anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

paczka nie dotarła

jamisia
#3 Debiutant#

Witam

8 maja zakupiłam w systemie ratalnym torebkę na Allegro. Wszystko byłoby ok gdyby nie to, że paczka nie dotarła do mnie - sprzedawca wysłał ją inPostem do paczkomatu. Paczka do dziś jest wg aplikacji inpostu w trasie. Moje i sprzedającej telefony do inPostu nic nie dają bo dostajemy rozbieżne informacje - sprzedająca, że paczka zaginęła na aucie a ja , że utknęła w oddziale. Tak nas zbywają. Za chwilę nie będę mogła już odstąpić od umowy kredytu - zostanę z kredytem i bez towaru. Co zrobić. ratunku.

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

Vryko
#18 Luminarz#

To sprzedający odpowiada za przesyłkę do chwili odebrania jej przez kupującego. Niech on się martwi, skoro wysyła inpostem.  Zacznij od dyskusji z kupującym, odstąp od umowy kupna i tyle. 

 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

jamisia
#3 Debiutant#

Rozpoczęłam dyskusję - babka twierdzi, że paczka zginąła i rozmawia z inpostem. Napisała mi, że złozymy reklamację w inPost no ale co z kredytem? Na pewno jest tak, że mogę odstąpic od zakupu?

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

To jej, nie Twój problem.  Jeśli sprzedający nie dotrzymał warunków umowy, a sądzę, że tak jest w tym przypadku - masz prawo od takowej odstąpić. Trochę więcej masz tutaj: https://www.infor.pl/prawo/umowy/postanowienia-ogolne/686459,Odstapienie-od-umowy.html

oraz:

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

To sprzedający odpowiada za przesyłkę do chwili odebrania jej przez kupującego.

Tia, ale w przypadku kiedy kupujący jest konsumentem.

 

oznacz moderatorów

jamisia
#3 Debiutant#

to jakie mam w końcu wyjście z tej sytuacji?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Wejdź w zakładkę Kupione, przy właściwym przedmiocie kliknij „Szczegóły”, potem na dole „Zwróć całość lub część zakupu”, następnie zaznacz przedmiot i wskaż jeden z powodów, najlepiej zaznacz „Bez podania przyczyny”, wpisz numer konta i na koniec zatwierdź zwrot. W takiej sytuacji sprzedawca zwróci wpłatę przez Allegro Finanse do banku, otrzymasz maila od Allegro o zwrocie wpłaty, a wtedy skontaktuj się z bankiem i rozwiąż umowę kredytową. Nie zamykaj Dyskusji do czasu załatwienia sprawy.

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@exoryna Torebka --> raty, czyli droga, zapewne nowa. Prawdopodobnie to jest sprzedaż konsumencka. Nie wiem też, czy banki udzielają rat na zakupy od sprzedających prywatnie. Mniej więcej taki był mój tok myślenia. Bo oczywiście masz rację. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

jamisia
#3 Debiutant#

no własnie nie jest konsumencka bo kupowana była od osoby prywatnej i tu jest problem.

oznacz moderatorów