anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja torby

dariailona1
#8 Zapaleniec#

Ze 3 miesiące temu kupiłam torbę. W środku się popruła (nic dziwnego bo materiał jest cienki i nie był obszyty). Czy to jest uznawane jako uszkodzenie mechaniczne i mam szansę na pozytywne rozpatrzenie reklamacji gwarancyjnej? Chciałabym odzyskać pieniądze i kupić coś lepszego

oznacz moderatorów
1 ODPOWIEDŹ 1

xyz96
#21 Demiurg#

Złóż pisemną reklamację sprzedawcy z rękojmi, nie z gwarancji, na podstawie art. 560 Kc. Napisz, że odstępujesz od umowy ze względu na wady. Jeśli sprzedawca reklamację uzna, może oddać Ci pieniądze, ale może też zamiast zwrotu wpłaty torbę naprawić lub wymienić. Dopiero w sytuacji gdy wada wystąpi po raz drugi i jest to wada istotna, możesz żądać zwrotu wpłaty. Zawsze reklamuj z rękojmi, której warunki określają odpowiednie przepisy, nigdy z gwarancji, której warunki określa sprzedawca, producent itp.

Uszkodzenie mechaniczne byłoby wtedy, gdy materiał zostałby na przykład rozcięty nożem, a jeśli do uszkodzenia doszło w wyniku normalnego użytkowania, powodem jest marna jakość produktu.

oznacz moderatorów