anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problemy z allegro protect

MAMY ROZWIĄZANIE!
kilawok5
#8 Zapaleniec#

Odstąpiłem od umowy. Przesyłka została odesłana ( nota bene w tym samym dniu, w którym ją otrzymałem). 

Skutecznie zatem odstąpiłem od umowy. Paczka została uszkodzona przez przewoźnika. Sprzedający spisał protokół. 

Allegro przedłuża wypłatę środków i uzależnia ją od wyniku reklamacji. 

Sprawa jest zgłoszona do Rzecznika Praw Konsumenta, jako rażące naruszanie prawa przez allegro. 

Dochodzenie praw od przewoźnika to sprawa między allegro ( przesyłka smart) a przewoźnikiem. Nie byłem stroną. Mi się należy zwrot od Sprzedającego. Jeżeli się uchyla, powinno wypłacić allegro protect.

Ktoś miał podobne doświadczenie? 

oznacz moderatorów
59 ODPOWIEDZI 59
Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Może przeszukasz inne wątki na forum? 😮

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

nie byłeś stroną? ale wiesz że za zabezpieczenie paczki odpowiadasz?

oznacz moderatorów
kilawok5
#8 Zapaleniec#

Owszem, zapakowaną była dokładnie tak samo jak otrzymałem. NIC NIE BYLO ZMIENIONE W OPAKOWANIU ( podwójne pudełka, tektura)

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

a masz na to filmik? jaki kurier tak urządził paczkę?

oznacz moderatorów
ares_
#14 Krzewiciel#

@kilawok5 

A co w przypadku jak przewoźnik odrzuci reklamację ze względu na źle zapakowany towar? Uważasz, że Allegro lub sprzedawca powinni ponieść koszty i oddać Ci pełną kwotę?

Nie ma znaczenia to, że przesyłka była zapakowana tak samo jak ją otrzymałeś. Jeżeli to jest InPost to 99% reklamacji odrzucają właśnie z tego powodu.

oznacz moderatorów
kilawok5
#8 Zapaleniec#

Ja wiem co mówi ustawa konsumencka i zwrot należy mi się w pełnej wysokości. Jest też orzecznictwo dot.uszkodzonych przesyłek i zwrot należy się w całości, bo kupujący skutecznie odstąpił od umowy

oznacz moderatorów
kilawok5
#8 Zapaleniec#

Ws.uszkodzonej przez przewoźnika przedylki zwrotnej, kupujący nie odpowiada za jej uszkodzenie i na tej podstawie nie można mu odmówić zwrotu wszystkich srodków: 

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w wyroku z dnia 5 marca 2015 r., sygn. akt XVII AmC 8000/13, w wyroku z dnia 4 marca 2015 r., sygn. akt XVII AmC 3988/13). Podobne rozstrzygnięcie wynika z powołania się na dobre obyczaje i nieskuteczność postanowień, które rażąco naruszają interesy konsumenta (art. 385 k.c).

oznacz moderatorów
ares_
#14 Krzewiciel#

Zwrot zdecydowanie Ci się należy ale ja bym na pewno nie wypłacił pełnej kwoty przed decyzją reklamacyjną.

Daj znać jak dostaniesz odpowiedź od Rzecznika Praw Konsumenta.

oznacz moderatorów
kilawok5
#8 Zapaleniec#

Dam znać, ale konsultowałem ten przypadek ustnie i to od rzecznika wiem, że powinienem dostać cały zwrot pomimo uszkodzonej paczki i bez czekania na reklamację, kazał złożyć pismo i będzie interweniował u allegro, więc raczej jestem spokojny

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@kilawok5 tak dla pełnego zrozumienia. TY odsyłasz przesyłkę. Jest uszkodzona w transporcie. Przewoźnik odrzuca reklamację ze względu na złe opakowanie przesyłki i nic nie wypłaca. Według Ciebie ty powinieneś dostać 100% zwrotu, a sprzedający powinien ponieść konsekwencje złego zapakowania przez Ciebie przesyłki ?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
kilawok5
#8 Zapaleniec#

Zapakowałem TAK SAMO JAK OTRZYMALEM ją, uważam, że była zresztą dobrze zapakowaną. Nic w przesyłce nie zmieniałem. Natomiast orzecznictwo mówi jednoznacznie, że należy się zwrot w 100%

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Dyskutujesz ze sprzedającymi i oni zrobią wszystko ze to twoja wina, ale jak chcesz się z nimi przepychać i masz na to zdrowie to życzę powodzenia.😁

oznacz moderatorów
kilawok5
#8 Zapaleniec#

Tak, dzięki! Zorientowałem się i daję sobie spokój. Rzecznik się wypowie i będzie prościej wyegzekwować

oznacz moderatorów
kilawok5
#8 Zapaleniec#

Rzecznik już się wypowiedział i w ogóle nie obchodzi go uszkodzenie paczki. Wezwał Allegro do zwrotu środków, bo nastąpiło prawidłowe odstąpienie od umowy, wiec zwrot jest należny  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
kilawok5
#8 Zapaleniec#

Nie, sprzedawca ma egzekwować rekompensatę od przewoźnika, zresztą już o taką wystąpił i to znacznie wyższą kwotę, niż kwota transakcyjna. Druga rzecz to ubezpieczenie, wiec sprzedsjący nie ponosi żadnej straty. Na razie sprzedający zresztą jest w posiadaniu i pieniędzy moich i towaru od 45 dni!!!! I to jest w porządku? To poproszę o ten towar jako zabezpieczenie roszczenia…. @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
kilawok5
#8 Zapaleniec#

  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ już się wypowiedział i wezwał Allegro do dobrowolnego zwrotu świadczenia należnego z tytułu odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość na podstawie art. 42 ust.1 pkt 3 Ustawy z 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji i konsumentów. 
Ze strony allegro na razie cisza, nie wyobrażam sobie żeby dalej allegro łamało prawo. Na marginesie : minęło ponad 30 dni od złożenia reklamavji, więc odpowiedz przewoźnika już musi być, a nawet jeśli  jej nie ma, to w takim wypadku reklamacja jest uznana za rozpatrzoną pozytywnie. Allegro nawet nie raczy poinformować o przebiegu reklamacji. 
Allegro łamie regulamin allegro protect, ustawę, ale wezwanie Rzecznika już nie tak łatwo będzie zignorować. 
W każdym razie allegro zostawiło klienta bez towaru i bez pieniędzy  na razie przez ponad 45 dni i uważa to za stosowne, ze konsument będzie kredytował przedsiębiorcę. Wstyd ;( 

 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@kilawok5 czy możesz podać numer sprawy w jakiej prowadzisz korespondencję na ten temat z Allegro? 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
kilawok5
#8 Zapaleniec#

Nr zgłoszenia ; 29317845

trudno to nazwać korespondencją, bo przypomina to rozmowę z automatem: 

jak katarynka:” rozumiem, ze jest to przykre…, przykro nam, ze sprawa ….” Etc etc

 

 

oznacz moderatorów
kilawok5
#8 Zapaleniec#

 Nr zgłoszenia: @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ 29317845

oznacz moderatorów