Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
zakupiłam jeszcze w listopadzie przedmiot, paczka po różnych perturbacjach dotarła do mnie i okazało się ze bez zakupionej w środku rzeczy. Dotarło do mnie samo pudełko, dokumenty itd.
Paczka dotarła do mnie uszkodzona; wyszło to po oględzinach opakowania, było przecięte opakowanie; zaklejone taśma przezroczysta. Wszystko to zostalo zgłoszone do DHL kurier przyjechał, został spisany protokół, porobione zdjęcia i tak sobie czekam….
duskusja założona, sprzedająca w moim mniemaniu nie zachowuje się odpowiednio np. Gdy oznaczyłam dyskusje jako nierozwiązana to zaczęło się szantażowanie, że pomoże mi z kurierem jeżeli zakończę dyskusje lub zmienię na „w toku”.
Wczoraj sprzedawca otrzymał odpowiedz od ubezpieczyciela oczywiście odmowna i oczywiście nie raczyła mnie o tej decyzji poinformować. Dopiero gdy dziś założyłam wniosek Allegro protect sprzedawca się ożywił, napisał pismo, wrzucil decyzje odmowna DHL. I stanęło na tym ze towaru nie mam, pieniędzy nie mam, a mam propozycje od sprzedawcy żeby wynająć jej prawnika i za 400 zł (podzielić koszty po 200 zl ) napisze nam odwołanie od decyzji kuriera. Nie chce znów ponosić kosztow bo i tak jestem stratna na tym wszystkim kwotę czterocyfrową.
czy ja jestem strona z kurierem ? Czy ja powinnam wnosić tylko do sprzedawcy o zwrot wpłaty za niekompletna przesylke? A sprzedawca powinien sobie sprawę załatwiać z kurierem i od kuriera dochodzić zwrotu wartości przedmiotu?
Ja nie zostałam poinformowana przez kuriera o decyzji, a w piśmie jakie otrzymała sprzedawczyni wyraźnie jest napisane ze to sprzedawca jest pokrzywdzonym.
Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale to są dwie osobne sprawy ja z sprzedawca i sprzedawca z kurierem?
Jakie są szanse na wypłatę z Allegro protect?
Pierwszy raz mam taki problem. sprzedawca jest firmą, kupujący osoba prywatna.
@iwonassss jeśli został spisany protokół przy odbiorze w sprawie braków itp. to sprzedawca powinien Ci wysłać nowy produkt lub oddać kasę a sam dochodzić odszkodowanie, udaj się do rzecznika konsumenta, a prawnika to niech se sam wynajmie i walczy z przewoźnikiem 😄
Ja nawet nie mogę odpowiedzieć na odmowne pismo od kuriera bo takiego pisma nie otrzymałam. Dostałam tylko skan pisma które otrzymala sprzedająca.
wiec dobrze rozumiem że ja powinna reklamować przesylke u sprzedawcy ?
a sprzedawca powinien z kurierem dochodzić zwrotu ?
ja spisałam protokół, jestem nawet w stanie pójść z tym na policję może oni znajda. Np w systemie paczke odebrała osoba o nazwisku które nikt nie nosi pod tym adresem. Nikt z obecnych nie podpisywał odbioru przesyłki, kurier przyszedł paczke zostawił i po chwili zaczelismy wydzwaniać po kuriera.
@iwonassss Ciebie to nie interesuje, za to odpowiada sprzedawca jak jest poprawnie spisany protokół, udaj się do rzecznika konsumenta !!!
Wklej cześć pisma co jest powodem odmowy wypłaty odszkodowania ?
w piśmie jest napisane ze odmowa bo za późno bylo zgłoszone uszkodzenie paczki.
Problemem jest to ze w systemie jako odbiorca jest wpisane nazwisko którego nikt nie nosi pod adresem dostawy, wiem ze kurierzzy sami sobie podpisują odbiory i później chodzą tylko roznoszą paczki.
w piśmie również jest napisane ze przesyłka nosiła ślady uszkodzenia, przecięty foliopak i zaklejony taśma przezroczysta ale to ich jak widać nie interesuje
@iwonassss Cześć. Poproszę o numer tego zamówienia 🙂
Numer zamowienia 8701efe0-6f3e-11ed-8335-6dabd7d65b3f
data zakupu 28.11.2022
@iwonassss Widzę, że złożyłaś już wniosek o zwrot w ramach Allegro Protect. Przed jego rozpatrzeniem, w pierwszej kolejności postarajcie się wyjaśnić tę sprawę z Przewoźnikiem (złóżcie odwołanie od decyzji reklamacyjnej lub skierujcie sprawę na policję).
Ale kto ma się postarać?
ja nie jestem Strona w tym wszystkim.
dzisiaj to do mnie doszło czytając pismo jakie otrzymała sprzedawca od kuriera.
Firma sprzedawcy jest tam nazwana poszkodowanym wiec wnioskuje ze to sprzedawca może się odwołać od decyzji odmownej? Ja nic nie otrzymałam żadnej decyzji.
czy ja dobrze rozumiem, że powinnam składać wniosek do sprzedawcy wniosek o zwrot wpłaty?
a osobno sprzedawca powinien się odwoływać i żądać zapłaty od kuriera?
oczywiście z moja pomocą, spisanie protokołu, wyjaśnienie na piśmie które będzie mógł sprzedawca dołączyć do odwołania itd.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Chyba sprawa powinna zostać załatwiona na korzyść kupującego!
@LEW433: nie wiem czy zauwazyles (bo ja po czasie): z pierwszego postu wynika, ze odbiorca przesylki odebral paczke bez zastrzezen (jesli dobrze zrozumialem z tej opowiesci).
Później? została zgłoszona szkoda, kurier przyjechał...
Chyba, ze cos mi umyka. 🤔
Nie odebrał bez zastrzeżeń.
w systemie jest wpisane paczka odebrana przez Stasiak. Nikt z takim nazwiskiem u nas nie występuje. Pytanie teraz czy kurier sobie wklepał co chciał czy o co chodzi?
nikt od nas nie kwitowal odbioru przesyłki ani na liście ani na tym ich komputerku.
poza tym jest wyraźnie napisane w piśmie od kuriera ze paczka nosi ślady zamierzonej ingerencji.
Mi wychodzi że nikt nie odebrał tylko zostawił i dlatego spisali protokół po telefonie do kuriera! może Mi coś umyka!🙂
Od razu był telefon do kuriera i na infolinie DHL. Kurier przyszedł zostawił paczke i tyle go widzieli. Nikt nie odbierał, nie podpisywał paczki. Dla mnie sam fakt ze pisze się w piśmie iż paczka była uszkodzona itd miała ślady ingerencji samo to pokazuje ze dostawca za to odpowiada.
pomijam rowniez fakt ze mamy zdjęcia z godzina itd jak paczka wyglądała.
Pokolei jeśli kupiłaś od firmy
1 jeśli wybralaś forme wysyłki z oferty sprzedawcy na aukcji to za przesyłkę odpowiada sprzedawca do momentu doręczenia bez tzw zastrzeżeń, ponieważ zastrzeżenia były tj uszkodzenie paczki to reklamację składa sprzedawca do przewoźnika a twoim obowiązkiem jest sporządzenie protokołu szkody lub udostępnienie sprzedawcy danych do sporządzenia protokołu szkody. Masz prawo dostać nowy towar lub zwrot środków i nie obchodzi cię reklamacja sprzedawca vs przewoźnik
2 jeśli wybrałaś uslugę dostarczenia paczki z towarem spoza oferty sprzedawcy jako firmy to zwolniłaś go z odpowiedzialności za paczkę i ty składasz reklamację i sprzedawcy nic nie interesuje co ugrasz
3 obie strony mogą składać reklamacje do przewoźnika ten rozpatrzy 1 z nich zazwyczaj kupujący może dostać od sprzedawcy pełnomocnictwo i sam wtedy składać reklamację
Jeśli zakup był od osoby prywatnej to odpowiedzialność tej osoby kończy się w momencie wydania paczki przewoźnikowi więc wszelkie uszkodzenia rowaru reklamujesz sama u przewoźnika i sprzedawcy nic nie interesuje jaki będzie efekt reklamacji
Dzieki wszystko wyjaśnione