anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z gwarancją

Medzamir
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry.

Kupiłem nowego robota odkurzającego od prywatnego sprzedawcy. Mój błąd, że to zbagatelizowałem, bo nie mam ani paragonu ani możliwości zwrotu. Gdybym nie otworzył opakowania to sprzedający przyjąłby zwrot, a przynajmniej tak twierdzi. Sprzęt u mnie nie chce działać. Po rozmowie z serwisem powiedziano mi, że może tak być, że kilka razy się uruchomi, kolejne 20 nie i prawdopodobnie jest to wina czujnika ruchu. I faktycznie sprzedawca zamieścił film, na którym robot działa. Chciałem go oddać do autoryzowanego serwisu na gwarancję ale okazuje się, że ten egzemplarz nie jest przeznaczony na PL. Sprzedający twierdzi, że jest rynku niemieckiego - tamtejszy suport po sprawdzeniu numerów odpisał, że nie. W aukcji było napisane, że jest z dystrybucji europejska/pl. Wygląda więc na to, że zostałem oszukany. Czy mogę go zwrócić z tego tytułu? Jest coś takiego, że jeśli sprzedawca celowo ukryje wadę to tak, ale czy w tym przypadku również to działa?

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Medzamir zwrócić to może nie , ale nawet jeśli sprzedawca wyłączył rękojmię , A !  nie poinformowal Cię o wadzie produktu to w dalszym ciągu masz prawo domasgać się naprawy lub wymiany na wolny od wad . Masz skuteczne narzędzie ,któer nazywa się dyskusja  ,skorzystaj z niego jeśli sprzedwawca próbuje się migać .

oznacz moderatorów

Medzamir
#8 Zapaleniec#

Dyskusja jest w toku. Sprzęt był nowy i zapakowany, więc sprzedający nie miał możliwości wiedzieć o jakiejkolwiek wadzie. Nie wiem skąd ma ten sprzęt ale nawet jeśli ma ich kilka i wszystkie pochodzą z jakiegoś odrzutu to problem może dotyczyć każdego. I dlatego pytam, czy jest możliwy zwrot z powodu celowego wprowadzenia w błąd jeśli chodzi o dystrybucję i związaną z tym gwarancję.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Medzamir Nie ma znaczenia czy wiedział czy nie, ma znaczenie że to On odpowiada z tytułu rękojmi i składaj reklamację, musi osunąć usterkę albo oddać środki.

https://www.rzetelnyregulamin.pl/pl/a/reklamacja-towaru-kupionego-w-internecie-od-osoby-prywatnej

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Medzamir prywatnego sprzedawcy nie obowiązuje Ustawa Konsumencka , nie znam treści oferty , ale podejrzewam ,że nie skusiłbyś się na ten zakup jeśli byłaby informacja o niesprawności . Zawsze możesz się powołać na niezgodność z opisem . Naprawa czy wymiana to już tylko wola sprzedawcy , może też zgodzić się na zwrot .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Medzamir  Ale co to ma za znaczenie, sprzedajacy odpowiada za towar w ramach rękojmi, składaj mu reklamację tu, masz pomoc Allegro, zobaczysz wszystko się wyjaśni: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@LEW433 znowu nie przeczytałeś caiści ......

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

I co nie może otworzyć dyskusji? Może w rosji nie ma takiego czegoś!😁

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

teraz to poleciałaś 😂 , a myslałem ,że chociaż trochę umiesz czytać .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Po rusku nie umiem. Lataj sobie na swoim podwórku.😛

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

po rusku ... ty nawet po rusku  nie potrafsz .

oznacz moderatorów

Skill_Player
#13 Ambasador#

@Medzamir  Prawdopodobnie finał będzie taki, że Allegro odda tobie kasę i nie będzie domagać się zwrotu od prywatnego sprzedającego.

Co cię skłoniło do zakupu u tego Allegrowicza? Zapewne cena robota?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Medzamir Nie może sprzedawać i mimo czy wie czy nie, odpowiada z tytułu rękojmi, nawet jakbyś czytał po rusku, żądaj w dyskusji naprawy a jak nie dojdzie do porozumienia to po 14dniach zamykasz dyskusję jako nierozwiązaną i z pewnością Allegro umożliwi Ci złożenie wniosku z POK: https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/warunki-skorzystania-z-programu-o...

oznacz moderatorów

Skill_Player
#13 Ambasador#

@LEW433 Kiciusiu a ty swooje cały czas! 🤣

Sprzedający jako osoba fizyczna może odrzucić reklamację! Nie wiadomo co zrobi Allegro ale najprawdopodobniej finał będzie taki jak napisałem wcześniej. Nie ma co szczuć sprzedającego, tutaj nic nie pomoże tylko wola samego Allegro.

oznacz moderatorów

Medzamir
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za wszystkie informacje. Tak - cena była niższa, ale nie podejrzanie niska. Komentarze same pozytywne. Bez względu na to jak to się skończy mam nauczkę. Od prywatnego sprzedawcy żadnej elektroniki.

oznacz moderatorów

Medzamir
#8 Zapaleniec#

Allegro odrzuciło mój wniosek w POK. Uzasadnienie - sprzedający udowodnił, że sprzęt jest sprawny. Całkowicie pominięto fakt, że po ponownym otrzymaniu robota ten nie działał - nagrałem film i zrobiłem zrzut ekranu w aplikacji przedstawiającej kilkanaście bezcelowych prób. Dodatkowo olano fakt, że robot nie jest zgodny z opisem, bo nie jest przeznaczony na żaden z rynków UE a co za tym idzie olano art. 556¹. Napiszę odwołanie ale wątpię czy pomoże.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Więc masz prawo złożyć następną reklamacją skoro sprzęt nie działa, teraz zażądaj zwrotu środków.

oznacz moderatorów

Medzamir
#8 Zapaleniec#

No i tak było. Według chronologii:

Otwarcie sporu

Sprzedający przyjął reklamację, ja odesłałem mu robota

Sprzedający nagrał film, że robot działa, na moje życzenie wysłał do serwisu. Miał do autoryzowanego ale wysłał do takiego jak chciał.

W serwisie orzekli, że sprzęt sprawny, odesłali do mnie

Przyjąłem robota, robot nie działał, złożyłem drugą reklamację, sprzedający odrzucił. W międzyczasie dotarły do mnie maile z informacją, że sprzęt nie jest na rynki UE więc gwarancji nie ma. Według kodeksu można traktować to jako wadę fizyczną, ale pracownik Allegro olał to wszystko twierdząc, że sprzedający nie jest przedsiębiorcą. Jest w tym też trochę mojej winy bo w nie zamieściłem w tekście tłumaczenia jak krowie na granicy, że owe przepisy dotyczą właśnie osób prywatnych.

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Oddaj do warsztatu do sprawdzenia,  weź fakturę z opisem o usterkach i złóż ponownie reklamację.

oznacz moderatorów

Medzamir
#8 Zapaleniec#

Sprawa zakończona zwrotem pieniędzy z POK. Chronologicznie:

Robot został wysłany do autoryzowanego serwisu Xiaomi w Polsce. Tam nawet nie rozpakowali.

Wczoraj zadzwoniłem do nich i zostałem poinformowany, że nic nie zrobią bo sprzęt nie jest przeznaczony na nasz rynek i oni nie mogą nawet za opłatą wykonać takiej usługi.

Napisałem o tym do Allegro. W odpowiedzi dostałem informację, że wniosek do POK został zaakceptowany.

Dziś otrzymałem zwrot pieniędzy oraz robota z raportem, w którym cyt. "Informujemy, iż według portalu producenta urządzenie nie pochodzi z oficjalnego kanału dystrybucji, tym samym nie może zostać przyjęte do naprawy i zostanie odesłane bez wykonania czynności serwisowych".

 

Dla potomnych, którzy mieliby podobny problem ze sprzedającymi, rękojmią i POK. Powołując się na przepisy w dyskusji (link do nich wraz z dobrym wytłumaczeniem w komentarzu @LEW433 ) zaznaczać, że dotyczą one właśnie sprzedawców prywatnych oraz podkreślać kolejność zdarzeń. W moim przypadku powodem odrzucenia wniosku było to, że sprzedający udowodnił, że robot działa, podczas gdy ja miałem nagranie i zrzuty ekranu z błędami, kilka dni po tym jak dostałem sprzęt z "naprawy". Jakoś pracownik Allegro zlekceważył to co pisałem albo nie czytał uważnie, bo pisałem dużo. Dużo więcej niż tu.

 

oznacz moderatorów