anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja

kozaczeknr1
#7 Wielbiciel#

Jak to w końcu wygląda z reklamacją?

Znalazłam takie informacje gdzieś na forum:

"Czas na rozpatrzenie reklamacji to 14 dni przy zakupie konsumenckim. Jeżeli termin 14 dni zostanie przekroczony, wówczas reklamacja zostaje z góry uznana za zasadną (artykuł 561 5. kodeksu cywilnego)."

Moja sytuacja wygląda tak:

10.07 o 21 wysłałam wiadomość że chce reklamować produkt

11.07 odpisali że proszą o zdjęcia i była cisza

16.07 założyłam dyskusje i na drugi dzień odpisali że czekają na informacje od producenta

25.07 proszą o odesłanie paczki na adres

Jeżeli licząc od tego 10.07 to termin 14 dni został przekroczony więc reklamacja jest uznana? I wysyła powinien pokrywać sprzedający?

 

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

RaBarbar_ka
Moderatorka
Moderatorka

@kozaczeknr1 sprzedający ma 14 dni od momentu otrzymania Twojej reklamacji, aby na nią odpowiedzieć. 
W przypadku reklamacji towaru z tytułu niezgodności z umową, jeśli jest ona zasadna, sprzedający jest zobowiązany odebrać towar od Ciebie na własny koszt (Art. 43d ust. 5).

   Basia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Art. 43d. prawa konsumenta

Naprawa lub wymiana towaru niezgodnego z umową
1.
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
 
2.
Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
 
3.
Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
 
4.
Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
 
5.
Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
 
6.
Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
 
7.
Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który
następnie został wymieniony.
 
 
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@kozaczeknr1 to co cytujesz jest już nie aktualne 😞 przecież odpowiedzieli w ciągu 14 dni, ustawa nie mówi że ma być wydana decyzja tylko trzeba odpowiedzieć 🙂 jak by się nie odzywali od 10.07 przez 14 dni to by z automatu była uznana 🙂

A Ty reklamowałeś czy chciałeś reklamować ???

Art. 7a. Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację konsumenta
1.
Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
2.
Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

kozaczeknr1
#7 Wielbiciel#

Napisałam w wiadomości że produkt przestał działać i chce go reklamować i w jaki sposób wygląda reklamacja u nich. Nie dostałam informacji jak wygląda reklamacja u nich ani jakie kroki mam podjąć.

Założyłam dyskusje gdzie opisałam już dokładniejszy problem z przedmiotem, odpowiedzi były takie zbywcze i nic z nich nie wynikało.

Dopiero wczoraj dali informacje że mam ją odesłać po 14dniach

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

w ustawie to 14dni od zgłoszenia dla allegro to 14 dni od założenia dyskusji i odbijesz się od bunkra jak będziesz twierdził inaczej i udowadniał konsultantowi @kozaczeknr1 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@kozaczeknr1 Sprzedający ma 14dni na rozpatrzenie reklamacji od chwili jej złożenia, nie jak Ci piszą odpowiedzenie(co to ma znaczyć?) jeżeli nie rozpatrzy jej reklamcja uznana.

oznacz moderatorów

kozaczeknr1
#7 Wielbiciel#

Od kiedy mogę liczyć te 14dni?

 

oznacz moderatorów

mm-computers
#11 Animator#

14 dni od daty złożenia reklamacji lub uzupełnienia dokumentów / zdjęć lub informacji wymaganych przy składaniu reklamacji (jeśli były dosłane później).

Jeśli zdjęcia zostały przekazane 11.07 i od tego czasu Sprzedawca nie prosił o nic innego, to od tego dnia licz 14 dni.

Jeżeli koniec terminu przypada na ustawowo uznany dzień wolny od pracy, termin ten upływa następnego dnia roboczego.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

z tym bym polemizował

Jeżeli koniec terminu przypada na ustawowo uznany dzień wolny od pracy, termin ten upływa następnego dnia roboczego.

 

https://www.infor.pl/prawo/reklamacje/terminy/276026,Jak-obliczyc-14dniowy-termin-na-odpowiedz-rekla...

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Żadnego uzupelnienia.14 dni od daty złożenia reklamacji.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@kozaczeknr1 na to wynika, że chcą naprawić sprzęt dlatego chcą abyś odesłał.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@kozaczeknr1 @kostas11 

W świetle przepisów ustawy (a także zgodnie z definicją słownikową) przez "reklamację" należy rozumieć zgłoszenie przedsiębiorcy żądania (roszczenia) z tytułu niezgodności towaru z umową.

"Odpowiedź na reklamację" to nie dowolna odpowiedź na wiadomość, w której konsument zgłosił swoje żądanie, ale ustosunkowanie się do tego żądania, uznanie go za zasadne lub bezzasadne.

Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni, uważa się, że uznał reklamację, czyli uznał roszczenie konsumenta za zasadne.

Czy 10 lipca w wiadomości do sprzedawcy określiłaś swoje żądanie (naprawy, wymiany, obniżenia ceny, zwrotu środków)? Jeśli tak, zgodnie z prawem reklamacja jest uznana. Jeśli tego nie zrobiłaś, zrób to jak najszybciej i dopiero od tej daty będzie można liczyć ustawowe 14 dni.

W pierwszej kolejności możesz żądać wymiany lub naprawy. Obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy można się domagać od razu, tylko gdy niezgodność z umową jest istotna, np. urządzenie nie działa (wyjaśnienie UOKiKu, w punkt 6.).

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

Gdyby Allegro udostępniało kupującym odrębny formularz reklamacji (aktywny przez 2 lata) z jasno opisanymi zasadami dochodzenia roszczeń i wysyłało sprzedającym zgłoszenie z jasno opisanymi zasadami rozpatrywania reklamacji, to wszystkim żyłoby się lepiej. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Oni sądzą że na zgłoszenie reklamacji mogą odpisać np. dzień dobry i to jest odpowiedź.☹️

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@LEW433 Oni sądzą że na zgłoszenie reklamacji mogą odpisać np. dzień dobry i to jest odpowiedź.☹️

Tak, bo Allegro przyzwyczaiło użytkowników do zgłaszania reklamacji przez Dyskusję. Obu stronom może się wydawać, że rozpoczęcie dyskusji oznacza rozpoczęcie procedury reklamacyjnej. Przed otwarciem dyskusji kupujący zaznacza problem, wadę, wybiera produkt, myśli, że w ten sposób zgłasza reklamację. A o obowiązku określenia żądania nikt go nie informuje.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

Jakby ktoś miał wątpliwości, czy zawarta w moim poście interpretacja "odpowiedzi na reklamację" jest uzasadniona, to można się jeszcze powołać na wykładnię historyczną, czyli ustalić znaczenie na podstawie przepisów, które obowiazywały poprzednio w tym zakresie:

"Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione" (art. 5615 KC).

oznacz moderatorów