Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Odstąpiłem od umowy. Przesyłka została odesłana ( nota bene w tym samym dniu, w którym ją otrzymałem).
Skutecznie zatem odstąpiłem od umowy. Paczka została uszkodzona przez przewoźnika. Sprzedający spisał protokół.
Allegro przedłuża wypłatę środków i uzależnia ją od wyniku reklamacji.
Sprawa jest zgłoszona do Rzecznika Praw Konsumenta, jako rażące naruszanie prawa przez allegro.
Dochodzenie praw od przewoźnika to sprawa między allegro ( przesyłka smart) a przewoźnikiem. Nie byłem stroną. Mi się należy zwrot od Sprzedającego. Jeżeli się uchyla, powinno wypłacić allegro protect.
Ktoś miał podobne doświadczenie?
Może przeszukasz inne wątki na forum? 😮
nie byłeś stroną? ale wiesz że za zabezpieczenie paczki odpowiadasz?
Owszem, zapakowaną była dokładnie tak samo jak otrzymałem. NIC NIE BYLO ZMIENIONE W OPAKOWANIU ( podwójne pudełka, tektura)
a masz na to filmik? jaki kurier tak urządził paczkę?
A co w przypadku jak przewoźnik odrzuci reklamację ze względu na źle zapakowany towar? Uważasz, że Allegro lub sprzedawca powinni ponieść koszty i oddać Ci pełną kwotę?
Nie ma znaczenia to, że przesyłka była zapakowana tak samo jak ją otrzymałeś. Jeżeli to jest InPost to 99% reklamacji odrzucają właśnie z tego powodu.
Ja wiem co mówi ustawa konsumencka i zwrot należy mi się w pełnej wysokości. Jest też orzecznictwo dot.uszkodzonych przesyłek i zwrot należy się w całości, bo kupujący skutecznie odstąpił od umowy
Ws.uszkodzonej przez przewoźnika przedylki zwrotnej, kupujący nie odpowiada za jej uszkodzenie i na tej podstawie nie można mu odmówić zwrotu wszystkich srodków:
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w wyroku z dnia 5 marca 2015 r., sygn. akt XVII AmC 8000/13, w wyroku z dnia 4 marca 2015 r., sygn. akt XVII AmC 3988/13). Podobne rozstrzygnięcie wynika z powołania się na dobre obyczaje i nieskuteczność postanowień, które rażąco naruszają interesy konsumenta (art. 385 k.c).
Zwrot zdecydowanie Ci się należy ale ja bym na pewno nie wypłacił pełnej kwoty przed decyzją reklamacyjną.
Daj znać jak dostaniesz odpowiedź od Rzecznika Praw Konsumenta.
Dam znać, ale konsultowałem ten przypadek ustnie i to od rzecznika wiem, że powinienem dostać cały zwrot pomimo uszkodzonej paczki i bez czekania na reklamację, kazał złożyć pismo i będzie interweniował u allegro, więc raczej jestem spokojny
@kilawok5 tak dla pełnego zrozumienia. TY odsyłasz przesyłkę. Jest uszkodzona w transporcie. Przewoźnik odrzuca reklamację ze względu na złe opakowanie przesyłki i nic nie wypłaca. Według Ciebie ty powinieneś dostać 100% zwrotu, a sprzedający powinien ponieść konsekwencje złego zapakowania przez Ciebie przesyłki ?
Zapakowałem TAK SAMO JAK OTRZYMALEM ją, uważam, że była zresztą dobrze zapakowaną. Nic w przesyłce nie zmieniałem. Natomiast orzecznictwo mówi jednoznacznie, że należy się zwrot w 100%
Dyskutujesz ze sprzedającymi i oni zrobią wszystko ze to twoja wina, ale jak chcesz się z nimi przepychać i masz na to zdrowie to życzę powodzenia.😁
Tak, dzięki! Zorientowałem się i daję sobie spokój. Rzecznik się wypowie i będzie prościej wyegzekwować
Rzecznik już się wypowiedział i w ogóle nie obchodzi go uszkodzenie paczki. Wezwał Allegro do zwrotu środków, bo nastąpiło prawidłowe odstąpienie od umowy, wiec zwrot jest należny @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Nie, sprzedawca ma egzekwować rekompensatę od przewoźnika, zresztą już o taką wystąpił i to znacznie wyższą kwotę, niż kwota transakcyjna. Druga rzecz to ubezpieczenie, wiec sprzedsjący nie ponosi żadnej straty. Na razie sprzedający zresztą jest w posiadaniu i pieniędzy moich i towaru od 45 dni!!!! I to jest w porządku? To poproszę o ten towar jako zabezpieczenie roszczenia…. @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ już się wypowiedział i wezwał Allegro do dobrowolnego zwrotu świadczenia należnego z tytułu odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość na podstawie art. 42 ust.1 pkt 3 Ustawy z 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji i konsumentów.
Ze strony allegro na razie cisza, nie wyobrażam sobie żeby dalej allegro łamało prawo. Na marginesie : minęło ponad 30 dni od złożenia reklamavji, więc odpowiedz przewoźnika już musi być, a nawet jeśli jej nie ma, to w takim wypadku reklamacja jest uznana za rozpatrzoną pozytywnie. Allegro nawet nie raczy poinformować o przebiegu reklamacji.
Allegro łamie regulamin allegro protect, ustawę, ale wezwanie Rzecznika już nie tak łatwo będzie zignorować.
W każdym razie allegro zostawiło klienta bez towaru i bez pieniędzy na razie przez ponad 45 dni i uważa to za stosowne, ze konsument będzie kredytował przedsiębiorcę. Wstyd ;(
@kilawok5 czy możesz podać numer sprawy w jakiej prowadzisz korespondencję na ten temat z Allegro?
Nr zgłoszenia ; 29317845
trudno to nazwać korespondencją, bo przypomina to rozmowę z automatem:
jak katarynka:” rozumiem, ze jest to przykre…, przykro nam, ze sprawa ….” Etc etc
Nr zgłoszenia: @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ 29317845