Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
rok temu zakupiłam telefon od sprzedającego. Przyszedł niezgodny z opisem i firma postanowiła wymienić go na nowy bo nie dało doprowadzić się go do takiego stanu jak w opisie. Po pół roku okazało się że z telefonem znowu jest problem. Pisałam na e-mail ale bez odpowiedzi. Parę dni temu założyłam dyskusję. Sprzedający uznał że od zakupu minął rok i oni go nie przyjmą. Potem uznał że może go przyjąć ale mam pokryć wszystkie koszty cały czas upierając się że gwarancja minęła pół roku temu. Jak to wygląda i kto powinien opłacić koszty naprawy?
To zależy od wielu czynników. Zacznijmy od zakup od firmy czy osoby prywatnej? @Client:93101709
Od firmy, z pół roczną gwarancją i 2 latami na reklamacje. Kupujący teraz upiera się że on przyjmuje tylko gwarancje i po upływie 6 miesięcy nie ma takiego obowiązku i wszystko opłaca kupujący.
@Client:93101709 rozumem że jesteś prywatnym kupującym i zakup jest konsumencki, złóż reklamację z tytułu niezgodności z umową, sprzedawca odpowiada przez 2 lata, napisz to w dyskusji i poczekaj 14 dni potem będzie uznana reklamacja i wniosek do Protect 😄
Art. 43c. 1. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru
z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej
chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez
przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest
dłuższy.
Art. 43d. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego
naprawy lub wymiany.
2. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub
przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli
doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta
jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli
naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla
przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub
wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt
Właśnie już utworzyłam dyskusję. Sprzedający jest bardzo bezczelny i cały czas kombinuje coś żeby nie przyjąć reklamacji albo zmusić mnie do zapłaty za naprawę i wszystkie koszty.. w dyskusji wypowiedziało się allegro pisząc że on powinien pokryć koszty. Odpisał na to że mam wysłać telefon do nich a jak zapytałam kto pokryje koszty to napisał że nie wie i dowiemy się jak odbiorą telefon i że raczej ja. Czy wystarczy że poczekam 14 dni i mogę zgłosić wniosek do protect?
@Client:93101709 nie napisz mu że zgodnie z ustawą czekasz na przeslanie ci opłaconej etykiety do wysyłki lub podjazd kuriera po reklamację.
@az1rael przecież tego nie ma w ustawie
@RED w ustawie konsumenckiej? Art 43 o tym kto ponosi koszt odbioru reklamacji
Ustawa nie zobowiązuje do opłacenia etykiety lub umówienia podjazdu kuriera. Zwrot kosztów odesłania w tym przypadku telefonu może ponieść kupująca jednak ma prawo domagać się zwrotu tych kosztów od sprzedającego, a sprzedający musi te koszty zwrócić na podstawie paragonu/faktury/dowodu płatności za odesłanie przedmiotu.
A jak to wygląda z kosztami naprawy? Kto powinien je pokryć?
Jak zaakceptuje reklamację sprzedawca jak odrzuci odbierasz na swój koszt