Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
kupiłem sofę w sklepie stacjonarnym, zareklamowałem ją, od reklamacji minęło 14 dni i otrzymałem jedynie informację, że producent odezwie się do mnie - nie odezwał się.
Czy w związku z tym mogę żądać wymiany produktu na nowy? Produkt pozbawiony jest swojej podstawowej funkcji - nie można go rozłożyć do spania. Z tego co pamiętam, reklamacja była z tytułu rękojmi.
Pozdrawiam, Bartosz 🙂
@Sejdino Cześć. Sprawa ta nie dotyczy zakupu na Allegro, ale jeśli złożyłeś reklamację z tytułu rękojmi, to przedsiębiorca ma 14 dni kalendarzowych na jej rozpatrzenie. Jeśli nie otrzymałeś odpowiedzi, to można uznać, że reklamacja jest zasadna.
@Sejdino Kupiłeś na Allegro? Kupiłeś zdalnie, wysyłkowo? Nawet jeśli nie, to po zgłoszeniu reklamacji sprzedawca ma 14 dni na jej uznanie lub odrzucenie. Ważne, abyś powołał się na rękojmię, nie na gwarancję. Jeżeli w tym czasie Twoja reklamacja nie została odrzucona, sprzedawca musi spełnić Twoje żądania w reklamacji określone. Jeżeli żądałeś wymiany, sprzedawca musi wymienić.
@xyz96 @LEW433 Kupiłem w salonie stacjonarnym, ta sprzedaż nie miała nic wspólnego z Allegro ani zakupami w internecie.
Reklamacja z tytułu: Rękojmia za wady.
Reklamacja zgłoszona w salonie, w dziale reklamacji.
Żądanie reklamującego: Usunięcie wady.
Chodzi mi o to, że od 8 stycznia minęło 14 dni, do tej pory nie otrzymałem żadnej odpowiedzi poza: " producent się skontaktuje".
Czytałem, że reklamację uznaje się w takim przypadku za zasadną, ale czy wiecie ile czasu sprzedający ma na usunięcie wady? Oraz czy jeśli minęło 14 dni a nie dostałem odpowiedzi to czy mogę żądać wymiany na nowy produkt bez wad?
Pozdrawiam, Bartosz
@Sejdino Tak, w tej sytuacji, jeśli sklep w ciągu 14 dni nie odrzucił Twojej reklamacji, musi spełnić żądania, czyli usunąć wadę na swój koszt. Skontaktuj się z najbliższym rzecznikiem konsumentów, pomoże Ci bezpłatnie w wyegzekwowaniu żądań reklamacyjnych.
@Sejdino
Najlepiej skontaktuj się ze sklepem.
Może się okazać, że odpowiedź czeka na Ciebie.
Jeżeli odpowiedzi nie ma, a sprzedawca nie odrzucił Twojej reklamacji to znaczy, że uznał Twoje roszczenie: usunięcie wady. W takim przypadku realizacja powinna zostać zrealizowana (cytując kc) w "rozsądnym terminie" . Pojęcie terminu rozsądnego – czasu, w jakim naprawa powinna być zrealizowana – może zależeć od charakteru rzeczy, rodzaju czy przeznaczenia. Standardowo zwykło się przyjmować termin 14 dni, ale w przypadkach skomplikowanych lub złożonych lub gdy wymagane jest np. sprowadzenie części z zagranicy termin ten może być dłuższy niż standardowy. W uzasadnionych przypadkach termin może więc wynosić np. 30 dni. Przepisy jednak tego nie precyzują.
@A3dam @xyz96 Dziękuję za odpowiedzi.
Odpowiedź nie czekała na mnie - w rozmowie kolejny raz usłyszałem "serwis/producent skontaktuje się z Panem" ale nie powiedzieli kiedy. Napisałem do nich krótkiego maila w którym m.in wyznaczyłem im 14 dni na usunięcie wady. Po tym terminie wg KC będę mógł odstąpić od umowy (jeśli nie usuną wady).
@A3dam Rozsądny termin na usunięcie wady (14 dni) - od kiedy powinien się liczyć? Po 14 dniach na odpowiedź? Czyli 28 dni od zgłoszenia reklamacji?
@Sejdino Ja dodam, że odpowiedź na reklamację nie ma "czekać na Ciebie", tylko musi Ci zostać przedstawiona tak, abyś mógł się z nią zapoznać najpóźniej w 14 dniu na rozpatrzenie reklamacji.
A gdzie składałeś ta reklamację i czy na podstawie gwarancji czy rękojmi?
@LEW433 Autor wątku napisał, na jakiej podstawie, czytałeś?
Z tego co pamiętam, reklamacja była z tytułu rękojmi.