Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mój teść zakupił silowniki do bramy, które wyglądają jakby były używane, nie są uszkodzone ale części montażowe są używane i niektóre elementy plastikowe wyżłobione. Sprzedajacy twierdzi że teść ma wypisac protokół szkody bo uszkodzenie powstało w transporcie. Widziałam na własne oczy te siłowniki i nie ma opcji aby takie uszkodzenie powstało w transporcie. Tym bardziej że paczka była cala i nie jest uszkodzona. Co mamy zrobić dalej ?
@Storczyk2018 spisać protokół i odesłać na reklamację sprzedawcy !!!
A nie powinno być tak, że jak automaty miały być nowe, to my powinniśmy je odesłać a sprzedawca pisać protokoły, teoretycznie dlaczego my mamy to robić? Oczywiście tylko pytam bo pierwszy raz spotkałam się z taką sytuacją
@Storczyk2018 to wynika z prawa pocztowego/przewozowego. Na sporzadzenie protokolu i wniesienie reklamacji jest 7dni potem odrzucaja z automatu. Jak odeslesz to w teorii moze czasu braknac. Druga rzecz ty masz sie zapoznac ze stanem rzeczy i wniesc zatrzezenia do dostawy w terminie do 7dni art 84 prawa pocztowego tzw doreczenie bez zastrzezen gdy paczka cala a toawar uszkodzony. Jako kupujacy nie musisz robic protokolu ale uokik jest zdania ze powinienes bo wzrasta twoja szansa na pozytywne rozptrzenie reklamacji u sprzedawcy
To rozumiem że mam wypisac ten protokół i załączyć to w dyskusji i czekać aż przewoźnik rozpatrzy reklamację?
@Storczyk2018 masz spisać protokół i wysłać sprzedawcy następnie ma ci on wydać 2 towar od razu albo odstępujesz z art 27 ustawy konsumenckiej i ma 14 dni na oddanie kasy i cię nic nie interesuje jego reklamacja
@Storczyk2018 w takiej sytuacji teść powinien złożyć reklamację sprzedającemu. Dokładnie taki powód reklamacji (towar uszkodzony, ale paczka jest cała) teść może wybrać gdy kliknie zwróć towar w zakładce Moje zakupy.
W razie trudności w porozumieniu się może założyć dyskusję i poprosić w niej o pomoc Allegro.
Tak zrobiliśmy i sprzedajacy uparcie twierdzi ze towar był uszkodzony w transporcie i każe nam kontaktować się z kurierem i pisać protokół ale nie ma możliwości takiej aby takie uszkodzenie powstało w transporcie ponieważ produkt jest cały , elementy montażowe są używane, tak jakbyśmy dostali uzywany produkt a nie nowy
@Storczyk2018 spisujesz protokół jak chce sprzedawca i piszesz do niego że chcesz albo od razu nowy towar albo odtępujesz od umowy z art 27 uk i nie interesuje cię kiedy i jak sobie złoży reklamację u przewoźnika i to on składa a nie ty żebyś się nie dał wrobić. Jak się zaprze to otwierasz dyskusję i tam odstępujesz od umowy z art 27 odstąpienie bez podania przyczyny i ma 14dni na zwrot środków
Problem w tym że otworzyliśmy dyskusje i zaznaczyliśmy opcje : paczka cala towar uszkodzony i sprzedajacy nie chce wysłać nowego przedmiotu ani oddać pieniedzy jeżeli nie wypiszemy protokołu że uszkodzenie powstało w transporcie
@Storczyk2018 w prowadzonej dyskusji poproście o pomoc pracownika Allegro. Rozumiem, że jest ona prowadzona z konta teścia, czy możesz przesłać jej numer?
Tak, jest prowadzona z konta teścia, jutro podam numer dyskusji
Prowadź dyskusję i nie daj sobie wmówić ze ty masz reklamować u kuriera, jak to zakup konsumencki to sprzedajacy składa reklamację.
Mogę też podać nick allegro: zbysz123
Jeśli jest możliwość proszę o wgląd do dyskusji, nie wiem skąd wziąć numer dyskusji ale przesyłam do pani dane :
Nick allegro: zbysz123
Nick sprzedawcy: RgAutomatic
Data zakupu: 23.02.2023
Kwota: 1699zl
@Storczyk2018 znalazłam ją 🙂 Poproszę Was o cierpliwość, wkrótce w dyskusji wypowie się pracownik Allegro.
Bardzo proszę o pomoc bo znów jest problem. Tak jak poprosił pracownik allegro, spisaliśmy protokół szkody, wysłaliśmy go do sprzedajacego, umówiliśmy się ze sprzedawcą ze wysyła nam nowe silowniki w których jest nalepka zwrotną i tym samym teść oddaje stare. Niestety sprzedajacy zamówił tylko kuriera na odbiór starych siłowników i nie wysłał nowych, co mamy robić w takiej sytuacji
@Storczyk2018 w ofercie ma kiedy i po jakim czasie wysyłka, nie musi być na już jak nie wyśle w 48h to należy się w dyskusji upomnieć, może być tak że najpierw chce odzyskać stare siłowniki i sprawdzić co z nimi. Pamiętaj że to reklamacja nie ma ściśle określonych ram czasowych tylko stwierdzenie bez zbędnej zwłoki / niezwłocznie nie oznacza to już od ręki
Wszystko rozumiem ale facet pisał w dyskusji, dzwonil wczoraj dzisiaj i powiedział że jest to wymiana, nagle się okazuje ze nie jest, tak też się nie postępuje oklamujac z góry, wydaje mi się że nie ma po prostu tego produktu fizycznie na stanie i dlatego robi takie problemy
Może czkać na zamówioną dostawę a może mieć 2 magazyny i z jednego wyśle a na drugi zabierze towar nie określił ci dokładnie kiedy przyśle towar na zamianę więc trzeba zaczekać w rozsądnym czasie się upomnieć w dyskusji, może być tak że jak dostanie uszkodzony towar to wyśle nowy