Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Mam pytanie, jak nie udało mi się odebrać przesyłki na czas z paczkomatu i wróciła do nadawcy to jest jakaś opcja ponownej wysyłki?
Szczerze zdarzyło mi się to pierwszy raz i nie za bardzo wiem jakie mam tutaj opcje.
Dzięki za pomoc.
@szery napisz do sprzedającego i ustalcie to wspólnie.
Generalnie są dwie opcje
1) doplacisz za kolejną przesyłke i sprzedający wyśle paczke ponownie
2) odstąpisz od umowy . Sprzedający zwróci Ci za zakup i dokonasz zakupu ponownie jeśłi masz smart wówczas nie bedzie musial dopłacac do kosztó wysyłki
Powodzenia
No właśnie nie odpowiada od 3 dni i niby nie ma info o urlopie dlatego.
Poczekam do piątku i najwyżej wtedy będę ogarniał zwort kasy.
Dzięki za pomoc.
szery - sprzedawca przebywa na urlopie - założysz mu dyskusję, nie odpowie, bo przebywa na urlopie, wyślesz e-mail, też nie odpowie - w obydwu przypadkach będzie ponosił sankcje od Allegro o ile za odpowiednią kasę nie wykupi sobie "automatycznych odpowiadaczy".
Koszt ponownej wysyłki z tytułu niewywiązania się z zawartej umowy (a Twojej winy) to 8,99 zł.
Oczywiście możesz odstąpić od zawartej umowy (ciekawe, jaki powód podasz), obciążyć jednocześnie sprzedawcę kosztami, wykazać się brakiem szacunki dla pracy sprzedawcy i zamówić towar ponownie (jak zdążysz przed dodaniem Ciebie do czarnej listy przez sprzedającego).
Dlatego napisałem do nich aby mi wysłali jeszcze raz, nie mam problemu aby zapłacić za wysyłkę bo oczywiście ja nie byłem w stanie odebrac.
Inna sprawa że sprzedawca podał czas wysyłki 1,2 dni roboczych a wysłał po ponad tygodniu się tłumacząc z opóźnien. Wszystko jestem w stanie zrozumieć ale to ze jestem olewany przez sprzedawcę to nie.
Dlatego pytam jakie mam opcje przed założeniem sporu o zwrot kasy.
@szery Nie zwracaj uwagi na urlop sprzedawcy, tylko zrób zwrot towaru w zakładce Moje zakupy. Sprzedawca będzie Ci musiał oddać całą wpłatę niezwłocznie, najpóźniej w czasie 14 dni niezależnie od tego, czy ma urlop. Jego urlop nie wydłuża terminów na zwrot środków. Niczego Ci nie potrąci, bo zwroty paczkomatem są bezpłatne, a koszt wysyłki do Ciebie musi Ci oddać przy zwrocie towaru.
Potem kup to samo u niego lub u innego sprzedawcy, nie będziesz wtedy dwa razy płacił za wysyłkę.
@_Likos_
Za InPost:
Wszystkie paczki zamówione do Paczkomatów czekają na odbiór przez 48 h. Bez wcześniejszego przedłużenia, nie ma możliwości odebrania przesyłki po upływie wspomnianego terminu – po tym czasie wszystkie nieodebrane przesyłki są odsyłane do Oddziału InPost (jak do tej pory) i zwracane bezpośrednio do Nadawcy na jego koszt.
Skąd pewność, że była to przesyłka paczkomatowa Allegro (ze zwrotem do Nadawcy wliczonym w cenę usługi) ?
@A3dam ponieważ nmimo ze czasem sie zdarzało że paczki do mnie wracały to nigdy taka usługa nie była ujęta na FV z Inpost
@_Likos_
Czyli u Ciebie można nie odbierać przesyłek bez żadnych "konsekwencji"
A poważnie: chodzi o to, żeby Kupujący miał świadomość że nie jest to zasada ogólna i istnieje poważne ryzyko że będzie jednak musiał ponieść koszt nieodebranej przesyłki (żeby później nie było rozczarowania i frustracji odbijającej się czkawką na Allegro). Chyba lepiej, żeby był (w razie czego) mile zaskoczony ?
@szery
Żeby odzyskać kasę wystarczy (ale również: należy) odstąpić skutecznie od umowy z Art 27 Uopk (np. wysyłając Sprzedawcy stosowne oświadczenie) bo towar do Sprzedawcy już wrócił. Założenie sporu może być potrzebne gdyby Sprzedawca opóźniał zwrot środków, jednak nie zastąpi oświadczenia o odstąpieniu.
Sprzedający zwróci Ci za zakup i dokonasz zakupu ponownie jeśłi masz smart wówczas nie bedzie musial dopłacac do kosztó wysyłki
Sprzedający może jednak pomniejszyć zwrot o koszt nieodebranej przesyłki powrotnej
@A3dam przesyłki zwrotne z paczkomatów są bezpłatne. Wiec sprzedający może pomniejszyć zwrot o 0 zł.