Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dobry wieczór 😊 Mam pytanie, kto ponosi koszty wysyłki przedmiotu reklamowanego z tytułu rękojmii, przy założeniu, ze reklamacja zostanie uznana. Oczywiście kupujący wysyła przedmiot i płaci za tę wysyłkę, ale czy może się potem domagać zwrotu tej opłaty.
Tak, po uznaniu reklamacji sprzedający zwraca koszt przesyłki: W przypadku reklamacji towaru na podstawie rękojmi (podstawa ustawowa) przepisy stanowią jasno, że koszty dostarczenia reklamowanego towaru ponosi sprzedawca. Oznacza to, że kupujący obowiązany jest dostarczyć sprzedawcy towar na jego koszt.
No dobrze a jeżeli sprzedawca wadliwy towar uzna że jest okej I co mu można zrobić po prostu nie będzie chciał uznać tej gwarancji bo mogą być koszta przesyłek większe od kosztu przedmiotu
@Client:104044544 Sprzedający ma prawo nie uznać reklamacji a Ty masz prawo się z tym nie zgodzić. Swoich praw - jeśli uważasz, że zostały naruszone - możesz dochodzić na drodze sądowej.
Ewentualnej porady możesz zasięgnąć u lokalnego rzecznika praw konsumenta.
Serio Dziękuję za poradę ale dodawać do sądu drobną sprawę Jeżeli ktoś kiedykolwiek robił coś takiego to wie że to 5 lat nie starczy coraz mniej mi się podobają zakupy na Allegro
@Client:104044544 Allegro nie jest tu problemem i nie jest niczemu winne - to się tyczy każdego zakupu niezależnie od tego gdzie był dokonany - na allegro, innym sklepie internetowym czy też stacjonarnie zasady są te same.
To nie jest tak, że sprzedający ma obowiązek uznać każdą zgłaszaną reklamację za zasadną - przecież przyczyny awarii sprzętu nie zawsze tkwią w samym sprzęcie.
Sprzedający odrzucił Twoją reklamację czy martwisz się na zapas?
@Client:104044544 ale co ma do tego allegro, tak samo to działa czy kupisz w sklepie internetowym czy stacjonarnym, zasady są takie same i walka taka sama 🙂
reklamacja może zostać odrzucona jeśli towar jest technicznie sprawny tylko został zakupiony bez odpowiedniego rozpoznania czy będzie pasować (np części samochodowe).
W takim przypadki jeśli termin na odstąpienie już minął nie masz prawa zwrotu.
@jaszczur-ka Oczywiście. Zgodnie z przepisami wadliwy towar odsyła się na koszt sprzedawcy 🙂
@jaszczur-ka tak po uznaniu reklamacji sprzedawca musi Ci oddać koszty odesłania, jak tego nie zrobił to poproś w dyskusji allegro mu pomoże 🙂
Co innego, jak reklamacja nie zostanie uznana 😉
O czym też warto wspomnieć 🙂