Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam problem ze sprzedającym z którym trudno się porozumieć, otóż jest to firma z chin która korzysta z translatora prawdopodobnie. Zamówiłam pewnego dnia buty, dzień później anulowałam,bo znalazłam to czego konkretnie szukałam, jednak sprzedający wysłał buty, więc napisałam do nich po co mi je wysłali, skoro anulowałam zakup, i owszem pieniądze mi zwrócili, ale powiedzieli mi żebym je zwróciła, po. pierwsze gdzie bo adres jest chiński i telefon też, a po drugie to dlaczego mam zwracać za swoje pieniądze ? Tym bardziej że buty za około 30 zł, a przesyłka będzie 15 zł. Co mogę w tej sytuacji zrobić ?
No nie wiem czy za 15 zł uda ci się wysłać paczkę do Chin . Napisz mu że niech sam pokryje koszty zwrotu lub sam sobie je od ciebie odbierze osobiście ,a za czas na ich odebranie doliczysz mu koszty magazynowania.
Koszt zwrotu pokrywa kupujący.
A dostałaś już te buty?
Tak dostałam buty
@betty222 trzeba było nie przyjmowac przesyłki, wtedy wraca ona do sprzedawcy na jego koszt.
@AptekaNatolinska Z tym przyjmowaniem to tez jest różnie. Kurierzy podrzucają paczkę pod drzwi i róbta co chceta. Podobno tak mogą bo przepisy covidowe.
@betty222 Dawno nie odbierałem nic z Chin ale podobno w myśl najnowszych przepisów Urząd celny poprosi cię najpierw o zapłacenie podatku VAT 23% od 30 zł to bedzie chyba około 7 zł.
Jeśli nie zapłacisz to buty prawdopodobnie będą zniszczone więc raczej ich nie odeślesz.
Mam prośbę, poinformuj nas tutaj o postępach w tej transakcji, bardzo to interesujący temat a nie chcemy sprawdzać tych procedur na sobie.
Co możesz zrobić? Chyba na razie nic. Nie ma butów, nie ma problemu. Napisz że podejmiesz decyzję gdy buty przekroczą granicę. Jeśli przekroczą ją kiedykolwiek.
Ale buty przyszły szybko prawdopodobnie z Polski , więc gdzieś w Polsce mają magazyn, muszę spytać o adres i telefon Polski
@betty222 Nie, nie ty nie musisz nic pytać sprzedającego. Zgłaszasz problem z zakupem na stronie Kontakt, to sprzedający ma podać ci adres w Polsce. Nie możesz wysyłać butów do Chin, nie jesteś eksporterem i nie możesz rozpoczynać karuzeli Vat. Te vatowskie karuzele rząd już dawno wyeliminował.
Zgłosiłaś anulowanie zakupu, sprzedający powinien ci oddać wpłacone pieniądze. Butów nigdzie nie wysyłaj, no chyba że zapłaci osobno za wysyłkę na polski adres.
Tutaj opisujesz problem: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Dziękuję za pomoc 🙂
@betty222, czy anulowałaś zakup za pośrednictwem Allegro? Czy na pewno zrobiłaś to przed tym, jak sprzedający rozpoczął realizację zamówienia?
Tak anulowałam przez allegro i zanim sprzedający wysłał mi buty.
@betty222, czy możesz podać numer tego zamówienia? 🙂
Tak nr. 4eaf65a2-026a-11ed-a4e0-f72759e6cc09
@betty222, super, dziękuję. 🙂 Widzę, że skontaktowaliśmy się z Tobą mejlowo - sprzedający podał polski adres do zwrotu. Przyznaliśmy Ci 20 Monet - jeśli koszty zwrotu będą wyższe, pokryjemy tę kwotę. 🙂
Mam prawo zrezygnować czy kupuje na allegro czy w zwykłym sklepie, bo np znalazłam coś bardziej mi pasującego, chyba nie jest to zabronione, sporo osób używa tej opcji w różnych sytuacjach, chyba to nie zbrodnia?
@betty222 Zbrodnia jeszcze nie. Ale już narażanie sprzedającego na dodatkowe koszty. A wystarczyło by przed kliknięciem "kup teraz" przeczytać dostępne zakładki, usiąść i chwilę pomyśleć.
@Ziolko39 Wystarczyło też, aby sprzedawca przed wysłaniem sprawdził status zamówienia, a nie wysyłał na ślepo nawet jak ktoś towaru nie chce. Klient ma prawo przed wysłaniem anulować zamówienie, a że sprzedawca czuje się narażony na dodatkowe koszty to jest jego problem - i ten problem musi nauczyć się rozwiązywać po jego stronie, żeby dodatkowych kosztów nie było. Nie zgadzam się na obarczanie winą kupującego, który ma prawo się rozmyślić.