anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pusta skrytka zamiast przesyłki

Widmokozak
#7 Wielbiciel#

Dzis jak  wiele razy wczesniej wybrałem się po paczkę do paczkomatu inpost lecz  nie  było to tak jak zwykle po wpisaniu nr telefonu i kodu paczki otworzyła się skrytka  troche się zdziwiłem  bo otworzyła.sie malutka skrytka a to co zamawiałem bylo o wiele większe no ale nic może jakoś upchali podchodzę do skrytki a tam pusto. Co w takiej sytuacji niby zgłosiłem na infolinię  inPost  ale jak narazie nikt się nie odezwał pisać do sprzedawcy o tym?

oznacz moderatorów
32 ODPOWIEDZI 32

xyz96
#21 Demiurg#

Reklamację na piśmie (mailem) złóż sprzedawcy. To on odpowiada przed Tobą za przesyłkę do czasu jej otrzymania, także za uszkodzenia i utratę w transporcie. Domagaj się ponownej wysyłki lub zwrotu wszystkich kosztów. Nie reklamuj dostawy w InPost, tylko u sprzedawcy, on za to odpowiada. Nie musisz też czekać na rozpatrzenie jego reklamacji, którą on ewentualnie w InPost złoży. Nie wydał Ci towaru, więc Ciągle odpowiada za przesyłkę. Jeśli będzie problem, otwórz Dyskusję i poproś w niej o pomoc Allegro. https://allegro.pl/dyskusje/nowa

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Widmokozak tak poinformuj sprzedawcę 🙂 często bywa że paczka zostaje u kuriera ( sprzedawca zaznaczył paczkę A a była C i otworzyła się skrytka A a nie było wolnej C i tak poszło do systemu i może się okazać że jutro dostaniesz ponownie zaproszenie pod paczkomat jak zwolnią się większe skrytki 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Widmokozak
#7 Wielbiciel#

Zwykle  jeśli paczkomat byl przeladowany  to  paczkę   dawali mi do innego paczkomatu z informacja ze byl przepełniony i jest do odebrania w innym lecz w tym przypadku  zastałem pusty paczkomat

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Widmokozak Nie próbuj tego reklamować w InPost, bo ci napiszą, że skrytka otwarta = towar odebrany. Pisz do sprzedawcy.

oznacz moderatorów

Widmokozak
#7 Wielbiciel#

Dzwoniłem  odrazu do inpostu ale skoro mówicie ze to nic nie da   bede się kontaktowal ze sprzedawca? A co   jeśli sprzedawca  bedzie twierdził ze   odebrałem? Nie jest to wielka kwota  no ale  przesyłki brak

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Widmokozak Nie może sobie tak twierdzić bez dowodów, musi Ci udowodnić wydanie rzeczy. Dyskusję wtedy otwórz; https://allegro.pl/dyskusje/nowa Pomoże Ci tam pracownik Allegro. Musisz otrzymać towar lub zwrot wpłaty.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96 sparzedawca bedzie miał dowody doręczenia w postaci statusu przesyłki - dostarczona. To jest wystarczający dowód do momentu rozpatrzenia reklamacji przez inpst. Decydujące tutaj bedzie stanowisko przewoźnika i prawdopodobnie monitoring z paczkomatu.

Póki co to sprzedawca ma dowody doręcznia a klient ma tylko swoje słowo. 

Moim zdaniem. Sprzedawca powinien napisac reklamacje do Inpost i obie strony powinny poczekać na odpowiedź przewoźnika

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_

Nic sprzedawca nie ma, żadnego dowodu, musi niezwłocznie oddać pieniądze lub dostarczyć towar. Żadne twierdzenie przewoźnika, że przesyłka wydana nie jest dowodem. Twierdzić to każdy może. Kupujący nie ma żadnego obowiązku czekać na rozpatrzenie reklamacji, którą sprzedawca złoży w InPost.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96 jeśłi byś miał/a racje to każdy klient natychmiast po odebraniu paczki mógłby pisac do sprzedawcy i żądac zwrotu środków że niby tej paczki nie otrzymał.

To tak nie działa.

Zamówienie zostało złożone i transakcja zawarta ? tak

Paczka wysłana ? tak

Dostarczona? Tak (według systemu przewoźnika a on jest wiarygodny.)

Dowód  że paczki nie było ???  Brak

W tej sytuacji najrożsądniejszym wyjsciem jest złożenie reklamacji i poczekanie aż Inpost wszystko sprawdzi i sie odniesie. Na ten moment w związku z posiadanymi dokumentami sprzedawca ma zupełnie zielone światło do odrzucenia reklamacji. A i z POK klient także raczej nie dostanie bo przecież paczka byla "doręczona"

Lecz ja zwykle Ty możesz mieć swoje odrębne zdanie. Przeczącze dowodom. Dowody Ci przed chwilką zebrałem

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Aha, dostarczona, na pewno. Oczywiście, kupujący nie otrzymał towaru i to jego wina, wszystko ma zamknięte, nic mu się nie należy. POK nic nie wypłaci, Dyskusja nie pomoże. Z reklamacją wszędzie, tylko nie do sprzedawcy. Ech.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96 juz napisałem. Kontakt ze sprzedawca i reklamacja do przewoźnika którą oczywiście składa sprzedawca.

Lecz nie postawa roszczeniowa jak napisałeś/aś typu :Sprzedawco oddawaj moje pieniądze. Taka postawa spowoduje odrzucenie reklamacji do czego sprzedawca ma prawo. Bo póki co DOWODY na to wskazują. I wtedy zostanie tylko złość miedzy stronami.

Sprawe trzeba wyjaśnić aby obydwie strony były zadowolone. A w tej sytuacji trzeba poczekac na wyjaśnienia od przewoźnika.

Z cąłym szacunkiem ale Twoje rady dla kupującego pt: "żądaj od sprzedawcy bo to jego obowiązek" na pewno nie pomogą kupującemu w tej sytuacji.

Choć oczywiście masz prawo do własnego zdania.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Widmokozak Zgłosiłeś do InPostu zaraz po otwarciu i dobrze, zgłoś teraz sprzedającemu i niech to rozwiąże, jego obowiązek. Oczywiście lepiej przez Allegro.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Tak, absolutnie żadnych roszczeń, tylko ukłony i prośby do pana sprzedawcy + czekanie na zmiłowanie. Niech odrzuci, POK wypłaci kupującemu, to więcej nie odrzuci.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96 PRZESYŁKA DOSTARCZONA . Na 99% POK nie wypłaci. 

Nikt nie pisał o żadnych ukłonach i prośbach lecz o załatwieniu sprawy. jak najszybciej. Jak najsprawniej i jak najrozsądniej

Wiesz może Cie to zdziwi lecz w handlu nie chodzi o to aby jedna strona dowalała drugiej lecz o zawarcie transakcji z której obydwie strony są zadowolone. Jesli gdzieś jest problem to najlepiej jelsi obydwie strony dołożą wszelkich staran aby go rozwiązac.

W tym przypadku sztywne opieranie sie na przepisach prawa obróci sie przeciw kupującemu.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Tak, oczywiście, POK nic nie wypłaci, jak wiem 🙂 A paragrafy to tylko wtedy wyciągamy, gdy kupujący wystawi negatywny komentarz 🙂

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96 paragrafy wyciągamy w dwóch okolicznosciach:

po 1 jak najpóźniej- kiedy już nie można sie normalnie dogadac

po 2 wtedy kiedy prawo działa na naszą korzyść

 

Tutaj ani jedna anie druga przesłanka nie jest spełniona z punktu widzenia klienta.

No ale teraz to odbiegamy od tematu:) Choc staram sie go trzymac

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

Sprzedawca nie będzie sobie tak twierdził bez dowodów.

Sprzedawca prześle zrzut ekranu ze strony InPostu, gdzie tak konkretna przesyłka widnieje jako "dostarczono". I mamy dowód przeciwko słowu.

Uczciwy sprzedawca uwierzy kupującemu i złoży reklamację. Uczciwy kupujący postara się na własną rękę sprawdzić to, co sprawdzić może.

Nieuczciwy kupujący zleje temat i powie "niech się sprzedawca martwi, ja chcę kasę z powrotem!". Wtedy sprzedawca się wkurzy i napisze "jaką kasę, za odebrany wczoraj o 14:25 towar? mam dowody!".

To nie jest moment na wszczynanie wojen. Może za tydzień, jeśli się nic nie wyjaśni, a sprzedawca się wypnie.

Napisałabym więcej, ale to by była osobista wycieczka, więc nie napiszę. Chcę tylko, żebyś wiedział, że miałam ochotę.

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Zrzutem ekranu i statusem do se może udowadniać. Każdy sobie może wpisać status jaki chce. Oczywiście standardowo kłody pod nogi kupującemu, który nie otrzymał towaru. Komplikacje i zniechęcanie, rozmydlanie, rozwlekanie prostej sprawy, zamiast zwykłej reklamacji do sprzedawcy, zgodnie z zasadami.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

Serio można sobie wpisać na stronie inpostu status jaki się chce? Jak to zrobić?
Wszystkie zrzuty ekranu są nic nie warte i można "se" nimi udowadniać?😏
Prostą sprawę to rozwlekasz ty, tak jak było w przypadku pewnej kupującej, która swego nie dostała kodu do otwarcia skrytki w paczkomacie - doradzałaś jej wtedy reklamację u sprzedawcy, wysyłanie kolejnej przesyłki na jego koszt, dyskusję i inne "szybkie" sposoby rozwleczenia prostej sprawy, ale na szczęście kupująca miała własny rozum, skorzystała z czyjejś rady zainstalowania apki inpostu i już jakieś 2 godziny po założeniu wątku na forum odebrała przesyłkę. A gdyby posłuchała ciebie...
Oczywiście twój post to standardowo kłody pod nogi sprzedającemu (i poniekąd kupującemu).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów