anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Prawa kupującego na firmę

dOOm_PL
#7 Wielbiciel
  • Witam,
  • Jestem użytkownikiem Allegro od ponad 20 lat i obecnie mam wrażenie ze platforma i jej pracownicy sami nie wiedzą co piszą.
  • Jakieś 6miesiecy temu kupiłem na allegro przedmiot na firmę ktory natychmiast chciałem zwrócić, sprzedający odmiwil zwrotu natomiast pracownik stwierdził ze mam 14 dni na odstąpienie od umowy. Przedmiot został odesłany po czym inny pracownik allegro stwierdził ze to prawo mi nie przysługuje. Tak wiec zapłaciłem za wysylki w 3 strony.
  • Obecnie kupiłem przedmiot ktory po raz 3 ma awarie sprawa zgłoszona na allegro i jak sie okazuje rękojmi od wady również wg pracownika mi nie przysluguje !!!!! Mało dostalem informacje ze jedynie przysługiwała mi rezygnacja 14 dni po zakupie (ktora jak sie przekonałem wcześniej i tak nie dziala) czy pracownicy portalu juz całkiem sie odkleiło od rzeczywistosci bo ja juz ich bełkotu kompletnie nie rozumiem?
oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Niestety ale to prawda - konsultanci Allegro często sami sobie zaprzeczają i nie znają przepisów. 

Jeśli to był zakup firmowy to prawo do odstąpienia przysługuje Ci tylko w pewnych określonych przepisami warunkach. 

Co do reklamacji - przy transakcji B2B sprzedajcy ma prawo wyłączyć rękojmię. 

W takim wypadku - jeśli towar posiada gwarancję - możesz reklamować u gwaranta którym najczęściej będzie producent. 

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@dOOm_PL 

Na początku przepraszam, jeżeli zostałeś wprowadzony w błąd przez doradcę - niestety masz rację, że czasem pojawiają się sprzeczne informacje i to nie powinno mieć miejsca.

Porządkując temat:

  1. Przy zakupie na firmę nie ma z automatu 14 dni na odstąpienie, bo te zasady są głównie dla zakupów prywatnych.

    Jest wyjątek, jeśli ktoś prowadzi jednoosobową działalność i kupuje coś, co nie jest typowo związane z jego działalnością, to przy zakupie na odległość może mieć takie same 14 dni na zwrot jak kupujący prywatnie.

  2. Rękojmia przy B2B - i tu jak pisał @komis-bell - sprzedawca ma prawo ją wyłączyć. Wtedy zostaje gwarancja producenta, o ile była udzielona.

Rozumiem Twoje zdenerwowanie, bo płacenie za wysyłki "w trzy strony" i dostawanie sprzecznych odpowiedzi potrafi człowieka skutecznie zniechęcić. Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie - takie sytuacje nie powinny się zdarzać i oczywiście zgłoszę to do weryfikacji.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów

dOOm_PL
#7 Wielbiciel

Sam nie prowadzę działalności zakup został dokonany na firmę ponieważ tego ode mnie wymagala do rozliczenia natomiast sam osobiscie bylem stratny na przedmiocie oraz 3 wysylakach przy okazji oglądając jak pracownicy allegro sami sobie zaprzeczają. 

Nie wygląda to ani dobrze ani profesjonalnie. Po tylu latach zakupów na allegro zaczynam mieć tej platformy dość i szukam alternatywy. Póki co temu i **piiip**s zrobily ogromny postęp w tej kwestii i niestety jak ta platforma się nie opamięta straci więcej klientów. 

oznacz moderatorów

dOOm_PL
#7 Wielbiciel

Widzę ze nawet nie mozna użyć nazwy tej domeny bo jeszcze ktos zrobię reklamę. 

Osobiście zaznaczam tylko ze najlepsza reklama firmy jest rzetelne podejście do klienta. Na dyskusji allegro juz nawet nie bede sie wypowiadał bo szkoda mojego czasu bo jeden wasz pracownik powie jedno drugi co innego trzeci sie zawaha a stratny bede ja.

 

Dzień dobry,

proszę o niezwłoczne przekazanie mojej sprawy do wyższego poziomu wsparcia Allegro, ponieważ dotychczasowe odpowiedzi udzielane przez pracowników są niemerytoryczne oraz wprowadzają mnie w błąd co do przysługujących mi praw.

Sprawa dotyczy zakupu drukarki EPSON w lutym 2024 r.

Odpowiedzi Allegro opierają się wyłącznie na braku prawa odstąpienia konsumenckiego przy zakupie na fakturę VAT, co nie odnosi się do istoty sprawy i całkowicie pomija przepisy dotyczące rękojmi za wady (art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego).

Przedmiot uległ kolejnym, istotnym awariom w bardzo krótkim czasie użytkowania, co jednoznacznie wskazuje na trwałą niezgodność towaru z umową. Twierdzenie, że w takiej sytuacji „nie przysługują mi żadne prawa”, jest niezgodne z obowiązującymi przepisami i stanowi wprowadzenie mnie w błąd.

Korzystam z platformy Allegro od ponad 20 lat, a w ramach programu Allegro Smart zaoszczędziłem około 6000 zł na kosztach wysyłek, co oznacza, że przez lata generowałem dla platformy realne i stałe przychody. Oczekuję w związku z tym rzetelnej, kompetentnej obsługi, a nie powielania błędnych informacji prawnych.

Dodatkowo wskazuję, że nie jest to pierwsza sytuacja, w której w toku kontaktu z obsługą Allegro otrzymywałem sprzeczne informacje od różnych pracowników, co skutkowało wprowadzeniem mnie w błąd i poniesieniem przeze mnie realnych konsekwencji finansowych. W takich przypadkach odpowiedzialność za brak spójnej i prawidłowej informacji spoczywa na platformie, a nie na użytkowniku.

W obecnej sprawie sytuacja, w której przedmiot ulega trzeciej awarii w krótkim okresie czasu i nie nadaje się do normalnego użytkowania, przedstawiana jest przez Allegro w sposób sugerujący, że nie przysługują mi żadne prawa poza ponownym „proszeniem sprzedawcy o naprawę”. Takie stanowisko jest nie do zaakceptowania i nie znajduje podstaw prawnych.

Wzywam Allegro do realnej interwencji w sprawę oraz odniesienia się do niej w kontekście rękojmi i wady istotnej, a nie wyłącznie prawa odstąpienia konsumenckiego, z którego nie korzystam.

Brak merytorycznej odpowiedzi będzie podstawą do dalszych działań formalnych, w tym złożenia skargi na sposób obsługi sprawy.

Proszę o pisemne stanowisko osoby decyzyjnej.

oznacz moderatorów

Sa_nova
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@dOOm_PL na Allegro Gadane nie obsługujemy skarg, napisz proszę w tej sprawie, przez ten formularz. 

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów