Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Jak w tytule, złożyłem reklamację na ps5 i pada z tytułu rękojmi do oficjalnego sklepu allegro. Nie otrzymałem żadnej decyzji od sklepu w ciągu 2 tygodni, więc reklamacja zostaje ustawowo uznana za zasadną. Pomimo tego, oczywiście oficjalny sklep allegro nie chce odesłać nowej konsoli i pada, robią ciągle jakieś problemy, przyciągają temat, nie dają konkretnych odpowiedzi na pytania. Wiem tylko, że konsola trafiła do serwisu i tyle. Sklep allegro kompletnie łamie prawo konsumenckie, dostaję tylko wiadomości, że starają się wyjaśnić moją sprawę i proszą o cierpliwość. Powiem, że pierwszy raz spotykam się z takim traktowaniem klienta. Brak konkretnych decyzji, wyjaśnień i odpowiedzi o co właściwie tu chodzi. Prawo jest szczegółowo określone i opisane jest dokładnie jakie obowiązki ma sprzedawca wobec klienta. Sklep allegro to najgorsze miejsce gdzie można zrobić zakupy, mają kompletnie wszystko gdzieś. Nie podają przyczyny dlaczego nie chcą uznać prawa konsumenta. Ciągle tylko zbywają tymi samymi wiadomościami. To jest jakiś totalny koszmar.
Były już tu opisane takie przykłady ze sklepem Allegro, zgłoś do UOKiK.
o allegro można powiedzieć krótko, "wymagać, tylko nie od nas"
@mikeza Normalnie by człowiek podpowiedział "poproś o pomoc allegro" ale to chyba nie pomoże 🙊
O właśnie, to samo pomyślałem. Gdy miewałem czasem jakieś problemy ze sprzedawcą na platformie, to nigdy przez 15 lat moich zakupów nie było tyle kłopotu. Zawsze sytuacja była rozwiązana w ciągu tygodnia, a tutaj... Allegro wymaga, a sami nie spełniają tych wymagań i regulaminów, nie mówiąc już o respektowaniu prawa konsumentów.
@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ tak chcę zgłosić tą sprawę, szukam gdzie i jak
@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ zgłoszenie już poszło
@Kerazan Cześć. 🙂 Przykro mi, że spotkała Cię taka sytuacja. Poprosiłam już odpowiedni zespół o reakcję w dyskusji i odpowiedź w sprawie reklamacji.
Z racji braku odpowiedzi w ciągu 14 dni można powiedzieć, że odpowiedź udzieliła się sama 🙂
Zgadza się, szkoda tylko, że jedna rekacja to odpowiedzi typu: prosimy o cierpliwość, czekamy na informacje itp. masakra. Nigdy więcej żadnych zakupów w tym patologicznym sklepie allegro. No ok. niby mają teraz czas, żeby wysłać nowy sprzęt. Ciekawe tylko ile czasu im to zajmie i czy w ogóle to zrobią, bo szanowny sklep w ogóle nie ma widać w zwyczaju informować o czymś konkretnie bez zwodzenia.
Wymagać od innych jest prosto i łatwo ,ale samemu dostosować się do ustalonych przez siebie wymogów i respektowanie zasad to inna sprawa .
@Kerazan Niechbym ja tak postąpił z kupującym - pewnie z miejsca blokada konta "do wyjaśnienia" a Ty miałbyś już dawno podsunięty pod nos wniosek do Allegro Protect.
No ale duży może więcej.
Wiem, bo nigdy z innym sprzedawcą nie miałem takich przejść. Właściwie to teraz stwierdzam, że inni sprzedawcy są genialni i mega profesjonalni, a allegro w ogóle powinni zlikwidować ten oficjalny sklep, dla dobra swojej marki.
@Kerazan Czasem najciemniej jest pod latarnią.
@ko_alka przy braku ustosunkowania się do reklamacji w ciągu 14 dni, to nie musisz już prosić o odpowiedź, tylko spełnienie żądań konsumenta.
@Kerazan w razie problemów tu masz wyszukiwarkę rzeczników praw konsumenta - https://uokik.gov.pl/rzecznicy.php bezpłatnie pomoże. Jak jego Allegro zacznie zwodzić lub nie odpowie, to wystawi mandat za takie działanie.
Moją ostatnia odpowiedź z obsługi klienta:" ''Dzień dobry, przekazałem Pana oczekiwania odnośnie wymiany sprzętu na nowy do odpowiedniego działu. Jak tylko otrzymamy nowe wieści w tej sprawie, niezwłocznie Pana o tym poinformuję. Pozostańmy w kontakcie. Pozdrawiam, Łukasz [edycja]''
Zaznaczę, że oczekiwania to ja już zgłaszam od 2 tygodni, ale ok. już zacząłem działać do odpowiednich organów.
@Kerazan konsultanci odpowiadający na zgłoszenia to bezmyślne boty. Mają swoją "biblię", czyli szablony odpowiedzi, poza które nie mogą wyjść. No i oczywiście wytresowani są w wyłączeniu myślenia - korpo ma zawsze rację, regulamin bazaru/oficjalnego sklepu > kodeks cywilny, UoPK.
Napisz do nich pismo, że w związku z uznaniem roszczeń z tytułu niezgodności z umową, zgodnie z art. ....... (tu wklej odpowiedni art. czy to k.c., czy też UoPK - nie wiem kiedy był zakup dokonany), ze względu na brak ustosunkowania się do reklamacji w terminie 14 dni, żądasz spełnienia roszczenia, tj. wydania nowej konsoli oraz pada w nieprzekraczalnym terminie 14 dni. I w związku z automatycznym uznaniem roszczenia i nie wniesieniem do niego zastrzeżeń w ustawowym terminie, nie może tu być mowy o świadczeniu zastępczym, np. naprawie.
Pamiętaj, że Oficjalny sklep Allegro, to obecnie Twój dłużnik, Ty zaś jesteś ich wierzycielem. Wydanie wyroku w trybie nakazowym o wyegzekwowanie długu nie kosztuje dużo. Możesz coś takiego zrobić po upłynięciu terminu jaki wyznaczyłeś na spełnienie świadczenia i wysłaniu ostatecznego wezwania do wydania przedmiotu długu (tu nowy, wymieniony sprzęt).
Chcecie się pośmiać... prosiłem o wymianę sprzętu a tu taka wiadomość:
Dziękuję za cierpliwość. Dzisiaj powstała korekta do zamówienia. Do kilku najbliższych dni roboczych środki będą widoczne na rachunku. Ciesze się, że udało mi się pomóc w rozwiązaniu sprawy. W razie dodatkowych pytań pozostaje do dyspozycji. Pozdrawiam Szymon Miedziun
Jeśli to rzeczywiście prawda to niech już zwrócą środki i będzie spokój z tym.
@Kerazan sprawdź, czy w tych pieniądzach kupisz tą konsolę z padem. Nie wiem kiedy dokonałeś zakupu, ale ceny PS5 poszły w górę w pewnym momencie.
Pamiętaj, że przy braku ustosunkowania się do reklamacji, sklep nie może zmienić twojego żądania na inne.
Konsola była kupowana nie dawno, już po tej podwyżce, dzisiaj właśnie zaczałem przeglądać nowe oferty, ceny podobne, zależy od zestawu, ale wygląda na to że pod tym względem nic się nie zmieniło, a może nawet niektóre oferty niższe, jednak tym razem skłaniam się do zakupu w sklepie stacjonarnym, chyba, że znajdę jakiś fajny zestaw i ciekawą ofertę