Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Mam pytanie odnośnie mojej reklamacja zakupionych 9.04.2024- 3 szt bylin. Od samego początku miałam problem z zamówieniem od tego sprzedawcy gdyż rośliny przyszły bardzo małe. Rośliny zostały w moim ogrodzie pomimo tego i teraz - w połowie lipca okazało się po zakwitnięciu że to nie są rośliny które zamawiałam - tylko zupełnie inne , których de facto nie chce mieć. Złożyłam reklamację, wysłałam zdjęcia i sprzedawca zażądał odesłania roślin wtedy dopiero zwróci pieniądze. Owszem w zamiarze miałam i tak wykopanie ich - ale chcialam Się ich pozbyć gdyż są to rośliny ekspansywne i mogłyby wszędzie mi się rozsiać. No i nie są zbyt urodziwe …
Rosliny rosną w gruncie od ponad 3 miesięcy i mam je wykopać, umieścić w donicy której nie mam, poprzednia w której kupiłam i tak by była za mała.
Pytanie jest- czy faktycznie powinnam je odesłać, ponosząc dodatkowe nakłady i mojej pracy i zakupu donic, gdzie swoją drogą rośliny przez okres trzech miesięcy były przeze mnie pielęgnowane i dość urosły z tych maleństw które otrzymałam, zwiększając swoją wartość a ja mam jeszcze dopłacać, a winę ponosi sprzedawca który przez zaniedbanie czy też nieuczciwość sprzedał mi coś zupełnie innego?
dziękuję za pomoc
@Gochul Przy uznanej reklamacji sprzedający jest zobowiązany do zwrotu wszystkich kosztów które poniosłaś w związku z reklamacją.
Nie musisz odsyłać, wystarczy ze udostępnisz sprzedającemu ich odbiór, odpisz mu że ma sobie je odebrać, jest to zgodnie z prawem, nie jest to zwrot po 3-miesiącach a reklamacja. Masz problemy otwórz dyskusję; https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
@Gochul poinformuj sprzedawcę , że nie jesteś w stanie samodzielnie wykopać i wysłać roślin i będziesz musiała opłacić osobę ,która to zrobi , bdziesz oczywiście się domagała zwrotu kosztów bo cała operacja jest dla Ciebie zbyt uciążliwa . Sprawdź sobie mniej więcej ile kosztuje nadanie paczki z podjazdem kuriera / ten drugi jest dodatkowo płatny / i poinformuj sprzedawcę o kosztach całej usługi . Poczekaj spokojnie na reakcję sprzedającego .
Dziękuję za podpowiedzi jak faktycznie rozwiązać ten problem. Skontaktowałam się ze sprzedawcą poprzez dyskusje proponują powyższe rozwiązania. Teraz czekam …
🙄 nie wiedziałaś że tak można?
Niestety ale nie - stąd moje pytanie tutaj - nie miałam wcześniej tego typu sytuacji a praw konsumenta nie studiuję na co dzień 😊
@LEW433 napisał(a):
🙄 nie wiedziałaś że tak można?
Wiesz, nie każdy jest taką alfą i omegą jak Ty i zna się na wszystkim, nawet na tym na czym się nie zna
Nie odnoś się do mnie tylko problemu, za to ty nią jesteś- gratuluje. Mordendze też tak odpisałaś czy przeoczyłaś?😛
W zgłaszanym wyżej problemie sprzedający na moją odpowiedź że ma sam pokryć koszty wykopania i zapakowania roślin upiera się że mam to sama zorganizować on podstawi jedynie kuriera. Nie reaguje na żadne informacje ze jest to niezgodne z prawami konsumenta … i co dalej w takiej sprawie można zrobić z tak nieuczciwym sprzedawcą?
@Gochul " i co dalej w takiej sprawie można zrobić z tak nieuczciwym sprzedawcą?"
1) można poprosic o pomoc rzecznika praw konsumenta ( są w każdym miescie powiatowym) .
2) można odpowiednio edytowac ocene adekwarnie do sytuacji
3) w ostateczności mozną pójśc do sądu i tam wnoscic o obciążenie sprzedawcy wszystkimi kosztami łacznie z kosztami zastepestwa adwokackiego oraz kosztami sprawy