Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Jak się ma sytuacja gdy kupiony używany sprzęt elektroniczny ma miesiąc gwarancji a popsuł się po 35 dniach i sprzedawca (firma ) trzyma się twardo terminu 31 dni ,można coś z tym zrobić??
Pozdrawiam
@beata_81_2006Gwarancja to dobrowolne świadczenie Sprzedającego. Przekroczony czas gwarancji ( nawet o 1 dzień ) = koniec gwarancji.
@pinsplashjest jeszcze rękojmia i od niej się nie ucieknie.
Podana jest firma dokładnie komis
@pinsplash Tak, każdy odpowiada za to, co sprzeda. Dlatego jest to w KC.
@WREDZIA-W1Pytanie co było w opisie :
Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
@pinsplash A wiedział? Jakby wiedziała, to by nie kupiła 🙂
@beata_81_2006Wyjaśnij sprzedawcy, że gwarancja nie jest obowiązkowa, natomiast obowiązkowa jest rękojmia i czy on chce czy nie chce.musi Ci towar wymienić lub zwrócić pieniądze. Kodeks cywilny art. od 556.
http://dokumenty.e-prawnik.pl/kodeksy/kodeks-cywilny/rekojmia-za-wady-zobowiazania-sprzedaz/
Nawet jeśli jest to po terminie gwarancji??te 4 dni? i jak to wtedy ująć ?powołać się na ten artykuł ?
@beata_81_2006 Tak. Zapytaj sprzedawcy czy słyszał o rękojmi. Jeśli się będzie upierał, to skoro to firma, poproś o pomoc rzecznika konsumenta. Jest w każdym mieście powiatowym.
@beata_81_2006 Dodam: rzecznik konsumenta pomaga bezpłatnie.
Bardzo dziękuję za rady mam nadzieję że to "zmotywuje " sprzedającego.
Dam znać jak się to potoczy dalej Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję WREDZIA-W1 i pozostałym za rady
Witam kupujący twierdzi że to nie ich wina i że sprzęt był sprawny przez miesiąc i mogą go odebrać i naprawić na mój kosz co z tym zrobić?otwarłam dyskusję i nie biorą odpowiedzialności bo sprzęt był sprawny i twierdzą że bez wad ukrytych ale tego ja nie wiem.......
@beata_81_2006 sprzedawca odpowiada za towar używany przez rok na podstawie rękojmi. Firma nie może uchylac się od tej odpowiedzialności, ważne aby reklamacja była złożona na podstawie rękojmi, nie gwarancji. Przy zasadnej reklamacji nie może być mowy o naprawie na koszt konsumenta, a sprzedawca nie ma prawa decydować z jakich uprawnień korzysta kupujący. Na początek w dyskusji poproś o pomoc pracownika Allegro.
@beata_81_2006 Beata, napisałam Ci co masz zrobić. Działaj. Jutro dzwoń do rzecznika konsumenta w swoim mieście powiatowym.
P.S. Co to za sprzęt?
Tak zrobiłam ale nadal się upiera że jest po gwarancji i już ich to nie dotyczy nie wiem czy udaje że o tym nie wie czy jak ?
Konsola PS4
Czekam na odpowiedź aż włączy się allegro do dyskusji ale to dopiero jutro po 18