Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
1.02. w godz wieczornych złożyłam i opłaciłam zamówienie, z dostawą allegro one box.
2.02. zamówienie zostało spakowane, wysłane i ok 15:51 dostało do magazynu... I utknęło. Od tej pory nie ma żadnych informacji, aktualizacji ani nic. Wg allegro przesyłka powinna być dziś (3.02. ) w automacie one box.
I nie ma żadnych informacji. Jest szansa dowiedzieć się co z przesyłką? Dosyć pilna i niezbyt mogę czekać, aż się okaże czy zagubiono, czy jednak dotrze.
pytaj tu -https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=7fb55526-6adb-455b-817b-7519f71fe74e
To allegro jest administratorem ,, zielonych paczkomatów ,, , niemniej jeszcze dodam bo bywam na Gadane - ta forma wysyłki niestety jest baaaardzo nieskuteczna i problemowa .. delikatnie mówiąc .
Ja osobiście boję się skorzystać z tej oferty zielonych paczkomatów. W okolicy stoi ale nawet ekran się nie świeci.
@MissTehawanka Pytaj sprzedającego. To on odpowiada za każdy rodzaj przesyłki udostępniony przez siebie i za poczynania przewoźnika, czyli swojego podwykonawcy na podstawie art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego
Potwierdza to Allegro.
dziękuję za wiadomość.
Zgadza się, przy zakupie konsumenckim, to Sprzedający jest odpowiedzialny za przesyłkę do momentu jej dostarczenia i to on jest uprawniony do wyjaśnienia wszystkich nieścisłości, gdyby takie powstały podczas transportu, również w ramach Allegro One Punkt/One Box.
Pozdrawiam serdecznie 🙂
Pozdrawiam
// Marcin F
Zespół Allegro
Wait. Skoro właścicielem allegro one box jest allegro, to po co mam zawracać głowę sprzedawcy?
A mogłam skorzystać z inpostu. Oni potrafią dostarczyć nawet przed terminem. A tu widzę, że allegro niestety nie nadaje się na firmę z usługami kurierskimi, bo w nie nie umie.
To nie ma znaczenia, kto jest przewoźnikiem, Allegro, czy InPost. Za każdego udostępnionego przez siebie przewoźnika odpowiada względem konsumenta sprzedawca na podstawie wyżej wskazanego przepisu.
To ze sprzedawcą zawierasz umowę na dostawę, nie z Allegro i nie z InPost.
Jeżeli przewoźnik nie spełnia oczekiwań sprzedawcy, może on zrezygnować z jego usług. Jeżeli nie rezygnuje, odpowiada za jego poczynania.
Nie słuchaj @xyz96 ta osoba dajac Tobie poradę zwyczajnie "bzdurzy" (wielu potwierdzi ^^).
Pierwszym wyborem jest firma przewozowa a nie sprzedawca. W takiej sytuacji jest to najszybsze rozwiązanie Twojego problemu bez zbędnego tworzenia łańcuszka przekazywania informacji z jednej "instytucji" do następnej.
@MissTehawanka Nie słuchaj @Skill_Player ta osoba nie zna przepisów i jako sprzedawca próbuje zrzucić ze sprzedawcy odpowiedzialność za przesyłkę. A przepisy, stanowisko UOKiK i Allegro, zacytowane wyżej, są jasne. Pierwszym wyborem jest sprzedawca, bo to z nim zawierasz umowę na dostarczenie towaru, a nie z przewoźnikiem, który jest podwykonawcą sprzedawcy. Jeżeli zamówisz transport w firmie, to w przypadku niedostarczenia towaru nie obciążasz winą kierowcy, tylko firmę. To działa na takiej samej zasadzie.
@MissTehawanka
W tej sytuacji ponieważ jest to usługa Allegro (z przedrostkiem "Allegro ...") najszybciej i najskuteczniej jest złożyć reklamację bezpośrednio w Allegro. Niezależnie od powyższego przysługuje Ci (jako Adresatowi) prawo do złożenia reklamacji u przewoźnika, a także u Sprzedawcy.
W tym ostatnim przypadku warto wiedzieć, że zgodnie z obowiązującymi przepisami:
Art. 548 § 3. "Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu" - sprzedawca odpowiada przed Kupującym TYLKO w przypadku zaginięcia przesyłki lub jej uszkodzenia.
To nieprawda (brak jest podstawy prawnej aby twierdzić), że Sprzedawca odpowiada za wszystko co jest związane z przewoźnikiem - regulują to przepisy, a nie wypowiedzi anonimowych osób w nieznanym kontekście sprawy i bez podania podstawy prawnej.
Aby taka odpowiedzialność mogła być przypisana Sprzedawcy - przesyłka powinna być uznana przez przewoźnika za uszkodzoną lub zaginioną). Ponadto Sprzedawca nie jest uprawniony wprost do złożenia reklamacji przewoźnikowi w przypadku przesyłek z przedrostkiem "Allegro ..." musiałby posłużyć się pełnomocnictwem uzyskanym od Allegro. Tym bardziej wydaje się, że szybszym i skuteczniejszym sposobem jest działanie bezpośrednie - do Allegro (a nie przez kolejnych pośredników).
Skoro właścicielem allegro one box jest allegro, to po co mam zawracać głowę sprzedawcy?
Bo w tych poradach nie chodzi o to, żeby pomóc Kupującemu i przedstawić mu obiektywnie faktyczny obraz sytuacji, ale żeby poróżnić go (czasem skompromitować czy przedstawić w złym świetle) ze Sprzedawcą.
A co to jest utrata, allegrowy "prawniku"? Zapytaj UOKiK, bo sam nie masz kompetencji, aby utratę zdefiniować. Zapytaj też o interpretację art. 548 Kc, bo sam możesz sobie interpretować, ale ta interpretacja nic nie znaczy. Zapytaj też i wklej tu odpowiedź, czy sprzedawca wobec konsumenta nie odpowiada za wszelkie nieprawidłowości leżące po stronie przewoźnika. Wklej, bo bez tego komuś może się wydawać, że masz rację.
Ci, którzy zechcą: przeczytają w prawie przewozowym (Art. 52) definicję przesyłki utraconej :
"Przesyłkę, która nie nadeszła do miejsca przeznaczenia wskazanego w liście przewozowym w ciągu 30 dni od upływu terminu przewozu, uważa się za utraconą."
Pozostali mogą pisać do anonimowych postaci prośby - na miarę swoich potrzeb i możliwości - o wyjaśnienia nawet bez uzasadnienia.
@MissTehawanka tak dorzucę od siebie że Wg allegro przesyłka powinna być dziś (3.02. ) w automacie one box. Jest to przewidywana dostawa a nie wiążąca 🙂