anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja z tytułu rękojmi

Mikosxx
#7 Wielbiciel#

Złożyłem reklamacje (rękojmia) u sprzedawcy (all), wysłałem produkt. Sprzedawca na reklamację odezwał się po 21 dniach. Ja chciałem zwrotu środków, on zaproponował wymianę na nowy produkt. Czy nie jest tak, że kiedy sprzedawca nie odpowie na rękojmię w terminie 14 dni to uznaje roszczenia kupującego?
Od 14 dni od ostatniej odpowiedzi - cisza. Ani towaru, ani zwrotu. W jaki sposób mogę odzyskać pieniądze?

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Mikosxx  przy pierwszej reklamacji może naprawić lub wymieni chyba, że wadą jest istotna wtedy może być zwrot gotówki. 

oznacz moderatorów

Mikosxx
#7 Wielbiciel#

Nie działa, to chyba istotna wada. Chodzi o to, że nie odezwał się w ciągu 14 dni. https://prokonsumencki.pl/blog/reklamacja-14-dni-na-odpowiedz/  

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Mikosxx troszkę mylisz pojęcia . Sprzedawca nie odpowiadając wterminie automatycznie uznał reklamację za zasadną i musi usunąć wadę lub zwrócić środki . Przy pierwszej reklamacji decyzja należy do niego .

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Mikosxx 
14 dni na rozpatrzenie reklamacji jest tylko w przypadku gdy roszczenie zawarte w reklamacji dotyczy: wymiany, naprawy lub obniżenia ceny.
Jeżeli żądałeś zwrotu pieniędzy (odstąpienia od Umowy) przy pierwszej reklamacji - to najgorsza (dla Ciebie) opcja jaką mogłeś sobie wybrać:
Termin na jej rozpatrzenie wynosi wówczas standardowe 30 dni i sprzedawca zamiast oddawać środki może wadliwą rzecz naprawić lub wymienić.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów