anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z reklamacją

Storczyk20188
#7 Wielbiciel#

12 lutego 2024r zakupiłam pralkę na allegro - nową. Pralka przyjechała uszkodzona - panel sterowania potłuczony. Sprzedawca w ramach reklamacji, zaproponował wymianę pralki na inną nową. Pralka przyjechała, okazało się że zewnętrznie jest cała, natomiast wewnętrznie przy wirowaniu niemiłosiernie hałasowała. Sprzedawca nie chciał przyjąć pralki, powód : " brak kuriera do zniesienia sprzętu z 2 piętra i brak palety do przewozu". Zadzwonił po serwisanta z tytułu gwarancji. Pierwsza naprawa wymiana amortyzatorów, nie pomogła, druga naprawa wymiana sterownika, również nie pomogła. Trzecia naprawa - stwierdzenie uszkodzenia łożyska w bębnie - brak części. Gwarant obiecał wymianę pralki na nową a sprzedawca , że jeżeli pralka będzie naprawiona odda 15% kwoty za stracony czas/ zwłokę - wszystko oczywiście wypisane jest w dyskusji. Dyskusja rozpoczęta od 14 lutego i trwa do dzisiaj 20.05.2024. 

Gwarant przysłał pralkę nową, niestety kurier uszkodził pralkę na wjeździe,  po 4 dniach wysłał kolejną, przy okazji zabrał pierwszą tą z uszkodzonym łożyskiem- pralka sprzedawcy i tą uszkodzoną na wjeździe( się okazało że jest możliwość o czym ja nie wiedziałam, wysyłki kuriera z odbiorem pralki i nie potrzebna była ani paleta ani zapakowany sprzęt a też drugie piętro nie było problemem generalnie zabrali pralki bez problemu i wnieśli nową.) 

Wszystko ładnie pięknie pralka działa, już nie hałasuje, pisze do sprzedawcy o Art.43e p.1  o obniżenie ceny poprzez nienaprawienie towaru w rozsądnym czasie i bez niedogodności. Sprzedawca zaproponował 100zł zwrotu. Zwrot 100zł nie jest dla mnie satysfakcjonujący, jest to 2 reklamacja towaru, czekałam na wymianę pralki 2 miesiące i nijak się to ma do tego obiecanego 15% kwoty z 1400zł. Sprzedawca zasłania się tym ze drugą pralkę wysłał droższą od 1 pralki o 200zł oraz tym że jeśli pralka nie działała od tego był gwarant aby ją naprawić.

co mam zrobić w tym przypadku? rzecznik praw konsumenta? czy rzeczywiście sprzedawca ma prawo zwrócić tylko 100zł, mimo że obiecał 15% a ja zażądałam zwrotu 400zł - tyle wydałam na pralnie w okresie kiedy byłam bez pralki. Allegro protect nie pomogło, po tak długiej batalii kazali sprzedawcy zwrócić mi 100zł i już nikt nie odpisuje w dyskusji, mailowo również nie. Ja się czuje oszukana przez sprzedawcę kilkukrotnie. Przede wszystkim dlatego ze od momentu mojego zakupu, w aukcjach zaczął wystawiać pralki same uszkodzone ( ja zakupiłam pralkę u niego - NOWĄ i tak było napisane), do tego pojawiło się kilka komentarzy które są odzwierciedleniem mojej sytuacji, więc nie jestem jedyna. oraz obietnicami do których się nie dostosował, nie mówiąc że po drodze były pomówienia w moją strone - rzekomo nie było napraw serwisanta, gdyż nie dostałam dokumentu naprawy, po rozmowię z firmą - oczywiście takowy otrzymałam.

Co dalej robić?

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

kostas11
#21 Demiurg#

@Storczyk20188 przecież masz nową pralkę !!! sprzedawca proponował rabat jak naprawią a nie jak wymienią "że jeżeli pralka będzie naprawiona odda 15% kwoty"

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Storczyk2018
#9 Pomysłodawca#

Gdyby nie gwarant, nie miałabym nic, ten pan jawnie handluje pralkami uszkodzonymi jak się okazuje a ja chciałam zwrotu pralki przy drugiej reklamacji, nie wymiany przez gwaranta, mialam łącznie w domu 5 pralek, czy to jest normalne ? 2 od sprzedawcy a 3 od gwaranta. To że mi wymienił gwarant ta pralke to tylko cud ze nie mieli części. Co nie zmienia faktu że przez ponad 2 miesiące bylam bez pralki a zakupiłam nowa a nie uszkodzona !

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Oszukał. masz dowody że tak obiecał te 15% to należy iść do sądu- sprawa wygrana. Inna sprawa sprzedający wprowadza Cię w błąd że jeśli pralka nie działała od tego był gwarant aby ją naprawić.  nie musisz reklamować u gwaranta, możesz u sprzedającego.

oznacz moderatorów

Storczyk2018
#9 Pomysłodawca#

Tak, bylo to zamieszczone w dyskusji. Czy miał prawo zmienic moje zadanie ? Jeśli była to druga reklamacja a sprzedawca nie naprawił szkody przez ponad 2 miesiace

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie miał, a dyskusje odznaczyłaś jako nierozwiązana, zapewne Allegro szkoda było zwracać kasy z rekompensaty! 

oznacz moderatorów

Storczyk2018
#9 Pomysłodawca#

Oczywiście że jest nierozwiązana i nikt z allegro nie chciał mi pomóc. Kazali mu przelać obiecane 100zl, mimo że ja się z tą kwota nie zgodziłam. Po tym przelewie już nikt się nie odzywa. Nawet w dyskusji zapadła cisza.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

No co mam Ci powiedzieć, dla wszystkich Allegro stało się niezrozumiałe, ale jak masz dowody i chce Ci się to sprawę wygrasz, a wg prawa to przy 2 reklamacji masz prawo żądać zwrotu kasy.

oznacz moderatorów

Storczyk2018
#9 Pomysłodawca#

Chciałam od początku zwrotu pieniędzy i zwrotu tej pralki ale allegro pozwoliło mu na wysłanie technika, jak się okazało technika który jest wezwany z tytułu gwarancji..  i tak o to technik sobie przychodził co 2 tygodnie i rozkładał ręce.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

I wtedy należało się na to nie zgodzić, upierać się na swoim.

oznacz moderatorów

Storczyk2018
#9 Pomysłodawca#

Nie godziłam się, do momentu Wielkanocy jak powiedział że jeśli naprawia, to mi zwróci 15% No i zwrócił ale 100zl , śmiech na sali ogólnie. Może karma go kiedyś dopadnie. Tego mu życzę.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Czyli jednak zmieniłaś zdanie, to był błąd.😪

oznacz moderatorów

Storczyk2018
#9 Pomysłodawca#

Pewnie tak ale wydaje mi się że jeżeli oczekuje obniżenia ceny o jakąś kwotę to powinien się do tego ustosunkować, nie rozumiem dlaczego allegro się zgadza na propozycje sprzedawcy dużo obniżona względem tego co obiecywał,  a to czego oczekuje kupujący- maja w głębokim poważaniu.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zgadzam się z Tobą, ale po zmianie zdania wykorzystali to.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

zacznijmy od tego że rabat według ustawy przysługuje po 2 naprawie ale składanej z tytułu niezgodności z opisem a nie naprawie gwarancyjnej więc skoro gwarant wymienił pralkę we własnym zakresie i była składana reklamacja z tytułu gwarancji a nie niezgodności z opisem to od sprzedawcy nic ci nie przysługuje co najwyżej od gwaranta zwrot za pranie jak go jeszcze udokumentujesz dowodami wykonanej usługi np fakturami

oznacz moderatorów

Storczyk2018
#9 Pomysłodawca#

Wiesz, nie zgłaszałam żadnej naprawy gwarancyjnej. Otworzyłam dyskusje, miałam niesprawna pralke, w ramach niezgodności towaru z umowa, została wymieniona ma inną, ta również z wada, znów zgłoszenie niezgodności, allegro pozwoliło na wezwanie technika, ja nie wiedziałam że to z tytułu gwarancji. Była to druga niezgodnosc towaru z umową i chciałam zwrotu pieniędzy i oddać urządzenie na co sprzedawca się nie zgodził. To że to była wymiana gwarancyjna dowiedziałam się jak nowa pralka przyjechała uszkodzona przez kuriera (3 pralka). Nie moja sprawa gdzie on to zgłaszał, allegro mu na to pozwoliło aby sprawdzić czy sprzęt działa czy nie działa, bo jak stwierdzili na odległość inaczej tego nie oceni, stwierdzili ze nie dziala i zostawili mnie z problemem.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Storczyk2018 ale finalnie gwarant wymienił pralkę nie sprzedawca więc skorzystano z gwarancji a nie reklamacji u sprzedawcy co ten spokojnie udowodni w sądzie na wypadek zaangażowania w to rzecznika kolejna sprawa jak ci towar przyjeżdża uszkodzony w transporcie i wymieniają ci na nowy to on się nie psuje na gwarancji czy 2 letnim okresie odpowiedzialności sprzedawcy w ustawie chodzi o to że towar ma się zepsuć 2x z powodu wady a nie dojechać uszkodzonym pezez kuriera bo sprzedawca odpowiada za doręczenie towaru z innego paragrafu więc ja nie wnikam co u ciebie było zgłaszane i ile razy ale by zastosować rabat lub odstąpienie powinna być dwukrotna reklamacja za niezgodność z umową tego samego modelu pralki gdzie usunięto zgłoszoną usterkę jak serwisant wymienia ci część a dalej usterka jest to dalej ta sama reklamacja ma bieg. Ustawa też nie przewiduje terminu naprawy ma on tylko nie powodować niedogodności i sprzedawca nie może go sztucznie wydłużać czyli jak czeka na część od producenta i ona ma dojechać z np Chin to czekasz aż dojedzie ale o tym kiedy masz być poinformowana jeśli wystasujesz zapytanie do sprzedawcy bo gdyby np pół roku czekania miało być to możesz odstąpić od umowy. Nie wiem czy pytałaś i czy zgłaszałaś zastrzeżenia do czasu naprawy ale skoro tego nie robiłaś tzn że przebieg naprawy nie powodował u ciebie nadmiernych trudności. Na przyszłość niestety ale trzeba znać niuanse przepisów. Oczywiście możesz na piśmie wystosować zgodnie z uk i/ lub kc pismo o zwrot środków przez dyskusję ale nie w treści dyskusji między wierszami tylko pismo w wordzie / pdfie jako podkładkę pod proces sądowy np opierając sie na art kc 

lub odstąpienia od umowy.

 

Art. 5615. [Żądanie przez kupującego będącego konsumentem wymiany rzeczy, usunięcia wady albo obniżenia ceny]

Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione

Pismo jednak jest pismo i wiadomo czy złożono oświadczenie woli czy w dyskusji coś 5 przez 10 wynika bo ktoś tam się zobowiązywał do zwrotu 15% po naprawie a powie że to wymiana na gwarancji to już inny warunek. Napisz konkretnie dołącz do dyskusji i poczekaj 14dni ewentualnie jak nie ma dyskusji wysyłka potwierdzonym za odbiór pisemnie poleconym na adres sprzedawcy

oznacz moderatorów

Storczyk20188
#7 Wielbiciel#

Non stop zgłaszałam, że sytuacja jest dla mnie bardzo niedogodna, ze względu na to że choruje na raka i ciężko jest się mi przemieszczać do pralni która ode mnie jest oddalona o 37km. Zastrzeżenia co do czasu zgłaszałam.

Jeśli chodzi o naprawę, w tej samej pralce, części wymieniane były 2 razy, które nie przyniosły efektu i ciągle wnioskowałam o zwrot pieniędzy, natomiast sprzedawca wciąż pisał że nie ma możliwości zabrać rozpakowanego sprzętu z 2 piętra i bez palety bo nie posiadają innego kuriera i mogą zaproponować zwrot 15% kwoty jeśli dojdzie do naprawy i uznają że sprzęt jest uszkodzony i naprawia pralke. Zgłosiłam że nie chce napraw gwarancyjnych jak już się o tym dowiedziałam, niestety nie zostałam wysłuchana przez sprzedawcę. Następnie pralka była wymieniona na nową, sprzedawca napisał że jeśli nie przyjmuję 100zł może zabrać sprzęt. Zaciekawiło mnie to że jak była zepsuta, pralki nie chciał, jak gwarant pralkę wymienił, od razu chciał zabrać sprzęt. 

Ja chce tylko wiedzieć, czy jeśli ja zgłosiłam inną kwotę niż dostałam, czy sprzedawca miał prawo zmienić moje żądanie i zmienić kwotę. Patrząc też inaczej, jeśli oddał sam 100zł to znaczy że reklamację przyjął i zgodził się z tym że trwało to zbyt długo.

Napisałam pismo do rzecznika praw konsumenta, czekam na jego odpowiedź.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Storczyk20188 odnośnie tej 100 miał prawo odrzucić żądanie rabatu w terminie 14 dni od zlożenia natomiast jeśli nie wyraziłaś zgody na 100 to do ugody nie doszło i nie zamyka to dociekania roszczeń np w sądzie. Poniesione koszty prania powinnaś udokumentować np paragonami za pralnię by stały się wymagalne ustawowo do zwrotu. Odnośnie zwrotu pralki to z tego co kojarze towar w rodzaju agd przyjeżdża do klienta na palecie czyli co się stalo z tą paletą? Kupujący ma wydać pralkę kurierowi i ją zabezpieczyć czyli spakowac na palecie wg ustawy sprzedawca odbiera na swój koszt więc ma opłacić transport ale spakowanie zostaje po str kupującego. Natomiast wcale nie musiał odbierać pralki bo może wezwać serwisanta i ten wykona naprawę. Skoro zgłosiłaś zwrot to powinnaś wydać towar spakowany gdyby sprzedawca był wredny to zamowiłby kuriera a ten odnotował że nie wydałaś zwrotu bo nie spakowałaś i nie zniosłaś z 2 piętra - tak wiem że to nieśmieszne i przepisy z życiem nie mają nic wspólnego. Faktem jest ze pralka działa odpukać by slużyła te dwa lata więc w zwroty i cuda na kiju odstąpienia etc już bym się nie bawił natomiast polecam wysłać to pismo powołując się na wskazany art i przedstawiając koszty prania w postaci skanów paragonów. Jak nie poskutkuje to zgłoś do rzecznika praw konsumenta. Polecam też wstępnie zapytanie do uokiku przesłać na mail porady@dlakonsumentów.pl opisz dokładnie całą sytuacje w punktach co się działo i kiedy zglaszalaś i niech ci udzielą porady konsumenckiej i co dalej z tym robić. Odnośnie choroby współczuję 2x samemu mnie rak dopadł życzę dużo zdrowia i wygranej z chorobą.

oznacz moderatorów

Storczyk20188
#7 Wielbiciel#

Dobrze, tak więc zrobię. Paragony posiadam, płatność była kartą więc bez problemu wygeneruje i wydrukuje operacje.

Zamówiłam 2 osoby do wniesienia sprzętu i podłączenia przez **piiip** - oni zabrali palete, myślałam ze nie będzie mi potrzebna. Teraz wiem ze firma Rohlig Suus nie potrzebuje ani palet ani pakowania pralki - wystarczy tylko to opłacić, mogłam sama tego kuriera zamówić ale dowiedziałam się zbyt późno, wtedy koszty odesłania sprzętu opłaciłby sprzedawca - jeśli by przyjął zwrot pralki. Aktualnie nie będę się bawić w żadne zwroty, nie mam już na to siły, pralka działa i oby działała tak jak piszesz, te 2 lata.

Do rzecznika pismo właśnie wysłałam , biorę się za kolejne w wordzie.

Tobie też życzę dużo zdrowia i oby nie powrócił. Ja zmianę mam wyciętą 2 raz, czekam na wyniki czy udało się tym razem wyciąć z marginesem i czy czeka mnie potem chemia, radioterapia czy brachyterapia.

Dzięki za pomoc i wszystkiego dobrego

oznacz moderatorów