anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Regulamin allegro

MAMY ROZWIĄZANIE!
re12345
#7 Wielbiciel#

Ile dni na naprawę rzeczy ( materac) ma sprzedający wg regulaminu allegro? Proszę o pomoc 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10
LEW433
#21 Demiurg#

Tu mało ważny regulamin, ważne jest prawo i w zależności jak składeleś reklamacje -z tytułu rękojmi czy na gwarancji, to może mieć znaczenie ale jak z tytułu rękojmi to 14dni od chwili zgłoszenia sprzedajacy ma na rozpatrzenie reklamacji.

oznacz moderatorów
re12345
#7 Wielbiciel#

Materac był używany kilka tygodni od zakupu.  Pojawiły się głębokie wgniecenia i nierownosci.  Złożyłam reklamacje z tyt. niezgodności towaru z umową i zazadalam wymiany lub zwrotu środków. Sprzedający narzucił mi naprawę i zasłania się 30to dniowym terminem na usunięcie wady od chwili odbioru materaca. Wczoraj 30 dni mijało. Sprzedający sprytnie wygenerował list przewozowy 3go listopada ale materaca nie wyslal, po mojej interwencji odpisał że ma 30 dni roboczych. Co chwila inna wersja. Zgodnie z prawem konsumenckim wskazalam ( cytowalam) przepis który mówi o 14 dniach a wyjątkowo trudnej naprawie 21-30 dni. Sprzedający odpisał że zawierając umowę przez Allegro zgodziłam się na termin 30 to dniowy. Stąd moje pytanie gdzie moge takie informacje znalez bo wczoraj zajrzałam w każda zakładkę na Allegro i takiego przepisu nie znalazłam. 

 

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@re12345 regulamin allegro nie precyzuje tematu bo nie jest stroną w transakcji , kwestię reguluje UK. , wyjaśnił Ci to szczegółowo @az1rael 

oznacz moderatorów
re12345
#7 Wielbiciel#

Rozumiem i wczoraj moja walka ze sprzedającym opierała się na ustawie. Zdziwiłam się, że jakieś "regulaminy "mogą być ponad ustawą.. ale wolałam się upewnić konsultujac to z innymi Użytkownikami allegro. Dzięki za rozwianie wątpliwości 😊

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

mógł mieć wpisane w zakładkę reklamacje w ofercie poszukaj w zakładkach, akceptując ofertę zgadzasz się na warunki w niej zawarte. Skąd wzięłaś ten przepis bo ustawa konsumencka się zmieniła 1 stycznia 2023 i niczego takiego nie kojarzę by tam było podaj paragraf @re12345 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#
1. 
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
2. 
Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
3. 
Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
4. 
Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
5. 
Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
6. 
Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
7. 
Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
oznacz moderatorów
re12345
#7 Wielbiciel#

Dzięki wielkie. Czyli nie ma żadnych 30 dni wg nowej ustawy 😞 

Niepokoi mnie tylko jedno: ..... 4. Przedsiębiorca dokonuje naprawy..... bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. 

Fakt, że syn śpi od września na podłodze, na 2 kocach według mnie to wyjątkowe niedogodnosci.  Nie mogę kupić drugiego materaca bo po naprawie tego o którym cały czas mowa nie potrzebuje 2ch. Nikt mi nie przyjmie do zwrotu używanego materaca po 30 tu dniach lub dłuższym czasie. Sprzedający również nie zabezpieczył nas w rzecz zastępczą..... i co robić?????? 

No to ustawodawca zadziałał na korzyść konsumenta!!!! 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

ustawa nie precyzuje, określa ten czas jako nie powodujący nadmiernej uciążliwości dla kupującego w praktyce jak serwis określi np że naprawią za miesiąc sprzedawcy to czekasz miesiąc bo on nie ma wpływu na działanie serwisu producenta, jak na cześć do naprawy trzeba czekać bo musi dotrzeć do sprzedawcy to czekasz. Sprzedawca nie może tylko celowo opóźniać naprawy reklamacyjnej

oznacz moderatorów
re12345
#7 Wielbiciel#

Ale w ustawie nie ma mowy o 30tu dniach roboczych!!! Ponad to wczoraj minąl czas 30 tu dni a materac nadal nie jest wysłany do mnie. Zero kontaktu ze strony sprzedającego w celu ewentualnego ugodowego przesunięcia terminu. 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@re12345 sprawa jest prosta ale trzeba udokumentować albo przez panel allegro albo w dyskusji
1 wzywasz sprzedawcę do wskazania terminu wykonania naprawy z tytułu rękojmi czy gwarancji (pytanie co złożyłaś bo w gwarancji mogło ci pisać ile czasu zajmuje naprawa)
2 nie uzyskawszy odpowiedzi w rozsądnym czasie np do poniedziałku czy tygodnia roboczego wyznaczasz mu termin na zakończenie naprawy i odesłanie przedmiotu pod groźbą sankcji odstąpienia od umowy z skutkiem natychmiastowym (rozsądnie daje się 14dni)
3 nie ogarnie tematu wysyłasz odstąpienie i podajesz nr konta do przelewu po upływie tego terminu więcej cię nie interesuje (dodatkowo skonsultuj sobie temat z uokikiem na maila porady@dlakonsumentow.pl opisz sytuację interpretację dostaniesz do tygodnia max)

oznacz moderatorów