anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja materaca - wymagania

Manczak94
#1 Nowicjusz#

Witam,

Pół roku temu zakupiłem nowy materac piankowy na jednej z aukcji. Jak się okazało, materac, mimo że nieznacznie użytkowany, po niecałym pół roku wygniótł się w taki sposób, że spanie na nim powoduje więcej problemów, niż spanie bez niego. Postanowiłem, że ze względu na wyjątkowo krótki czas użytkowania w stosunku do ceny zgłoszę reklamację (dodam tylko, że w przeciągu pół roku, łącznie może 3 miesiące go używałem, bo charakter mojej pracy zmusza do wielu podróży służbowych). Materac miał, w moim założeniu, służyć za "topper" nawierzchniowy na łóżko i ewentualnie przenośny materac (11cm grubości).

Reklamacja oczywiście została natychmiast odrzucona.

Powody odrzucenia były dwa:

1. Brak stelaża pod materacem.

2. Nieodpowiednio dobrana waga osoby.

W przypadku 1 - to fakt nie miałem stelaża, ale też w ogóle nie byłem świadomy, że jest to wymagane (jak mówię, traktowałem materac jako topper, a na aukcji nie było żadnej informacji tego typu, podobnie w wiadomościach mailowych).

W przypadku 2 - zależało mi raczej na miękkim materacu, tymczasem w aukcji było napisane "Materac miękki H1 - odpowiedni dla osób o wadze ciała poniżej 60kg," - moja waga to około 65kg więc nie odczytałem tego jako przeciwwskazanie, a jedynie jako informację, że prawdopodobnie inny będzie bardziej komfortowy.

Czy jest w ogóle jakikolwiek sens prowadzić dyskusję o reklamację, czy jest to raczej temat który faktycznie zawaliłem i trzeba odpuścić?

PS. Pytam z ciekawości, bo pierwszy raz kupowałem materac przez Internet i wygląda na to że się trochę naciąłem. Jeśli reklamacja faktycznie nie może zostać uznana to trudno 🙂

oznacz moderatorów
1 ODPOWIEDŹ 1

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Manczak94 sprzedający ma prawo odrzucić reklamację, a my nie możemy podważyć jego decyzji. Nie jestem ekspertką w temacie materacy, więc nie potrafię odnieść się do tego, czy taka argumentacja odrzucenia reklamacji jest prawidłowa. 
Jeśli masz wątpliwości, możesz skonsultować się z Rzecznikiem Praw Konsumenta

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów