Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem od firmy jako osoba prywatna bezprzewodowe słuchawki dokanałowe. Po rozpakowaniu (pudełko zafoliowane) swierdziłem, że zupełnie mi nie odpowada konstrukcja słuchawek i jakość wykonania - cieniutkie kabelki - nie miałem możliwości ocenić tego na podtawie zdjęć. Słuchawek nie mierzyłem, nie wkładałem do uszu. Zapakowałem i zrobiłem tego samego dnia zwrot i odesłałem. Po czym dostałem informacje, że słochawki to produkt higieniczny, po otwarciu nie ma możliwości zwrotu, nawet jeśli były nieużywane, bo i tak nie mają jak tego sprawdzić.
Rozumiem, że nikt nie chce nosic używanych po kimś słuchawek, ale czy samo otwarcie opakowania już uniemożliwia zwrot? W sklepie stacjoranym mam możliwość obejrzenia słuchawek - czesto obsługa otworzy i da do ręki żeby sprawdzić materiały, wagę itp. - bez wkładania do uszu rzecz jasna.
Czy faktycznie słuchawki jest traktowany jak jak produkty medyczne, czy higieniczne (test ciązowy, kończówki szczoteczki, kosmetyki itp.) i po otwarciu nie można dokonać zwrotu? Powtórzę - nie były używane, ani zakładane.
@Ektoras Niestety jesteś w "szarej strefie". Tzn masz rację w sklepie pozwolono by Ci wyjąć słuchawki z opakowania. Rzeczywiście dousznych raczej nie powinno się zwracać bo nikt by nie chciał nosić po kimś. Rzeczywiście trudno im zweryfikować czy nosiłeś czy nie. Czy w aukcji w zakładce zwroty była mowa o braku takiej możliwości?
Rzecz, która dostarczona jest w zapieczętowanym opakowaniu, a której po jego otwarciu nie możesz zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę. Np.: bielizna osobista, test ciążowy, końcówki do szczoteczki elektrycznej, soczewki kontaktowe, maseczki.
Jeszcze przed zakupem, jak zresztą zawsze, zapoznałem się polityką zwrotów sprzedawcy i pewnie moja wina, bo do głowy mi nie przyszło, że ten zapis dotyczy słuchawek.
Pod bardzo wieloma produktami, które są zapakowane, możnaby umieścic taki zapis tylko czy on faktycznie działa.
@Ektoras Słuchawki dokanałowe zaliczają się do kategorii produktów których nie można zwrócić.
Problemem jest formularz allegro który jest bardzo nieprecyzyjny - formułka którą zacytowałeś to 'gotowiec' od allegro - sprzedający nie mają możliwości edytowania/doprecyzowania tego zapisu a kupujący często są nieświadomi i kończy się to tak jak w Twoim przypadku.
Dziękuję za odpowiedź. Przepis dla mnie zrozumiały i logiczny, ale mam raczej na myśli skąd pewność, że dotyczy słuchawek dokanałowych i czy faktycznie samo otwarcie opakowania uniwmoziwia zwrot produktu. Przecież takich restrykcji nie ma nawet w sklepach stacjonarnych - jeżeli będę chciał oddać rozmakowane, nieużywane słuchawki.
Bo czy ten sam zapis dotyczy na przykład kolczyków, które się przecięz wkłada w ciało - czy po otwarciu też z automatu nie można zwrócić?
@Ektoras Sklepy stacjonarne nie przyjmują zwrotów w ogóle - nie mają takiego obowiązku.
Może to wynikać jedynie z polityki konkretnego sklepu i ich regulaminu.
Zapomnijmy, że wspomniałem o sklepach stacjonarchych.
Podsumowując to rozumiem to tak:
Jeżeli w ofercie pojawi się informacja o Ograniczeniu prawa do odstąpienia, to praktycznie każdy zapakowany towar, który ma kontakt z ciałem może być podciągnięty pod wyrób higieniczny i to sprzedający o tym decyduje więc dobrze przed kupnem dowiedzieć się o możliwość zwrotu.
@Ektoras Niekoniecznie każdy. Jeśli kupisz słuchawki NAUSZNE w zapieczętowanym opakowaniu to pomimo, że mają one kontakt z ciałem to nie są produktem higienicznym.
Tobie się wydaje, że naszune nie są produktem higienicznym, sprzedający może miećinne zdanie - taką informację przed chwilą uzyskałem od prawnika na infolinii Uokik.
Nie ma żadnej listy produktów higienicznych więc jak zadecyduje sprzedawca tak będzie, a kupujący ewentualnie może swoich praw dochodzićw sądzie.
A swoją drogą Allegro z automatu powinno blokować możliwość zwrotu takiego towaru - odpadłoby mi pakowanie i wysyłanie przesyłki, która i tak do mnie wróci. Czy sam sprzedający w parametrach aukcji nie może zablokować możliwości zwrotu ze względów higienicznych?
Czy w opisie nie można umieścic informacji - produkt higieniczny?
@Ektoras W opisie powinny znaleźć się tylko informacje dotyczące bezpośrednio sprzedawanego produktu.
Od pozostałych informacji są dedykowane zakładki - DOSTAWA, ZWROTY itp ale jak sam widzisz my jako sprzedający nie mamy możliwości dopisania czegokolwiek w zakładce ZWROTY - możemy tylko wybrać z dostępnych tam opcji przygotowanych przez samo Allegro...
Sprzedający zablokować możliwości zwrotu nie może - jest to niedoskonałość systemu allegro.
Może warto zgłosić pomysł aby Allegro rozważyło taką funkcjonalność.
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/idb-p/zglos-pomysl
@Ektoras nie można z automatu blokować zwrotu ponieważ nadal przysługuje zwrot kupującym którzy nie rozpakowali towaru.
@ares_ Trafne spostrzeżenie. Aczkolwiek można np. zrobić jakiegoś check-boxa: "CZY TOWAR ZOSTAŁ ROZPAKOWANY?" Jeśli tak to możliwość zwrotu zostaje wyłączona.