anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z chińskim sprzedawcą darmowy zwrot w ramach SMART!

elmel12
#8 Zapaleniec#

W jaki sposób mogę wyegzekwować darmowy zwrot od sprzedawcy. Zakup w ramach smart z opisem darmowy zwrot (adres do Niemiec) po wypełnieniu formularza brak możliwości wygenerowania etykiety, a sprzedawca żąda wysyłki do CHIN "bo mu magazyn zamknęli". W dyskusji Allegro o godz 14 napisało:

w przypadku dostawy Smart Sprzedający zobowiązany jest do wskazania adresu zwrotu w Polsce, bądź jeśli zwrot jest za granice - w tym przypadku Niemcy:
Online Seller RMA GCReturn G836.
Schneppenheimer Weg 67
53881 Euskirchen
Niemcy
Sprzedający zobowiązany jest do zamówienia kuriera na koszt własny.

ale już o 16:50


Widzę, że punkt zwrotu w Niemczech został zamknięty, dlatego proszę elmel12 o odesłanie przesyłki do Chin w celu odzyskania pełnego zwrotu pieniędzy.

Zazwyczaj Kupujący odsyła towar na swój koszt. Proszę, aby wspólnie ustalili Państwo formę wysyłki. Kiedy Sprzedający uzna reklamację, ma obowiązek zwrócić elmel12 poniesione koszty

 

Czy pracownik allegro jest jasnowidzem, że "widzi" zamknięty punkt ?(z którego przesyłka przyszła i jak sądzę następna też by przyszła)

Ja odstępuje od umowy, a allegro mi pisze o reklamacji i pląta się w wypowiedziach i w tej chwili jednoznacznie już nie odpowiadają. Hmm sprzedawcą jest chińczyk, czyżby przypadek?

Macie jakiś pomysł na podstawę prawną w tym temacie?

 

 

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

LEW433
#21 Demiurg#

Pisz do Allegro o wysłanie  z darmowym zwrotem, jak kupiłeś ze Smartem, masz darmowy zwrot.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@elmel12 Przy Smart Allegro gwarantuje Ci darmowy zwrot towaru. Jest to napisane w regulaminie Smart, więc napisz tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=a09c2d7f-ef5c-4001-847a-cbe75830e40e i zgłoś problem, domagając się umożliwienia darmowego zwrotu. Allegro wtedy zobowiąże sprzedawcę do podania polskiego adresu do zwrotu lub w inny sposób umożliwi Ci darmowy zwrot. 

Tak, masz rację, pracownik Allegro wprowadza Cię w błąd. Przy konsumenckim odstąpieniu od umowy po zakupie w opcji Smart masz prawo do bezpłatnego zwrotu, zgodnie z regulaminem i Allegro za to odpowiada. Nie jest to żadna reklamacja. 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@elmel12 Cześć. Z formularza zwrotu, a także z Twoich wypowiedzi w Dyskusji wynika, że nie jest to zwykły zwrot, tylko reklamacja (produkt niezgodny z opisem). 

Koszt odesłania zostanie Ci zwrócony przez sprzedawcę.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@ko_alka Ale to nie Allegro decyduje, czy kupujący dokonuje konsumenckiego odstąpienia, czy reklamuje towar. O tym decyduje konsument. Jak są skonstruowane te formularze, skoro każdy może sobie dowolnie je interpretować? Przecież przy Smarcie jest zagwarantowany bezpłatny zwrot po kliknięciu Zwrotu w zakładce Moje zakupy. Klient kupił ze Smartem, zwraca produkt klikając Zwrot, a Allegro już nagle przestaje mu gwarantować bezpłatny zwrot? Przecież to niezgodne z regulaminem Smart. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@ko_alka Poza tym przy odstąpieniu nawet w tym allegrowym formularzu jest do wyboru powód "niezgodny z opisem", więc po co wprowadzać kupującego w błąd? Dodatkowo w tej transakcji było napisane - Zwrot za darmo z pakietem Smart. Klient klika Zwrot za darmo z pakietem Smart i co? Nagle problem? 

Przecież sami pisaliście niedawno, że kupujący mając Smart musi udostępniać zwroty na terenie Polski. Był taki wątek, w którym zmuszaliście sprzedawcę ze Smartem do udostępnienia polskiego adresu, bo przecież gwarantujecie przy Smarcie darmowy zwrot, a sprzedawcy mimo to podają zagraniczne adresy. Nieładnie. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Jest "że kupujący mając Smart". Powinno być "że sprzedający mając Smart". 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@elmel12 
Ja odstępuje od umowy, a allegro mi pisze o reklamacji

Wypełniając formularz zwrotu: prawdopodobnie nie odstąpiłeś od Umowy z Art 27 UoPK (nie złożyłeś oświadczenia o odstąpieniu z Art. 27 UoPK - t.j. odstąpienie bez podania przyczyny) , a złożyłeś reklamację (np. wskazując jako powód zwrotu: niezgodność towaru z opisem w ofercie).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów