anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pozew sądowy ze sprzedającym i dodatkowo allegro?

Adler
#11 Animator#

 

Czołem!

Zostałem oszukany przez allegro i Allegro Protect w szczególności, przynajmniej mam takie szczere przekonanie. Pokrótce objaśnię sprawę.

Kupiłem na allegro szczoteczkę soniczną od użytkownika "Kajt". Szczoteczka nie nadawała się do niczego, więc, korzystając z formularza allegro, wystąpiłem o zwrot szczoteczki, co zostało przyjęte (!), po czym spakowałem całość i odesłałem do Kajta (Długołęka pod Wrocławiem). Po odesłaniu przedmiotu, Kajt się zbiesił, zasłaniając się ustawą, z której wynika, że przedmioty higieniczne, po otwarciu nie podlegają zwrotowi. I tu się pojawia problem:

1) Szczoteczka elektryczna nie jest, w moim pełnym przekonaniu, produktem higienicznym, może być nim jedynie wymienialna końcówka, nie sam mechanizm obrotowy.

2) Na aukcji nie było zaznaczonych informacji o "ograniczonym zwrocie". Żadnych.

3) System allegro przyjął zwrot, w dobrej wierze, z własne pieniądze odesłałem produkt, który sprzedający przyjął.

 

Regulamin zwrotów allegro, znajduje się pod linkiem, a linków nie można wstawiać, ale wystarczy wpisać:

"W jakich przypadkach możesz odmówić przyjęcia zwrotu towaru kupionego na Allegro"

 

By znaleźć rzeczoną aukcje, wystarczy wpisać:

"Szczoteczka elektryczna Oral-B Pulsonic Slim Clean 2000"

 

Kończąc - allego stanęło w pełni po stronie sprzedającego. Wystąpiłem o allegro protect - to samo.

Tym samym, zamierzam pozwać zarówno sprzedającego Kajt o brak zwrotu pieniędzy i celowe wprowadzanie w błąd mnie i potencjalnie wielu innych kupujących, a także samo Allegro, tak samo za wprowadzanie w błąd i współudział w zaborze (postawę serwisu określam "paserstwem") mojego mienia.

 

Czy ktoś miał podobne problemy, poszedł do sądu? Chciałby coś ewentualnie doradzić?

 

Pozdrowienia / Adler

 

 

oznacz moderatorów
264 ODPOWIEDZI 264

Adler
#11 Animator#

Zamierzałem się z kimś skontaktować, ale teraz myślę, że nie warto tu się uzewnętrzniać z kim. Allegro może na niego "wpłynąć" zanim rozpatrzy mój wniosek. Ten kanał znajdę. Dziękuję!

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@drekenzes zauważyłem jak przeszedłem na większy ekran bo na telefonie mi uciekło
@Adler  chciałeś wątek o słuchawkach dousznych https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/informacja-o-tym-%C5%BCe-pro...

oznacz moderatorów

Adler
#11 Animator#

@az1rael @drekenzes 

Nowość! Allegro zablokowało mi konto!

konto.png

 

Tuszę, że to dlatego, żeby nie przekierowywać z komentarza, na to forum z niekompetencją allegro i sklepu. W takim wypadku na pewno idę dalej ze sprawą. A jeszcze kilka dni temu, allegro próbowało mnie przekupić 20 monetami. 🙂

 

Przy okazji zacytuję kolejną opinię z UOKiK-u (zniecierpliwony brakiem odpowiedzi, wysyłałem kilka listów), cyt:

"O ile rację w mojej ocenie ma przedsiębiorca, wskazując, że szczoteczka jest tzw. produktem higienicznym, który nie podlega zwrotowi (a wymienialna końcówka jest częścią składową tej szczoteczki, co ma niebagatelne prawne znaczenie), to jeśli w treści aukcji/oferty nie było żadnej informacji o braku możliwości zwrotu, mogło dojść w mojej ocenie do zastosowania nieuczciwej praktyki rynkowej wprowadzającej w błąd konsumenta co do jego uprawnień w postaci zaniechania, o czym mowa w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 845 z późn. zm.). Sprzedawca ma bowiem ustawowy obowiązek udzielenia takiej informacji jeszcze przed zawarciem umowy w sposób jasny i zrozumiały o braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 lub okolicznościach, w których konsument traci prawo odstąpienia od umowy - co wynika wprost z treści art. 12 ust. 1 pkt 12 ustawy o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 287 z późn. zm.).

Na podstawie art. 12 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym możliwe jest m. in. złożenie przez konsumenta żądania usunięcia skutków nieuczciwej praktyki - na przykład w postaci uznania umowy za niezawartą."

(wyboldowany fragment, został taże wyboldowany przez prawniczkę z UOKiK)

oznacz moderatorów

Adler
#11 Animator#

Cześć. Znacie haniebną sprawę, oszukania mnie (w moim odczuciu) przez allegro i sprzedającego [edycja], na zakupie szczoteczki elektrycznej.

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/pozew-s%C4%85dowy-ze-sprzedaj%C4%85cym-i-...

Allegro cwanie oznaczyło sprawę jako "zakończoną", co, jak widzę zamyka mi drogę do nowych postów (nie odpowiedzi) w dyskusji. Dlatego, zakładam nowy wątek. Co sądzicie o odpowiedzi UOKIKu? Zostałem tam skierowany przez forumowiczów. Moim zdaniem, trochę nie na temat jest. Odpowiedź wklejam poniżej, kolejne odpowiedzi, info od innych organów konsumenckich, mediów i sądu, również postaram się wkleić tutaj.

@LEW433@RED @drekenzes @komis-bell @FenomenoVero @terazauto @az1raeI @misiaczekmr @Wilczekstepowy 

--

Szanowny Panie,

jeśli chodzi o odstąpienie od umowy zawartej na odległość to zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287, z 2021 r. poz. 2105.) "konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35". 

Jednakże zgodnie z art. 38 pkt. 3 w/w ustawy "prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;".

Nadto, zgodnie z art. 12 ust. 1 w/w ustawy "najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały m.in. o: 12) braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 lub okolicznościach, w których konsument traci prawo odstąpienia od umowy;".

Zatem prawo odstąpienia od umowy może zostać wyłączone w przypadku rzeczy dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, które zostało otwarte. Przy czym konsument w takiej sytuacji powinien zostać poinformowany w momencie zakupu o wyłączeniu, w przeciwnym razie można od umowy odstąpić.

Ustawa o prawach konsumenta nie definiuje pojęcia zapieczętowanego opakowania. Niemniej chodzi o zamknięte opakowanie, które musi ulec rozerwaniu, aby uzyskać dostęp to zakupionego towaru czy też sterylne zamknięcie, które chroni rzecz przed negatywnym wpływem środowiska zewnętrznego.

Dobrym rozwiązaniem w Pana sytuacji może okazać się pomoc powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów, który ma możliwość skierowania wystąpienia do przedsiębiorcy.

Informuję, że rzecznicy konsumentów działają w powiatach i miastach na prawach powiatu, co oznacza, że ich siedziby mieszczą się odpowiednio w urzędach starostw powiatowych lub urzędach miast. Co istotne, konsument potrzebujący pomocy powinien zwrócić się do rzecznika właściwego ze względu na jego miejsce zamieszkania a nie ze względu na siedzibę przedsiębiorcy, z którym pozostaje w sporze.

Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2021, poz. 275 z późn. zm.) do zadań rzeczników należy m. in.:

  1. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego,
  2. udzielanie informacji prawnej w zakresie ochrony prawa konsumentów,
  3. kierowanie wystąpień do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  4. przystępowanie do sprawy toczącej się przed sądem w indywidualnej sprawie konsumenta,
  5. występowanie do sądów z pozwami w sprawach konkretnych konsumentów, przy czym decyzję w tym zakresie podejmuje rzecznik,
  6. występowanie jako oskarżyciele publiczni w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.

Dane teleadresowe dostępne są m. in. na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php.

oznacz moderatorów

Adler
#11 Animator#

del.

oznacz moderatorów

Adler
#11 Animator#

@az1rael

Widać wklejone zdjęcie, czy wciąż mam za niski status?

Pozamykali opcje kontaktu i Allegro Protect, tutaj na forum "sami sobie znaleźli zakończenie sprawy". Dobry humor i wyżerka. Bez sądu się nie obejdzie. 

Dyskusja.png

oznacz moderatorów

AQUAFISH1
#10 Popularyzator#

Ja ogólnie nie rozumiem, jak Allegro mogło samo zakończyć dyskusję XD Przecież to całkowicie podważa instytucję dyskusji na Allegro. Sami twierdzą, że przecież muszą być warunki zwrotów przedstawione, sami każdą zmianę w aukcji (także próby zmian po fakcie zakupu, by sprzedawca nie oszukiwał) wyraźnie oznaczają (od razu widać, że aukcja została zmieniona, ale nie to co dokładnie sprzedawca zmienił) - ale sami zamykają dyskusję w momencie, gdy ktoś wytknie regulaminowy błąd sprzedawcy. Nic z tego nie rozumiem. 

oznacz moderatorów

Adler
#11 Animator#

del.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Adler nie demonizuj sprzedającego którego pracownik trzepnął babola o potem by się wybielić i by mu z minimalnej nie ucięli prawie 200zł odmówił zwrotu. Allegro ma to w zadzie ja sam się czuję jakbym pewną kwestię z nimi jak grochem o ścianę rzucał i też mnie to już wnerwia. W tym wątku sie już taki rozpiernicz zrobił że nawet nie idzie znaleźć ostatniej wypowiedzi 

oznacz moderatorów

Adler
#11 Animator#

@az1rael Wiem, że jest burdel. To sprzyja allegru, zresztą po błędnym oznaczeniu sprawy i wypromowaniu jednej, bezsensownej odpowiedzi, zaorali i rozmyli problem. Btw. Chciałem tutaj wkleić całość dyskusji między mną - all - sprzedającym. Kombinowałem wczoraj, w jakiej formie i się poddałem (to jest 37 jpgów, zbite w jedno są za duże, pdf ani wideo nie idzie itd., olewam).  Po prostu będę wklejał przebieg procesów prawnych.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Ostatnio jak jeden uzytkownik wklejal to dal link do jakiejs strony gdzie zamiescil caly scenogram albo bloga zaloz

oznacz moderatorów

Adler
#11 Animator#

Próbowałem to udostępnić na googlach, ale coś nie szło. Nie jestem aż tak techniczny, samo kopiowanie z allegra wczoraj i obróbka screenów zjadła mi 2h. Odpocznę dziś.

oznacz moderatorów

Adler
#11 Animator#

@az1rael @LEW433 @drekenzes @RED @terazauto et consortes

Panowie, Panie i Reszta, otrzymałem takie powiadomienie od czapy:

"W związku ze zmianą decyzji sprzedawcy, przesyłam notę. Zwrot środków nastąpi poprzez portal Allegro. Kajt24" :DD

Poproszę was o komentarze i opinie.

Oczywiście, allegro dalej null odzewu, zaparte w zaprzaństwie i okłamywaniu ludzi absurdalną kwalifikacji sprawy, na tym forum.

Nota.jpg

 

ps. Kilka dni temu, ci ludzie grozili mi sprawą karną za pomówienia.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Adler wysylales im wezwanie przedsadowe?

oznacz moderatorów

Adler
#11 Animator#

@az1rael Nic. Nic a nic nie ruszałem od kilku dni. Zgodnie z tym, co napisała ekspertka UOKiK, zgłosiłem tylko sprawę do miejskiego rzecznika praw konsumentów. A nawet dwie sprawy, bo drugą przeciw allegro, które uważam za wiele bardziej winne.

Tę jałmużnę z listu, zamierzam odrzucić; póki co, wstawiłem tutaj. Dzień roboty dopiero jutro.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Adler więc może rzecznik coś im wysłał? chociaż powiedziałbym że jak na instytucję państwową to pierońsko szybko by było. Co do zwrotu to są w prawie zgodnie z art 34 uk mogą pomniejszyć wartość zwrotu

oznacz moderatorów

Adler
#11 Animator#

@az1raelNiemożliwie. Wysłałem im - on line - w czwartek albo piątek. To pismo jest z 12-ego, czyli z czwartku.

oznacz moderatorów

Adler
#11 Animator#

@az1rael @drekenzes 

Moderacja zabrała się za kasowanie postów.

Jestem uparty. Oni też. Zablokowali mi konto:

konto.png

Przy okazji kolejna ekspertyza UOKiK / wysłałem kilka listów do nich, zniecierpliwiony brakiem odpowiedzi. Cyt.:

"O ile rację w mojej ocenie ma przedsiębiorca, wskazując, że szczoteczka jest tzw. produktem higienicznym, który nie podlega zwrotowi (a wymienialna końcówka jest częścią składową tej szczoteczki, co ma niebagatelne prawne znaczenie), to jeśli w treści aukcji/oferty nie było żadnej informacji o braku możliwości zwrotu, mogło dojść w mojej ocenie do zastosowania nieuczciwej praktyki rynkowej wprowadzającej w błąd konsumenta co do jego uprawnień w postaci zaniechania, o czym mowa w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 845 z późn. zm.). Sprzedawca ma bowiem ustawowy obowiązek udzielenia takiej informacji jeszcze przed zawarciem umowy w sposób jasny i zrozumiały o braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 lub okolicznościach, w których konsument traci prawo odstąpienia od umowy - co wynika wprost z treści art. 12 ust. 1 pkt 12 ustawy o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 287 z późn. zm.).Na podstawie art. 12 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym możliwe jest m. in. złożenie przez konsumenta żądania usunięcia skutków nieuczciwej praktyki - na przykład w postaci uznania umowy za niezawartą. "

 

ps. Konto jest zablokowane, bo w ocenie sprzedającego, przekierowywałem (nie linkiem, tytułem wątku) na to forum, by klienci sami wyrobili sobie opinie. pps. A jeszcze kilka dni temu, Allegro próbowało mnie przekupić 20 monetami 🙂

oznacz moderatorów

Agent555
#19 Nestor#

Odpuść szkoda zdrowia i nerwów. 

oznacz moderatorów

Adler
#11 Animator#

Wiem, że masz rację. Tak powinienem dla siebie zrobić. Ale teraz to już krwawy sport. Trzeba rozkurzyć tę zgniliznę dla dobra innych, nie tylko swojego świętego spokoju. Pozdrawiam 

oznacz moderatorów