Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Dnia 20.02.2023 poprzez allegro paczkomaty inpost został do mnie nadany przedmiot, który zakupiłem od sprzedającego prywatnie na allegro lokalnie. Tego samego dnia paczka została odebrana przez kuriera i do dzisiaj tj. 22.02.2023 ma status "Odebrana przez kuriera". Wczoraj dzwoniłem na infolinię inpost; przeprosili i powiedzieli, że się skontaktują. Niestety do teraz brak odzewu.
Rozumiem też, że sprzedający prywatnie odpowiada za przesyłkę do momentu nadanie jej do paczkomatu, stąd też moje pytanie co powinienem dalej zrobić? Kontaktować się ze sprzedającym? Składać reklamację do inpost?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Dzień dobry @Client:43920200
uprzejmie informuję, że poniższa sprawa została przekazana do odpowiedniego oddziału z prośbą o weryfikację oraz poprawne procesowanie przesyłki.
Aktualnie zgłoszenie oczekuje na podjęcie działań przez oddział, który dołoży starań, aby jak najszybciej wyjaśnić sytuację.
W razie braku zmiany statusu przesyłki w najbliższych dniach roboczych oraz dalszych pytań dotyczących weryfikacji zaistniałej sytuacji prosimy kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta poprzez dowolny z poniższych kanałów:
1) czat,
2) formularz kontaktowy https://inpost.pl/kontakt,
3) infolinia: 722 444 000 / 746 600 000.
W imieniu firmy przepraszam za niedogodności.
Dzisiaj dostałem telefon, że paczka zaginęła. Może ktoś podpowiedzieć, co w tej sytuacji? Ja mam składać reklamację, sprzedający, czy może odpowiedzialność powinno wziąść allegro? Aktualnie sytuacja jest kiepska bo jestem bez towaru i kilkaset zł w plecy.
Pozdrawiam
@Client:43920200 Sprzedający odpowiada za przesyłkę do momentu wydania towaru Kupującemu. Zgodnie z Art. 548. § 1. Kodeksu cywilnego:
Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.
Wydanie towaru w transakcji C2C następuje w chwili przekazania towaru przewoźnikowi.
Oznacza to, że w tym przypadku w momencie wydania paczki Przewoźnikowi, odpowiedzialność za nią przeszła na Ciebie, zatem to Ty możesz złożyć reklamację.
@Client:43920200 jeśli jest to zakup prywatny, nie od firmy to wydanie towaru jest w momencie przekazania paczki przewoźnikowi i na Ciebie przechodzi niebezpieczeństwo utraty lub uszkodzenia 😞 Poproś sprzedawcę może złoży reklamację lub niech Ci da pełnomocnictwo i złóż reklamację jako właściciel towaru 🙂 https://inpost.pl/reklamacja
A wniosek w Allegro Protect w takiej sytuacji ma sens? Przecież gwarantują, że w przypadku nieotrzymania paczki wypłacana jest rekompensata. Tylko pytanie czy to się nie tyczy wyłącznie zakupu od firm.