Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Mam pytanie otóż przeszło rok temu kupiłem maszynkę do strzyżenia, ale coś się z nią stało i działa jakby miała 15 lat, napisałem do sprzedającego, kazał odesłać do serwisu. Ale mam pytanie czy reklamujac ja z tytułu rękojmi (jeszcze sprzedające u nic o tym nie pisałem a w powodzie dyskusji wybrałem wadę wykryta podczas użytkowania) to sprzedający nie powinien wziąść "tego na siebie"? Jak to ugryźć?
Tak możesz złożyć reklamację u sprzedającego, ma on 14dni na jej rozpatrzenie. Najlepiej poprzez Allegro, otwierasz dyskusję, piszesz że składasz u niego reklamacje , opisujesz problem i czekasz, możesz dopisać że może sobie towar odebrać na reklamację:https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
@Tysia9393 przypomnij sprzedawcy z jakiego tytułu składasz reklamację , jeśli zarząda odesłania poinformuj go o kosztach oraz tym ,że będziesz się ubiegać o ich pokrycie .
Czyli mogę ubiegać się o zwrot kosztów wysyłki?
Musi Ci zwrócić, ale wg prawa musi sam odebrać towar do reklamacji, może podesłać kuriera albo dać etykietę.
Hm ale podał mi tylko adres do wysyłki. Jakoś nie chce współpracować
Dlatego napisałem żebyś otworzyła dyskusję.
A jak mu jakoś wspomnieć by wydrukował etykietę?
Napisz ze składasz reklamację, udostępniasz towar i ma sobie go odebrać, a niech zdecyduje jak to zrobi.
Po 1 czy zakupiłas od firmy czy od osoby prywatnej?
Po 2 od tego co odpowiesz na punkt 1 zależy jaka to będzie reklamacja czy z rekojmi czy za niezgodność z opisem czy może z gwarancji
3 gwarant bardzo często odbiera reklamacje na swój koszt. Powinno być napisane w karcie gwarancyjnej. Reklamowanie z tytulu gwarancji nie wyklucza innych form reklamacji byleby nie naraz je składać. Możliwe że firma i tak wyśle do gwaranta na serwis producenta więc jedyne co to szybciej będzie zrobione jeśli odesłane będzie bezpośrednio ewentualnie ustal z sprzedawcą warunki odesłania.
Sprzedający odpisał mi coś takiego.
napisać że reklamuje z tytułu rękojmi?
Ze składasz reklamacje u niego a nie na gwarancji- to wystarczy.
@Tysia9393 napisz , że składasz reklamacje z niezgodności z umową i czy masz odesłać na wskazany adres (serwis) aby było szybciej.
Witam ponownie. Sprzedający twierdzi że ma 30 dni od wydania decyzji reklamacyjnej na naprawę sprzętu. Prawda to? Cały czas byłam przekonana że ma 30 dni od momentu jej odebrania (a 14 dni na wydanie decyzji) ktoś coś?
i tak i nie. Ustawa nie określa ile powinna trwać naprawa, czas naprawy nie powinien sprawiać dla konsumenta nadmiernych trudności @Tysia9393 oznacza to że jeśli produkt potrzebny ci jest często np w sezonie chcesz używać dmuchanego basenu powiedzmy że to są 2-3 miesiące w roku i naprawa trwałaby miesiąc to przesłanka ta byłaby spełniona ale kosiarki od października do kwietnia nie używasz więc w serwisie by mogła stać na części czekać 2 miesiące, albo prowadzisz vloga i komputer sprawny ci jest potrzebny na już nie za 30 dni mimo że nie jest to twoje źródło utrzymania to w jakiś sposób promujesz się odnośnie pracy zarobkowej. Kolejna kwestia to jaki złożono rodzaj reklamacji bo cyt odesłanie do serwisu sugeruje naprawę gwarancyjną czyli długość takiej naprawy określa karta gwarancyjna i miesiąc to zwykle standardowy termin. Pierwszy opisywany przypadek dotyczył reklamacji za niezgodność z umowa składanej do sprzedawcy drugi gwarancji to są dwa różne świadczenia i odrębne przepisy je określają. Jeśli serwis naprawia na podstawie gwarancji to niestety ale czekasz potulnie do miesiąca czasu, chyba że w gwarancji czas ten skrócono.