Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Odstąpiłem od umowy. Przesyłka została odesłana ( nota bene w tym samym dniu, w którym ją otrzymałem).
Skutecznie zatem odstąpiłem od umowy. Paczka została uszkodzona przez przewoźnika. Sprzedający spisał protokół.
Allegro przedłuża wypłatę środków i uzależnia ją od wyniku reklamacji.
Sprawa jest zgłoszona do Rzecznika Praw Konsumenta, jako rażące naruszanie prawa przez allegro.
Dochodzenie praw od przewoźnika to sprawa między allegro ( przesyłka smart) a przewoźnikiem. Nie byłem stroną. Mi się należy zwrot od Sprzedającego. Jeżeli się uchyla, powinno wypłacić allegro protect.
Ktoś miał podobne doświadczenie?
@kilawok5 zapoznałam się z tym zgłoszeniem i wymianą wiadomości na ten temat. Mogę powtórzyć słowa Doradczyni, ponieważ zdaje sobie sprawę, że nie jest to komfortowa sytuacja, ale obowiązują nas procedury, których musimy przestrzegać.
Czekamy na decyzję przewoźnika i gdy tylko ją otrzymamy, to damy znać w prowadzonej korespondencji.
Proszę zatem o interpretacje cz. II pkt 8 regulaminu Allegro protect!
jakie procedury Allegro ma na mysli
? proszę merytorycznie przywołać zapis z regulaminu, ustawy. Ja przytaczam ww. pkt regulaminu i ustawę z 2007 o ochronie konsumenta.
Pytam: jakie procedury Allegro przestrzega??? Proszę o merytoryczną wypowiedz ( ustawa, regulamin) @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@kilawok5 napisał(a):
ale wezwanie Rzecznika już nie tak łatwo będzie zignorować.
A dlaczego niby? Jeśli sprzedawca, czy tam Allegro uznają, że mają rację oni, nie rzecznik, to odpiszą, że pozostają przy swojej decyzji i jej nie zmienią. A rzecznik odpowie Ci, że może bezpłatnie poprowadzić Twoją sprawę przed sądem, który to orzeknie kto ma rację.
Jedyne co rzecznik może wobec sprzedawcy, to wystawić mandat za brak odpowiedzi na pismo z interwencją. Natomiast próbować podważyć np. decyzję reklamacyjną czy odmowę uznania odstąpienia może jedynie przed sądem, prowadząc sprawę w Twoim imieniu.
Jeśli uważasz, że sprzedawca musi stosować się do "poleceń" rzecznika praw konsumenta, to jesteś w dużym błędzie. Rzecznik działa jako mediator.
Owszem, na to się zapowiada, ale sprawa jest bardzo oczywista, więc sądu w ogóle się nie obawiam. Allegro doskonale zdaje dobie sprawę, że łamie prawo
Czytales te wyroki? Owszem oba gwarantuja ci zez wrot musi zostac przyjety bo kwestinuja abuzywne zapisy w umowie sprzedawcy z konsumentem, owszem sprzedawca zwrot przyjmie i wyplaci np 1zl druga rzecz sam piszesz ze uszkodzonej przez przewoznika tj jak reklamacja u przewoznika przebiegnie po twojej mysli czyli przewoznik uszkodzil paczke a nie w przypadku domniemania uszkodzenia paczki przez przewoznika. Poza tym prawo pocztowe jasno okresla ze za paczke odpowiada nadawca do momentu jej dostarczenia
Zapomniałeś jeszcze o ustawie konsumenckiej 😉
I pytanie: po co to allegro protect, chyba na takie sytuacje miało być, tak? Bo jest to ubezpieczenie
A ty o prawie pocztowym przypominam ci ze w pl nie ma prawa precedensu tzn ze w sprawach identycznych dla dwoch powodow sady w pl moga zasadzic dwa rozne wyroki bo taki maja kaprys
Dziś rano wniosek z Allegro Protect w tej sprawie został zaakceptowany, więc de facto temat zakończył się zanim pojawił się na Gadane.
Tak??? Może mówisz o innej aukcji. Bo miałem drugą sytuację, gdzie była zaginiona paczka i tu fakt, allegro zobowiązało się do zwrotu. Druga moja dyskusją z uszkodzoną paczką każą jeszcze czekac
Mówisz o innej aukcji!!!!
Nr aukcji 12855200893, dyskusją jest już zamknięta, bo przecież wystąpiłem o zwrot
Moderatorka _HolaOla_ czy się w końcu zorientowałaś, że ws która podjąłem allegro protect nie zaakceptowało wniosku????
Dxisiejsza akceptacja dotyczyła innej aukcji.
Proszę więc napisz, że rzeczywiście się pomyliłaś, ok?
Oj trochę inaczej jak zwracasz ze Smartem ale tak odpowiada nadawca.
Że smartem był zwrot 🙂
Masz zaakceptowany wniosek więc koniec problemu.🤗
Nie mam zaakceptowanego. Znowu allegro ściemnia!!!! Akceptacja dotyczyła zwrotu z innej aukcji ( tam przesyłka zaginęła i to raptem o 40 zł chodzilo)
@kilawok5 Nie, nie pomyliłam się, bo w pierwszej wiadomości nie podałeś żadnych informacji, które wskazałyby dokładnie o jaką sprawę chodzi. Jedna i druga dyskusja, którą prowadzisz ze sprzedającymi pasuje do tego opisu, więc jeśli oczekujesz od nas odpowiedzi, następnym razem poproszę o konkretne informacje dotyczące zamówienia.
Nieprawda. Uszkodzona paczka jest w jednej dyskusji! Aukcja nr 12855200893