anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Rękojmia na wadliwy towar

MAMY ROZWIĄZANIE!
dariailona1
#8 Zapaleniec#

Miesiąc temu kupiłam wózek spacerowy z dodatkowymi pompowanymi kołami do tego modelu. Wózek jest wadliwy od początku, przednie koła (piankowe i pompowane  - dodatkowo zakupione) " latają na boki. Sprzedawca próbował rozwiązać problem, dostałam od serwisu ringi, lecz nic nie pomogło. Czy mogę ubiegać się o zwrot całości gotówki? Sprzedawca zaproponował część (bo nie sprzeda tego wózka jako nowy). Tylko dlaczego mam być stratna. Naprawa nie wchodzi w grę, nie wyobrażam sobie siedzieć w domu z dzieckiem bez wózka.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4
Vryko
#18 Luminarz#

Masz prawo do żądania doprowadzenia towaru do stanu zgodności z opisem. Jeśli sprzedający nie będzie w stanie tego uczynić, ma  Ci zwrócić całość, łącznie z kosztem wysyłek. Załóż dyskusję, w której w razie czego pomoże Ci pracownik Allegro. Tutaj link: https://allegro.pl/dyskusje/nowa

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów
dariailona1
#8 Zapaleniec#

Tylko czy mogę ubiegać się o zwrot gotówki czy najpierw muszę oddać wózek do naprawy (do serwisu)?

oznacz moderatorów
Vryko
#18 Luminarz#

Do żadnego serwisu. Jeśli chodzi o rękojmię, to sprzedający odpowiada za towar - i jemu masz odesłać ów wózek. On zaś ma zasmarkany obowiązek przyjęcia i rozpatrzenia Twojej reklamacji. Jeśli niee będzie  w stanie usunąć wad, lub wymienić na inny - bez wad, wtedy ma oddać pieniądze. I tyle.

Załóż dyskusję. Poprowadzi Cię pracownik Allegro, jeśli poprosisz o pomoc. A w tzw. "międzyczasie" zapoznaj się z własnymi prawami i obowiązkami, jako konsument:  https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@dariailona1 Tak, możesz odstąpić od umowy w ramach reklamacji. Jeśli jest to pierwsza reklamacja tego towaru, sprzedawca może zamiast zwrotu wpłaty dokonać naprawy lub wymiany, jeśli jest to druga reklamacja i wada jest istotna, możesz żądać zwrotu całej wpłaty i kosztów odesłania, a sprzedawca nie może odmówić zwrotu  - tak mówią przepisy o rękojmi.

Przy naprawie lub wymianie sprzedawca pokrywa koszt reklamacji, czyli oddaje też za przesyłki. Nie musisz godzić się na zwrot niepełnej kwoty, sprzedawca wprowadza Cię w błąd.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

oznacz moderatorów