Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Kupiłam parawan nawannowy za 749 zł 14 grudnia 2022, a odpakowałam go po 2 miesiącach. Przez ten czas stał zabezpieczony i czekał na koniec remontu łazienki bo dopiero wtedy można tego typu rzecz zamontować. Przesyłka nie była narażona na uszkodzenia i chyba jest to dość normalne że kupując szklany parawan to obchodzisz się z nim jak z jajkiem. Gdy nadszedł czas na jego montaż po odpakowaniu paczki ujawniono uszkodzenia w postaci zgnieceń elementów metalowych, wyłamań zawiasów co uniemożliwia montaż i ogólnego słabego zabezpieczenia paczki ( oryginalne opakowanie producenta widać że nie było naruszone a zawinięto go jedynie w folię bąbelkową i strecz, na który naklejono karteczkę sprzedawcy uwaga szkło i informację o odpakowaniu przy kurierze w celu sporządzenia protokołu szkody na podstawie, której będą uwzględniać reklamację, brak emblematu kieliszka, który wskazuje na towar szklany). Dodam, że ani w aukcji ani w wiadomościach po kupnie nigdzie nie było informacji, że należy sprawdzić towar przy kurierze i ewentualnie sporządzić protokół. Paczka nie była z zewnątrz uszkodzona, ale ogólnie słabo zabezpieczona, brak kartonowych lub piankowych narożników, a największe uszkodzenia są właśnie w tych miejscach. Nienaruszone oryginalne opakowanie producenta wskazuje, że towar nie był sprawdzany przed wysyłką i mógł być już uszkodzony na etapie dostawy do sprzedającego. Zgłosiłam problem telefonicznie i mailowo sprzedawcy, który odpowiedział: Ze względu na zbyt długi okres jaki upłynął od dnia dostarczenia towaru do zgłoszenia wady produktu jesteśmy zmuszeni uznać zgłoszenie jako niezasadne.Produkt pozostawał w Państwa posiadaniu przez okres dwóch miesięcy. W takim czasie mogło dojść do uszkodzenia, na które sprzedawca nie ma wpływu.Pozostaje możliwość dokupienia wymiennych elementów zawiasów, które są dostępne u producenta.
Taka odpowiedź to narażanie mnie na kolejne koszta i nie rozwiązuje sprawy bo po wymianie zawiasów pozostałe wady będą widoczne.
Ponowny kontakt i zgłoszenie reklamacji na zasadach rękojmi ( informacja zawarta w ofercie sprzedaży parawanu), na którą mam 2 lata również została odrzucona. Rozpoczęłam dyskusję allegro ale zbyto mnie odpowiedzią, że przyjęli zgłoszenie, muszą rozpatrzyć i proszę czekać na informację. Minęło 4 dni
Moje pytanie ile mam czekać na odpowiedź? czy już teraz mogę prosić o pomoc Allegro?Bo widzę, że kupujący nie wychodzi z inicjatywą wymiany towaru.
Czy jest określony czas na odpakowanie przesyłki? I czy ich odrzucenie reklamacji ze względu na odpakowanie do 2 miesiącach nie łamie zasad reklamacji na zasadzie rękojmi?
@pecela jeśli szkoda nie została zgłoszona w ciągu 7 dni od odebrania przesyłki, to szanse wg mnie wynoszą mniej niż zero. 🙂
W ofercie kupna była informacja o reklamacji na zasadach rękojmi i z niej chcę właśnie skorzystać.
Rękojmia to termin prawny uregulowany przepisami zawartymi w kodeksie cywilnym. Jest to odpowiedzialność sprzedawcy, za sprzedawany przez niego towar, niezależnie od tego czy jest on nowy i używany. Rękojmia ma charakter bezwzględny. To znaczy, że bez względu na to, czy wada lub uszkodzenie towaru powstało z winy sprzedawcy czy bez jego winy i tak on za to odpowiada. Jest to rozwiązanie działające w pewnym sensie w oparciu o zasadę ryzyka – sprzedawca bierze na siebie ryzyko wadliwego towaru.
Sprzedawca odpowiada za wady fizyczne sprzedawanego towaru. Wadą fizyczną jest coś, co powoduje, że dana rzecz traci na wartości, jest niekompletna, nie ma określonych cech, które mieć powinna, jest uszkodzona lub nie działa poprawnie, zgodnie z jej przeznaczeniem. Odpowiedzialność sprzedawcy występuje wówczas, gdy dana rzecz jest obciążona wadą fizyczną przed jej wydaniem klientowi lub gdy pojawia się dopiero po rozpakowaniu towaru, ale pojawia się niezależnie od działania klienta, z przyczyny, która już w tym towarze uprzednio była.
W przypadku zaś stwierdzenia wady nabytego towaru, klient ma prawo żądać usunięcia wady, naprawy towaru, wymiany na inny, który jest nieuszkodzony, obniżenia lub nawet może odstąpić od zakupu i zażądać zwrotu pieniędzy. Jeżeli jednak sprzedawca niezwłocznie naprawi wadę lub wymieni towar, to klient nie ma już prawa do odstąpienia od umowy na mocy rękojmi. Różnica między rękojmią a reklamacją polega głównie na tym, że rękojmia jest obowiązkowa i sprzedawca nie może jej odmówić.
Zakupiłam towar za 750 zł a otrzymałam towar niesprawny o znikomej wartości, który nie nadaje się do użytkowania. ujawniłam wady w przeciągu 2 lat. Jako rękojmię wskazuję wymianę towaru na sprawny i nieuszkodzony.
@Client:40994369 rękojmia obejmuje wady towaru niewykryte podczas jego normalnego użytkowania w czasie 2 lat od zakupu nie obejmuje natomiast uszkodzeń mechanicznych
w rękojmi mówimy o wadzie fizycznej lub prawnej towaru. Odpowiedzialność sprzedawcy wobec klienta z tytułu przepisów o rękojmi, nie jest oparta na winie, a na ryzyku – wynika samego faktu prowadzenia przez Ciebie działalności gospodarczej, a nie winy w tym, że np. nie sprawdziłeś towaru kupionego z hurtowni lub od producenta lub nie mogłeś takiej wady wykryć.
Wada fizyczna rzeczy występuje gdy:
Zgodnie z ww. katalogiem, wadą towaru nie są zatem uszkodzenia wynikające z jej normalnego użytkowania (eksploatacji).
Według tych punktów otrzymałam produkt z wadą. Ponieważ otrzymałam produkt niepełnowartościowy i niesprawny.I nie użytkowałam tego towaru!
Tak, ma. Jako sprzedawca odpowiadasz za wady, które istniały w dniu wydania rzeczy konsumentowi. Nie ma znaczenia, że wady te ujawnią się w czasie późniejszym.
Zwróć uwagę, że napisałam wydanie, a nie sprzedaż (tj. dokonanie zapłaty ceny) – z wydaniem możemy mieć bowiem do czynienia szybciej niż zapłatą ceny, co może mieć wpływ na ustalenie początkowej daty rozpoczęcia biegu terminów, o którym tutaj piszę. Kwestia momentu powstania wady ma wpływ na po pierwsze kwestię Twojej odpowiedzialności jako Sprzedawcy w ogóle oraz ciężar dowiedzenia tego w sądzie w razie ewentualnego sporu.
Na początek mniej przyjemna wiadomość. W kodeksie cywilnym ustanowiono „domniemanie”, że jeśli kupującym jest konsument uznaje się, że wada rzeczy istniała już w momencie jej wydania, jeśli została stwierdzona przed upływem roku od jej wydania klientce/klientowi. Oznacza to, że ww. okresie, udowodnienie faktu, że wada powstała po wydaniu towaru Twojemu klientowi spoczywa na Tobie, a nie na konsumencie. Ułatwia to klientowi sprawę, bo nie musi udowadniać, że wada występowania w momencie wydania mu rzeczy.
Ujawnienie wady po upływie roku, to konsument musi udowodnić, że wada istniała w chwili wydania mu towaru (np. komponenty towaru były niskiej jakości lub instrukcja jego konserwacji była sporządzona w wadliwy sposób).
Dodam kolejny raz, że odpakowując paczkę sprzedawcy czyli strecz i folię bąbelkową zauważyłam, że orginalny karton producenta ma nienaruszone taśmy klejące co sugeruje, że towar nie był sprawdzony przez sprzedawcę przed wysyłką a mógł być już uszkodzony. To jest dowód po mojej stronie.
@Client:40994369 to są przepisy sprzed 1 stycznia 2023 nieaktualne
wada fizyczna produktu ma wynikać z użytkowania produktu i powstać w wyniku normalnego zarządu tym produktem a nie obejmuje traktowania go młotkiem czyli uszkodzeń mechanicznych nie wynikających z użytkowania produktu w sposób do niego przeznaczony
Zgodnie z kodeksem cywilnym towar może mieć wadę fizyczną lub prawną. Wada fizyczna rzeczy występuje gdy:
Zgodnie z ww. katalogiem, wadą towaru nie są zatem uszkodzenia wynikające z jej normalnego użytkowania (eksploatacji).
Zakupu dokonałam w grudniu 2022 i wtedy również dostarczono mi zakup.
Czytam i widzę tu długie wypowiedzi a dyskusja jest czy była przez Allegro, sory ale pogubiłem się już w tych niektórych .....wypowiedziach jak to sprzedajacy są idealni i niewinni...zawsze.
założona dyskusja jest w toku i oczekuję odpowiedzi od sprzedającego. Ja też już się gubię czy wypowiadający się mówią o reklamacji, rękojmi czy gwarancji
Pilnuj dyskusji i tam mów o reklamacji z tytułu rękojmi, towar kupiony w ub. roku, nie daj się wpędzić w dyskusję ze sprzedającymi, oni zawsze tak robią. pilnuj dyskusji tam masz pomoc Allegro, po 14dniach odznacz ją jako nieowiązaną>to ważne(oczywiście jak będzie nierozwiązana).
takie mam odczucie, że raczej rozmawiam ze sprzedającymi, który pilnują swoich interesów. uważam, że mam prawo do rękojmi przed którą sprzedawca nie ucieknie. zasłanianie się prawem przewozowym czy pocztowym zaprzecza rękojmi. jutro podejdę do rzecznika praw konsumenta i zobaczymy co powie.
@Client:40994369 wybacz ale uznawanie takich reklamacji prowadziłoby do nadużyć. Mógłbym kupić każdy przedmiot, użytkować go 2 , 3 czy 4 miesiące potem uszkodzić mechanicznie. I powiedzieć że taki do mnie dotarł tylko nie otworzylem przesyłki.
Tak można reklamowac - rozdartą zaplamioną suknię w której si ebyło na weselu ( powiedzieć że taka dojechała). Tak możne reklamowac namiot po powrocie z wakacji, zegarek który nam sie znudzi itp itd.
Oczywiście wierzę w to co piszesz lecz zobacz jak latwo byłoby o nadużycie w takich sytuacjach. Poza tym dwa miesiące w remontowanym budynku - z produktem naprawde mimo najlepszych chęci mogło sie zadziać mnówstwo rzeczy.
@Client:40994369 A pani na miejscu sprzedającego jak by rozpatrzyła taką reklamację ?
@az1rael aktualne dla tego zakupu, ponieważ odbył się on 14.02.2022 r.
@Client:40994369 dzień wydania rzeczy interpretacja uokik w przypadku gdy odebrano paczkę bez zastrzeżeń domniemanie uszkodzenia towaru na etapie wydania go kupującego zostaje zdjęte z sprzedawcy i wszelka odpowiedzialność za użytkowanie go przechodzi na kupującego
ponieważ pisałem o podobną sprawę do uokiku z 2 tygodnie temu to udostępniam fragment odpowiedzi odnośnie dostarczenia towaru przez przewoźnika gdy paczka nie nosi śladów uszkodzeń lub gdy nie wniesiono zastrzeżeń do odebrania przesyłki w terminie ustawowym przewidzianym prawem pocztowym / transportowym
Należy zauważyć, że zgodnie z art. 548 par. 3 k.c."Jeśli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu."
W związku z powyższym to akty staranności osoby uprawnionej (odbiorcy przesyłki) warunkują skuteczne dochodzenie roszczeń wobec przedsiębiorcy z tytułu szkód w substancji przesyłki.
Jest to istotne zwłaszcza w sytuacji, gdy kupujący stwierdzi występowanie usterki w otrzymanym towarze. Wtedy to pojawia się wątpliwość nt. momentu w którym doszło do jej uszkodzenia (czy było to przed wysyłką, czy w toku przewozu, czy już po odbiorze paczki od kuriera). Wymieniony wyżej art. 548 par. 3 k.c. wskazuje, że z momentem wydania rzeczy ryzyko jej uszkodzenia (tzw. mechanicznego) przechodzi na nabywcę, toteż dla celów dowodowych – odbierając przesyłkę warto poczynić stosowne środki ostrożności.
Przez tzw. akty staranności należy rozumieć ogół czynności osoby uprawnionej, które służą zabezpieczeniu możliwości skutecznego dochodzenia roszczeń wobec przedsiębiorcy w przyszłości i których wykonanie poprzedza wystąpienie z roszczeniem do przedsiębiorcy, czy to w drodze tzw .reklamacji, czy też powództwa.
W odniesieniu do szkód w substancji przesyłki czynności te polegają głównie na sprawdzeniu w odpowiednim czasie jej stanu i w przypadku zauważenia naruszeń - zgłoszeniu odpowiednich zastrzeżeń, tj. tradycyjnie sporządzenia na tę okoliczność protokołu o stanie przesyłki.
"Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie niedające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki." (art. 74 ust. 3 ustawy prawo przewozowe)
W przedmiotowej sprawie odebrał Pan przesyłkę bez zastrzeżeń - nie posiadając w momencie odbioru sporządzonego protokołu szkody. Z tego powodu, aby nie zaprzepaścić możliwości reklamacji usługi przewozu (czy to sobie samemu – jeśli będzie zamierzał samodzielnie dochodzić roszczeń od przewoźnika uznając że uszkodzenie powstało w przewozie; czy też sprzedawcy – jeśli zgłosi Pan do niego roszczenia w związku z nieprawidłowym wykonaniem umowy sprzedaży i niedostarczeniem pełnowartościowego towaru oraz sceduje na niego roszczenia do przewoźnika) warto, aby dopełnił Pan wymogu z art. 74 ust. 3 prawo przewozowe. Będzie to dodatkowy argument w przypadku sporu odnośnie ustalenia chwili w której doszło do uszkodzenia towaru (przed czy po wydaniu paczki kupującemu).
Do przesyłek kurierskich w większości przypadków zastosowanie ma "prawo pocztowe", a nie "prawo przewozowe". Prawo przewozowe będzie miało zastosowanie np. do przesyłek całopojazdowych, palet, transportu własnego sprzedawcy, kiedy strony tak uzgodnią, czy przewoźnik nie jest operatorem pocztowym (a operatorów pocztowych jest obecnie 283 w Polsce).
Prawo pocztowe jest węższe niż przewozowe i w razie kolizji ma pierwszeństwo (o ile strony nie postanowią inaczej).