Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam smartwach. Miał być prezentem więc go od razu nie używałam. Po 3 tyg gdy wręczylam prezent okazało się że bateria w nim nie trzyma. Na zwrot było za późno.
Poinformiwałam sprzedającego, że korzystam z prawa rękojmi i odesłałam produkt. Zaznaczyłam że chcę zwrot pieniędzy. (Sprzedawca próbował mnie przekonać żebym odsyłała do serwisu a nie do niego. Ale to przecież sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi a nie producent. )
Po kilku dniach sprzedawca odesłał mi towar i stwierdził iż wszystko jest w porządku i że sprawdził smartwatcha i że bateria trzyma 7 dni.
Po odebraniu okazalo się że tak jak poprzednio bateria trzyma tylko 2 dni.
Odesłałam produkt ponownie do sprzedającego. A on, że odeśle do serwisu.
I tu moje pytanie. Czy to nie jest tak, że zgodnie z rękojmią gdy odsyłam produkt drugi raz to sprzedawca powinien oddać mi już pieniądze? Razem z kosztem przesyłki?
@Kasiulki2
Nie jestem pewna, czy w Twoim przypadku termin rozpatrzenia reklamacji też wynosi 14 dni.
Art. 7a. UoPK:
1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
W tym przypadku "odrębne przepisy" zmieniające ww. termin dotyczą np. przypadków określonych w Art 561(5) kc:
Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
W świetle powyższego: gdy kupujący składa oświadczenie o odstąpieniu od Umowy z Art.560 kc (tak jak w tym przypadku) - to sprzedawca ma 30 dni na ustosunkowanie się do tego żądania.