Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Chciałem zareklamować zepsuty towar. Sprzedawca chce abym przesłał go na swój koszt.
W Allegro Pomoc jest zapis, cytuję:
Zgodnie z przepisami[1], w przypadku reklamacji towaru z tytułu niezgodności z umową, konsument powinien udostępnić sprzedającemu towar do naprawy lub wymiany. Nie oznacza to, że musi go odesłać. Sprzedający jest zobowiązany odebrać towar od kupującego na własny koszt.
[1] Art. 43d ust. 5 Ustawy o prawach konsumenta – konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie, a przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
Po czym obsługa Allegro mi pisze, cytuję:
Najczęściej kupujący odsyła przedmiot na swój koszt. Proszę, aby wspólnie ustalili Państwo formę wysyłki. Gdy sprzedający uzna reklamację, ma obowiązek zwrócić Panu wszystkie koszty, jakie Pan poniósł.
No to jak jest naprawdę, bo jedno przeczy drugiemu???
@artur-pics a kiedy robiłeś zakup i czy był od firmy czy osoby prywatnej ?
Zakup w listopadzie 2023 od firmy.
@artur-pics po 1 stycznia 2023 r. obowiązuje ta ustawa
5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub
wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt
Dziękuję. No to obsługa Allegro (nie Sprzedawca) wprowadza mnie w błąd, że jednak powinienem wysłać na swój koszt.
@artur-pics ale czasem to wygodniejsze, niż czekać cały dzień na kuriera podesłanego przez sprzedawcę a i tak za odesłanie musi Ci oddać, ja np. wysyłam klientom etykietę do paczkomatu, wtedy w dowolnym momencie se nadają 😄
@artur-pics sprzedawca wcale nie musi się godzić na odsyłanie towaru na reklamację może nie chce sobie generować kosztów i wystarczą mu zdjęcia, musisz dopytać co wymaga od ciebie do reklamacji jeśli chce towar na ekspertyzę to ci napisze że prosze mi wysłać oddam kasę za wysyłkę lub prześle ci opłaconą etykietę
Towar kosztował 23,50 (kupiłem 2 sztuki) i jedna jest zepsuta. Wysyłka kosztuje 20 zł. To cwaniak, tak to widzę. Wyślę towar i napisze że przecież jest dobry i działa. Zostanę z zepsutym towarem i bez 20zł. Niestety już raz tak miałem i Allegro umyło ręce.
Nie, najczęściej kupujący odsyła na swój koszt a sprzedający po rozpatrzeniu zwraca CI śrdoki.
Jeżeli uzna, że wszystko działa i reklamacja jest bezzasadna to niby dlaczego miałby zwrócić za przesyłkę? Nie zwrócił i tyle.
@artur-pics dlatego wystosuj oficjalne zapytanie jak masz złożyć reklamacjęw dyskusji, czyli pociśnij dziada do odpowiedzi czy masz wysłać czy nie, czy chce zdjęcia czy nie etc ma ci napisać co potrzebuje do rozpatrzenia reklamacji, jak nie odpisze to według ustaleń ma 14dni na odpowiedź reklamacyjną, a allegro mu nie pozwoli bezkarnie wydać decyzji reklamacyjnej bez udokumentowania dlaczego podjął taką a nie inną dla firmy działa na 100% dla prywatnego pozwoli na uzyskanie protecta
ja tam czegoś nie rozumiem
przecież w ustawie jest mowa o kosztach
a nie zapewnieniu dostawy
to dwie różne sprawy - wg uokik i sądów proces reklamacji ma być bezpłatny dla konsumenta
Ja też nie rozumiem, szczególnie obsługi Allegro, która sama sobie przeczy. Przetrzymam 14 dni Sprzedawcę i złożę Allegro Protect. Podzielę się tutaj wynikiem.
@RED że uokik jest prokonsumencki to owszem ale sąd już nie musi bo w pl nie ma prawa precedensu i 20 sądów w tej samej sprawie może orzec 20 różnych wyroków nawet wyrok SN nie obliguje sądu niższej instancji do zastosowania sie tak jak SN orzekł