anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja uszkodzonego towaru

Client:35546841
#7 Wielbiciel#

Uprzejmie proszę o pomoc. 

Kupiłam przez Allegro w sklepie internetowym stolik kawowy. Stolik otrzymałam uszkodzony - ułamany róg plus dwa mniejsze uszkodzenia. Nie wiem na 100% na jakim etapie powstały uszkodzenia czy w transporcie czy też już uszkodzony przedmiot został do mnie wysłany . Możliwe, że w czasie czasie transportu , bo podczas otwierania paczki zauważyłam, że opakowanie było naruszone. W czasie dostawy na pierwszy rzut oka nie było widać uszkodzeń więc protokołu szkody z kurierem nie spisałam. 

Otworzyłam dyskusję i zgłosiłam sprzedawcy że towar jest uszkodzony i  proszę o zwrot pieniędzy. Dostałam odpowiedź że zareklamuje to u producenta i poprosił o wypełnienie protokołu straty który miał wysłać do producenta i jak reklamacja będzie pozytywnie rozpatrzona "załączy link do paczki z nowym elementem " Protokół  wypełniłam i wysłałam do sprzedawcy.  

Czy taka procedura jest prawidłowa? Czy muszę czekać na odpowiedź producenta  i co jeśli producent odrzuci reklamację?

Stolik kupiłam 28.04, otrzymałam 02.05, zgłosiłam 02.05, dostałam odpowiedź 06.05

Proszę o ocenę sytuacji i ewentualne uwagi jak najlepiej rozwiązać tą sytuację. 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

LEW433
#21 Demiurg#

Zakup od firmy czy prywatnego sprzedającego?

oznacz moderatorów

Client:35546841
#7 Wielbiciel#

Zakup od firmy

oznacz moderatorów

Client:35546841
#7 Wielbiciel#

Od firmy

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ok to protokół  szkody przyda się, ale to sprawa sprzedającego co i jak to załatwi, ma 14dni od chwili zgłoszenia reklamacji na jej rozpatrzenie i jeżeli jej nie rozpatrzy w tym czasie to reklamcja jest uznana,

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:35546841 prawidłowa procedura to według uokiku reklamację do przewoźnika składa odbiorca jako posiadający paczkę i dowody. Powinnaś złożyć reklamację u przewoźnika plus wypisać protokół szkody, obie te rzeczy robisz na stronie przewoźnika w necie. Ale tak się już nie da więc czekasz na rozpatrzenie reklamacji u producenta i ponieważ nie dopełniłaś obowiązków wynikających z prawa pocztowego (masz 7 dni od odbioru paczki czyli do jutra więc możesz dopełnić zgłoszenia reklamacyjnego i protokołu u przewoźnika) to jeśli producent odrzuci to zostajesz z uwalonym stolikiem

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:35546841 Doprawdy? zakup na Allegro i to sprzedający odpowiada za towar u przewoźnika, nie daj się wciągnąć w tego typu rozgrywki z przewoźnikiem.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Stolik kupiłam 28.04, otrzymałam 02.05, zgłosiłam 02.05, dostałam odpowiedź 06.05

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Termin 7-dniowy obowiązuje tylko w przypadku, kiedy uszkodzeń nie było widać z zewnątrz. Natomiast jak paczka była uszkodzona, to protokół szkody spisuje się przed pokwitowaniem odbioru. 

oznacz moderatorów