anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Otrzymałem towar niezgodny z opisem, co zrobić?

jankowski283
#1 Nowicjusz#

Witam kupiłem pokrowce od firmy [edycja] towar jest nie zgodny z opisem sprzedający ma kontakt tylko email ale ma w nosie moją reklamacje  dodam że to co mi przysłali to nawet w 1%nie wygląda jak towar który kupiłem co robić z takim sprzedawcą??

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

LEW433
#21 Demiurg#

Zacznij od otwarcia dyskusji:https://allegro.pl/dyskusje/nowa  napisz tam wszystko i czekaj co odpisze sprzedający, jest to zwrot zna niezgodność z opisem (reklamacja). Możesz to także zrobić przez zakładkę "Moje zakupy", masz tam zwróć cześć lub całość zakupu, kliknij odznacz że towar niezgodny z opisem, wygeneruj kod i odeślij.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@jankowski283 
Jeżeli uważasz, że otrzymany towar jest wadliwy (niezgodność towaru z ofertą jest wadą) to o ile jesteś konsumentem (lub przedsiębiorcą dla którego sprzedawca nie wyłączył rękojmi)  - możesz złożyć sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi. W reklamacji określ co Twoim zdaniem jest wadą oraz jakie masz żądania (oczekiwania) wobec sprzedawcy. 
Dodam, że składanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przy pierwszej reklamacji nie jest najlepszym pomysłem (sprzedawca będzie miał aż 30 dni na ustosunkowanie się do takiej reklamacji i nawet gdy wada zostanie uznana przez sprzedawcę może on wadę usunąć (np. poprzez wymianę rzeczy na zgodną z opisem) zamiast zwracać pieniądze.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@jankowski283 Najlepiej otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w nim zgłoś niezgodności z opisem i domagaj się wymiany na towar zgodny lub po odesłaniu zwrotu wszystkich kosztów. Powołaj się przy reklamacji na rękojmię, nie na żadne gwarancje. Po założeniu sporu włączy się do niego pracownik Allegro, który udzieli Ci wsparcia, a wtedy nagle sprzedawca przestanie mieć w nosie Twoją reklamację. Pamiętaj - spór - Dyskusja na Allegro przy wsparciu pracownika Allegro powoduje, że sprzedawcy nagle zaczynają być bardziej ugodowi. 

oznacz moderatorów