Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Przesyłka mimo iż była adresowana do odbioru w Żabce trafiła na Pocztę Polską.Podobno Żabka odmówiła odebrania przesyłki.Czy można złożyć reklamację na przewoźnika?
@kostas11 no jak nie ma jak jest 🙂
1. W przypadku, o którym mowa w § 10 ust. 1 oraz § 11 ust. 1 i 2, przesyłka z opcją „Odbiór w punkcie”, przeznaczona do odbioru w punkcie partnerskim albo w punkcie odbioru będącym automatem pocztowym,
@Kaliope_Brzeg ale to chodzi o uszkodzone, tylko takie mogą przekierować 😞
W przypadku, o którym mowa w § 10 ust. 1 oraz § 11 ust. 1 i 2
§10
1. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania przesyłki, w wyniku którego nie nastąpił dostęp do zawartości, a masa przesyłki jest zgodna, Poczta Polska może dodatkowo zabezpieczyć przesyłkę.
§11
1. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki, w wyniku którego może wystąpić dalsze uszkodzenie przesyłki lub ubytek jej zawartości, Poczta Polska może otworzyć przesyłkę, sprawdzić stan jej zawartości, zabezpieczyć przed dalszym uszkodzeniem lub ubytkiem. Na okoliczność sprawdzenia
stanu zawartości przesyłki i jej zabezpieczenia sporządzany jest protokół, który dołączany jest do przesyłki.
2. W przypadku stwierdzenia, że część zawartości przesyłki uległa zepsuciu w stopniu uniemożliwiającym kontynuowanie jej przemieszczania lub przechowywania, zepsuta zawartość jest niszczona komisyjnie przez Pocztę Polską - z czynności zniszczenia Poczta Polska sporządza protokół, który dołączany jest do przesyłki.
@kostas11 a niech się ugryzą z tymi swoimi regulaminami. Funkcjonuje jak widać kilka wersji i oczopląsu można dostać od studiowania tych ich mądrości. A reklamacje tak czy siak odrzucają , więc chyba szkoda czasu na drążenie tego 🙄
@Kaliope_Brzeg nie może być kilka wersji, mam najnowszą i nic nie znalazłem więc jutro atakuję pocztę zobaczymy co powiedzą 🙂 Bo wedle mnie nie powinni tak robić bez zgody adresata 🙂 Więc sprzedawcy powinni mieć rozpatrzoną reklamację pozytywnie a to na co powoływali się w reklamacji @gpz500 to jest § 13 pragraf o awizie i nie ma w piśmie podstawy prawnej o przekierowaniu paczki na inny adres 😞
@kostas11 na stronie http://www.pocztex.pl/pocztex/informacje-ogolne-2/
na dole są pliki do pobrania i jest regulamin pocztex i w załączniku jest dokładnie taki sam zapis jak zacytowałam. Uszkodzone też ( punkt 1) , ale jest i mowa o przepełnionych lub niedostępnych punktach partnerskich. &12 , punkt 2 .
Napisz co uda Ci się ustalić 🙂
@mikeza jeśli kupiec nie odebrał paczki więc wydania nie było bo tylko wtedy na kupującego przechodzą prawa, na razie paczka Twoja i Twoje problemy 😞
@kostas11 to nie działa z automatu, uprawnienia sprzedającego do reklamacji nie kończą się w momencie wydania paczki, one trwają cały czas. Musi się ich zrzec na korzyść adresata.
@mikeza piszemy o nie doręczonej paczce do wybranego punktu a nie o jakiś reklamacjach 😞
@kostas11 piszemy zarówno o jednym, jak i drugim.
@FRIDA-F4 poinformować sprzedawcę, niech interweniuje, paczka była do żabki i tam powinna trafić, nie masz obowiązku lecieć na pocztę, chyba że była zgoda na przekierowanie jak to ma miejsce w paczkomatach 🙂
Stanowisko Allegro w identycznej sprawie.
08859674 ref:_00D24aE05._5001o4QL4rd:ref z 29. marca 2020
"Ostatecznie przed Panem, jako Kupującym, za dostawę odpowiada Sprzedający, a nie przewoźnik. Faktycznie w momencie, gdy wykonuje Pan zakup, nie akceptuje Pan umowy czy regulaminu przewoźnika.
Można powiedzieć, że to Sprzedający w chwili, kiedy paczkę za pośrednictwem jakiejś firmy przewozowej nadaje, zostaje między nim a przewoźnikiem zawarta umowa, o ile np. nie miał jej już podpisanej wcześniej.
W takim przypadku, Sprzedający jest przed Kupującym odpowiedzialny za ewentualne przekierowanie paczki z wybranego przez Pana punktu."
@gpz500 Nooo, i tak powinno być. Pisałeś już o tym i za pierwszym razem pracownik wprowadzał Cię w błąd, że Ty akceptujesz regulamin poczty. Moje stanowisko było inne i teraz Allegro to potwierdza.
@xyz96 - masz rację, gratuluję pamięci!
Nie odpuszczałem. Cały sztab allegrowych doradców nad tym pracował. Dostawałem dużo różnych głupot i bełkotu, ale w końcu kogoś otrzeźwiło i po ponad miesiącu napisali, jak w sentencji.
@gpz500 a powinna być opcja akceptacji regulaminu usługi którą wybiera kupujący 🙂 ja mam w sklepie internetowym paczkomaty i klient wybierając paczkomat musi potwierdzić regulamin usługi to jest w integracji z InPosta 🙂
A jak wybierasz kuriera, to regulamin wszystkich firm kurierskich masz akceptować? Przecież kupujący nie wie, która firma kurierska dostarczy przesyłkę.
Ja rozumiem, że wybierając kuriera podajemy adres i tam podjedzie auto i kurier zadzwoni/zapuka do drzwi i trzeba je otworzyć. Wybierając polecony PP przyjdzie listonosz i zrobi to samo co kurier, a jak nie otworzysz to zostawi awizo i dymasz na pocztę. Wybierając paczkomat przesyłkę znajdziesz w skrytce automatu. I tak dalej...
Przecież kupujący nie wie, która firma kurierska dostarczy przesyłkę.
no jak nie 😮 napisane jest przy wyborze dostawy 😮
Nie masz racji, nie jest. Sprawdzałem.
@konto zamknięte jest tam taka bublowata opcja jak Kurier tylko kto z szanujących się sprzedawców to udostępnia potem kupujący nie wie jakim kurierem dostanie 😞
@kostas11 z tymi wyborami to jest ogólnie wesoło, bo klienci wybierają allegro polecony, a potem mam telefony, jaki kurier to doręczy ? proszę mu przekazać nr telefonu i powiedzieć, że jak mnie nie będzie tu i tu, to ma doręczyć tam i tam. No kabaret jednym słowem.
@konto zamknięte można zastosować w cenniku konkretnego dostawcę, np. DPD, ale można też wybrać ogólnie (przesyłka kurierska) a wtedy nie wiesz kto Ci paczkę doręczy. Są tacy, co wpisują pod przesyłkę kurierską nawet tradycyjne paczki pocztowe - spotkałem się z takimi pomysłami.