Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
pierwszy raz w życiu od ponad 18 lat na Allegro napotykam blokadę zakupu jak na screenie. Kupiłem dziś dwa razy środki doładowujące konto PSN, chciałem jeszcze dokupić trzeci raz (zbliża się Black Friday w Sony, więc normalne, że doładowuję portfel) w oficjalnym sklepie Muve, a dostaję blokadę z sugestią, bym się skontaktował w celu potwierdzenia, że ja to ja (w appce mobilnej nie ma przejścia do kontaktu, jest jedynie "OK, rozumiem", dopiero przez przeglądarkę mogłem napisać wiadomość).
O co w tym chodzi? Dlaczego następuje podejrzenie, że ja to nie ja, skoro loguję się uwierzytelnianiem dwuskładnikowym, mam podany numer telefonu, odbieram SMSy z kodem etc. Wątpię, że chodzi o jakąś "czarną listę" w tym sklepie, bo nie miałem żadnych wcześniejszych negatywnych doznań z nimi 🙂
Proszę o wsparcie w temacie i jak to rozwiązać poza czekaniem na odpowiedź z formularza.
edit:
próba zakupu w innym sklepie skutkuje tym samym, więc to nie "ban" u sprzedawcy, tylko jakiś system prewencji na allegro, no ale serio po dwóch zakupach (opłaconych) w tym samym dniu blokada?
Zdarza się ze proszą o potwierdzenie jak robisz dużo zakupów albo jakiś drogi, nie ma w tym nic niezwykłego. Opisywane są tu na forum takie przypadki. Obrazków nie widzimy
Szukałem właśnie tego typu tematu, ale znalazło mi bodajże jeden przypadek o dokładnie takim samym komunikacie. Z obrazkami ciekawe - nigdzie nie widziałem ostrzeżenia, że jako nowy uczestnik forum nie widać ich publicznie - to screen z komunikatem, że nie mogę zakupić.
Dostałem już odpowiedź w formularzu (bardzo szybkie działanie), że to były działania prewencyjne z tytułu 2.12. b. Regulaminu, czyli ogólnie o bezpieczeństwie i potencjalnym przejęciu konta. No ale po dwóch zakupach x 200 zł w ciągu jednego dnia? To już się boję o swoje konto na nadchodzące promocje Black Friday czy hurtowe zakupy na Święta 🙂
Masz 2-stopniowe logowanie to nie zdarza się przejęcie, nie czytałem tu na forum o tym.
Tak, mam dwustopniowe i przy logowaniu musze przepisać kod z SMS, a mimo to po dwóch zakupach dostałem niespodziewaną blokadę. No nic, do godziny ma być odblokowane ponoć, zobaczymy. Z jednej strony dobrze, że są starania o bezpieczeństwo, z drugiej - w takim wypadku firma powinna wysłać jakąś komunikację (mail, SMS, telefon?) z mechanizmem weryfikacji, tak jak robią banki gdy nagle wyjdzie podejrzanie duży przelew, a nie że odbijam się "od kasy" nieświadomy problemu.