Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, co w sytuacji, kiedy sprzedający prosi o dołączenie do formularza reklamacji paragonu, a został wyrzucony? Czy może być na przykład potwierdzenie przelewu z konta w zamian?
@40122908 Sprzedawca nie może uzależniać przyjęcia reklamacji od dostarczenia paragonu fiskalnego.
można się powołać na jakiś przepis/regulamin?
Tak.
Gdy zgłaszamy się do sklepu z reklamacją z tytułu rękojmi lub niezgodności towaru z umową, najczęściej pierwszą reakcją sprzedawcy jest pytanie o paragon. A co w sytuacji, gdy tego paragonu nie mamy, bo na przykład go zgubiliśmy? Czy to wyklucza skuteczne złożenie reklamacji?
Otóż nie! Nie istnieją przepisy prawa, które zobowiązywałyby nas podczas składania reklamacji do załączenia paragonu. Co więcej, poruszana kwestia została rozstrzygnięta w jednym z postępowań prowadzonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zgodnie z Decyzją nr RBG-7/2015 informowanie, że paragon jest niezbędny do reklamacji, uznano za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów. Sprzedawca nie ma więc prawa żądać paragonu jako warunku przyjęcia od nas reklamacji wadliwego towaru.
Nie ma takiego obowiązku, jednak warto, aby paragon lub jakikolwiek dowód zakupu przedmiotu, znalazł się w zwracanej przesyłce. Takim dowodem zawarcia umowy może być również potwierdzenie transakcji z konta bankowego, kopia powiadomienia mejlowego o zrobionym zakupie lub wykonanej płatności.
@40122908 przeslij mu potwierdzenie zapłaty , musi wystarczyć .
Wystarczy że masz zakup tu:https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/kupione albo cokolwiek co świadczy o zakupie od niego.