Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@Client:27710966, opisz, proszę swój problem bardziej szczegółowo. 🙂
Zakupilam 2 leżaki prawie dwa lata temu (5.08.2020r.) jako gość. Leżaki uległy zepsuciu tzn puściły nity, ogólnie stan leżaków uważam za bardzo dobry, nie korzystaliśmy z nich zbyt często. Sprzedawca nie chce uwzględnić reklamacji. Dlatego prosiłabym o pomoc Allegro w rozmowach ze sprzedawcą.
Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. Taka sytuacja ułatwia złożenie reklamacji, gdyż to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada powstała z winy konsumenta.
W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, czyli między 12. a 24. miesiącem od wydania towaru, to konsument powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu – np. jest wynikiem zastosowania materiałów niskiej jakości, nieprawidłowej produkcji czy też niepoprawnej instrukcji obsługi lub konserwacji. Na poparcie swoich twierdzeń może (ale nie musi) skorzystać z pomocy specjalistów, w tym z opinii i analiz niezależnych rzeczoznawców.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Nawet jeśli spezedawca w ramach gwaranta udzielił gwarancji na okres 24-ech miesięcy od daty sprzedaży?
@Client:27710966 jeśeli to była gwarancja to musisz odnaleźć karte gwarancyjną i tam odszukać warunki gwarancji oraz jak postepować w przypadku uszkodzenia.
Natomiast w przypadku reklamacji z tytułu rękojmi - masz już sytaucje opisaną
@Client:27710966 Gwarancja to dobrowolne świadczenie sprzedającego które może zawierać całą masę różnych wykluczeń itp.
Sprzedający podał przyczynę odmowy uznania reklamacji?
Sprzedający odpisał tak: "Mali czy nie mało używane, nie zmienia to faktu że ktoś zamiast normalnie usiąść to sobie na ten leżak skoczył. Te oczka od tak sobie nie puszczą. To jest po prostu zerwane. Gdybym miała jakąkolwiek reklamację na leżak (3rok sprzedaję) to można by było brać pod uwagę wadę fabryczną. Ale tutaj taka sytuacja nie zachodzi więc powód jest jeden wspominany wyżej."
Ja po leżaku nie skakałam ani nikt z mojej rodziny więc dlatego chciałabym spróbować z Panią dojść do porozumienia.
@Client:27710966 jeżeli reklamacja jest zgłaszana powyżej roku użytkowania to zdaje sie że domniemanie wady wygasa. Wówczas to na kupującym (reklamującym) ciąży obowiązek wykazania że towar był wadliwy w momencie zakupu
"
Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. Taka sytuacja ułatwia złożenie reklamacji, gdyż to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada powstała z winy konsumenta.
W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, czyli między 12. a 24. miesiącem od wydania towaru, to konsument powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu – np. jest wynikiem zastosowania materiałów niskiej jakości, nieprawidłowej produkcji czy też niepoprawnej instrukcji obsługi lub konserwacji. Na poparcie swoich twierdzeń może (ale nie musi) skorzystać z pomocy specjalistów, w tym z opinii i analiz niezależnych rzeczoznawców.
źródło: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
@komis-bell haha zdaje sie że korzystamy z tych samych żródeł 🙂 tylko ja troche wolniej 🙂