anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem sprzęt

beata_81_2006
#7 Wielbiciel#

Witam 

Jak się ma sytuacja gdy kupiony używany sprzęt elektroniczny ma miesiąc gwarancji  a popsuł się po 35 dniach i sprzedawca (firma ) trzyma się twardo terminu 31 dni ,można coś z tym zrobić??

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

pinsplash
#21 Demiurg#

@beata_81_2006Gwarancja to dobrowolne świadczenie Sprzedającego. Przekroczony czas gwarancji ( nawet o 1 dzień ) = koniec gwarancji.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@pinsplashjest jeszcze rękojmia i od niej się nie ucieknie.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@WREDZIA-W1Pytanie było o gwarancję.... 🙂

Rękojmia u prywatnego sprzedawcy?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

beata_81_2006
#7 Wielbiciel#

Podana jest firma dokładnie komis

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@pinsplash         Tak, każdy odpowiada za to, co sprzeda. Dlatego jest to w KC.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@WREDZIA-W1Pytanie co było w opisie :

Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@pinsplash     A wiedział? Jakby wiedziała, to by nie kupiła 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@beata_81_2006Wyjaśnij sprzedawcy, że gwarancja nie jest obowiązkowa, natomiast obowiązkowa jest rękojmia i czy on chce czy nie chce.musi Ci towar wymienić lub zwrócić pieniądze. Kodeks cywilny art. od 556.

http://dokumenty.e-prawnik.pl/kodeksy/kodeks-cywilny/rekojmia-za-wady-zobowiazania-sprzedaz/

Ula

Ula
oznacz moderatorów

beata_81_2006
#7 Wielbiciel#

Nawet jeśli jest to po terminie gwarancji??te 4 dni? i jak to wtedy ująć ?powołać się na ten artykuł ?

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@beata_81_2006     Tak. Zapytaj sprzedawcy czy słyszał o rękojmi. Jeśli się będzie upierał, to skoro to firma, poproś o pomoc rzecznika konsumenta. Jest w każdym mieście powiatowym.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@beata_81_2006  Dodam: rzecznik konsumenta pomaga bezpłatnie.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

beata_81_2006
#7 Wielbiciel#

Bardzo dziękuję za rady mam nadzieję że to "zmotywuje " sprzedającego.

Dam znać jak się to potoczy dalej Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję WREDZIA-W1 i pozostałym za rady

 

oznacz moderatorów

beata_81_2006
#7 Wielbiciel#

Witam kupujący twierdzi że to nie ich wina i że sprzęt był sprawny przez miesiąc i mogą go odebrać i naprawić na mój kosz co z tym zrobić?otwarłam dyskusję i nie biorą odpowiedzialności bo sprzęt był sprawny i twierdzą że bez wad ukrytych ale tego ja nie wiem.......

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@beata_81_2006 sprzedawca odpowiada za towar używany przez rok na podstawie rękojmi. Firma nie może uchylac się od tej odpowiedzialności, ważne aby reklamacja była złożona na podstawie rękojmi, nie gwarancji. Przy zasadnej reklamacji nie może być mowy o naprawie na koszt konsumenta, a sprzedawca nie ma prawa decydować z jakich uprawnień korzysta kupujący. Na początek w dyskusji poproś o pomoc pracownika Allegro. 

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@beata_81_2006  Beata, napisałam Ci co masz zrobić. Działaj. Jutro dzwoń do rzecznika konsumenta w swoim mieście powiatowym.

P.S. Co to za sprzęt?

Ula

Ula
oznacz moderatorów

beata_81_2006
#7 Wielbiciel#

Tak zrobiłam ale nadal się upiera że jest po gwarancji i już ich to nie dotyczy nie wiem czy udaje że o tym nie wie czy jak ?

Konsola PS4

Czekam na odpowiedź aż włączy się allegro do dyskusji ale to dopiero jutro po 18 

oznacz moderatorów