz dopiąć swego 😉
@blekitnastrzala Nie kupiłeś tego zegarka za 2 zł, wtedy byłby to rażący błąd w cenie. Moim zdaniem w sądzie wygrasz, a sprzedawca poniesie wszystkie koszty.
Pamiętaj też o tym, że tutaj odpowiadają głównie inni sprzedawcy z Allegro, dlatego takie opinie o tej transakcji.
@blekitnastrzala, markam43 jest tu jednym z kilku klonów naczelnego kombinatora , masz chyba jasność nie zapłaci za ciebie kosztów sadowych w ewentualnie przegranej sprawie.😎
@blekitnastrzala A potem zdziwienie : "dlaczego inni sprzedajacy dodali mnie do czarnej listy?" - no własnie : dlaczego🤔
Moja cytowana wpowiedź przez Panią, dotyczyła tylko i wyłącznie miłej i zaangażowanej obsługi Pana Mateusza a nie przyznanych monet.
Pozdrawiam.
@blekitnastrzala Allegro nie jest sądem, żeby karać sprzedawce. Chcesz kary dla sprzedawcy, to tak jak radzi ci @markam43 , idź do sądu. A jak już przegrasz sprawę ze sprzedawcą, to pozwij @markam43 za wprowadzenie w błąd i narażenie cię na koszty.
blekitnastrzala 88% to już ewidentny ludzki błąd , nic nie zrobisz i sąd Ci nie pomoże . Wina leży po stronie sprzedawcy , który pewnie omyłkowo ustalił mocno zaniżoną cenę . Powołując się na bląd sprzedawca może odmówić wydania towaru .
Wada oświadczenia woli
Jeśli sklep internetowy w swojej ofercie udostępnia produkty o zaniżonej w wyniku błędu cenie, natomiast umowa sprzedaży pomiędzy klientem a przedsiębiorcą została już zawarta i jest wiążąca, eSklep może w takim przypadku powołać się na wadę oświadczenia woli, opisaną szczegółowo w Kodeksie Cywilnym (art. 84):
1. W razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli było złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę, chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć; ograniczenie to nie dotyczy czynności prawnej nieodpłatnej.
2. Można powoływać się tylko na błąd uzasadniający przypuszczenie, że gdyby składający oświadczenie woli nie działał pod wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej treści (błąd istotny).
Co to dokładnie oznacza? W przypadku, gdy sklep zawarł z klientem umowę sprzedaży produktu o zaniżonej w wyniku błędu cenie, przedsiębiorca może przesłać kupującemu dokument informujący o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu.
Ważne jest, aby w dokumencie takim znalazło się:
Jeśli klient nie zgodzi się ze stanowiskiem sklepu internetowego, może dochodzić swoich praw na drodze sądowej.
@blekitnastrzala Zawarłeś prawnie wiążącą umowę i masz prawo domagać się wydania rzeczy. Nie po to są zachęty i obniżki cen, aby się z nich później wycofywać. Jeżeli Allegro nie chce Ci pomóc, pozostaje Ci faktycznie dochodzenie swoich praw w sądzie. Jeżeli przedstawisz ofertę z taką ceną i dowód wpłaty, moim zdaniem sprzedawca będzie zmuszony do wydania rzeczy po ponownej zapłacie. Tym bardziej, że sprzedający kłamie pisząc o braku na stanie, a potem wystawia towar ponownie.
Dziękuję za odpowiedź.
Obawiam się że koszty Sądowe będą zbyt wysokie.
Rozważam opisanie całej sytuacji i wystawienie sprzedajacemu "negatywnego komentarza"
Nie będzie musiał niczego wydawać, to przecież ewidentny błąd, przy takim produkcie nie ma takich obniżek i każdy klient to wie, a próbując tu naciągać prawo, klient ryzykuje, ze sprzedawca się odwinie i zgłosi próbę wyłudzenia.
zgodnie z prawem, jeśli cena jest ewidentnie ustalona pomyłkowo sprzedawca ma prawo do jednostronnego anulowania transakcji. Była też sprawa w której ktoś wystawił auto i się pomylił, chyba o dwa rzędy cyfr. Cena była tak rażąco niska, ze delikwent, który chodził po organach ścigania, po sądach itd.. w końcu został skazany za próbę wyłudzenia. Ku przestrodze. Bądźmy dla siebie ludźmi.
Czytając ten wątek dochodzę do wniosku że AG dochodzi już pomału do granic absurdu.
1. Mnożą się klony osób odpisujących, którzy uważają że są specami-teoretykami od prawa, wszystkich regulaminów, zasad dobrego handlu itp., a którzy nie maja kompletnie żadnego doświadczenia praktycznego w tym temacie.
2. Zakup towaru za 12% ceny? - kpiny sobie urządzacie? - przecież to jest ewidentna pomyłka sprzedającego (jeśli faktycznie tak jest - o tym dalej napiszę). Kupujący na 100% znał faktyczną realną cenę towaru i wyzyskał fakt pomyłki sprzedającego dla osiągnięcia korzyści majątkowej - każdy sprzedający wybrnie z tego w sądzie. A czy to pomyłka sprzedającego - o tym też dalej napiszę.
3. @markam43 - to kolejny "wynalazek" typu "świetlisty kwiat" w bukiecie odpowiadających. Typu: rzeczoznawca-teoretyk.
4. blekitnastrzala - z tego co widzę, to otrzymałeś zwrot kasy od sprzedającego. ZibiK30 Ci dobrze pisze - jak poniosłeś koszty przelewu, to pisz do sprzedawcy żeby Ci też je zwrócił. Ma taki obowiązek. Otrzymałeś jeszcze od Allegro dodatkowe monety - czyli Allegro poczuwa się do własnej winy - inaczej nigdy byś nie dostał nic od Allegro.
5. blekitnastrzala Teraz pytanie - dlaczego chcesz wystawić sprzedającemu negatyw? Za to, że nie oddał Ci towaru za bezcen? Za to, że chciałeś dla własnej korzyści wykorzystać jego ewidentną pomyłkę? Czy na prawdę chciałbyś, żeby sprzedający faktycznie był "w plecy" tyle pieniędzy? A co z jakąś uczciwością kupującego? Czy tylko jest obowiązek jej wymagania od sprzedających? Jak kasjerka w markecie "walnie się "o 50zł przy wydawaniu "reszty" to też wsadzasz szybko kasę w kieszeń i uciekasz z tego marketu? Zauważ, że Oficjalny Sklep Allegro załatwia te sprawy w bardzo prosty sposób - przestudiuj jego komentarze. Brak towaru, problemy logistyczne itp - transakcja jest jednostronnie anulowana, kupujący bez żadnych uzgodnień otrzymuje zwrot gotówki. I sprawa jest załatwiona - bez żadnych dyskusi na AG.
6. Teraz wracając do moich uwag "o tym też dalej napiszę. " - przeglądnąłem sobie dziś, tak przy "okazji", przy listingu, kilka swoich ofert. Były oznaczone jako "Super cena". Nie wiem jak było akurat z ceną, nie miałem czasu się temu przyglądać. Ze swojej strony nie zgłaszałem żadnej oferty do takiego oznaczenia. Przecież wszystkie takie wyróżnienia są płatne. Muszę dopiero przejrzeć rachunek i napisać do Allegro o wyjaśnienie. Nie zamierzam płacić dodatkowych kosztów.
A może tutaj @la_nika mi odpowie, czy za takowe wyróżnienia (Super Cena), których nie zamawiałem, muszę płacić?
@maxr01 Za to za co negatyw, za pomyłkę sprzedawcy, że zauważył swoją pomyłkę.
@maxr01, oznaczenie "Super cena" jest bezpłatne. Wyróżniamy w ten sposób oferty, które w naszej ocenie są wyjątkowo atrakcyjne dla Kupującego.
Oczywiście jeśli sobie tego nie życzysz, daj proszę znać - poproszę, aby ktoś się z Tobą skontaktował w tej sprawie. 🙂