anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamowałem przedmiot, a sprzedający zwrócił przedmiot, a nie wpłatę, co robić?

bzrzeznik
#7 Wielbiciel#

Proszę o pomoc czy jest ktoś w stanie pomóc, kupiłem przedmiot który był niesprawny odesłałem podając przyczynę a sprzedający nie chce zwrócić pieniążków tylko na siłę strasząc mnie wysyła mi towar ,którego już nie potrzebuję bo dokonałem u innego sprzedawcy zakupu

oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44

bzrzeznik
#7 Wielbiciel#

zakup odesłałem tego samego dnia gdy go odebrałem czy 2 dni po zakupie

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@bzrzeznik złożyłeś reklamację , a w takim przypadku do sprzedawcy należy decyzja czy ! : naprawi , wymieni , zwróci środki  ,przy ponownej reklamacji masz prawo żądać zwrotu środków .

oznacz moderatorów

bzrzeznik
#7 Wielbiciel#

Nie reklamację tylko go poinformowałem że zwracam towar i chcę zwrot kosztów

oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

Co wybrałeś w opcjach zwrotu? Powód (reklamacja): ?

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@bzrzeznik a reklamacje uznał czy odrzucił?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:44052296 uznał , albo reklamacja nie zasadna , autor wątku coś wspomina o wysyłce ,,na siłę ,,

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

 nie zdziwiłbym się jak jeszcze na allegro lokalnie kupione od prywatnego

oznacz moderatorów

bzrzeznik
#7 Wielbiciel#

Nie nie duża firma sprzedaży ma 55tyś

oznacz moderatorów

bzrzeznik
#7 Wielbiciel#

tak zgłosiłem zwrot towaru i zwrot kosztów a sprzedający odsyła mi nowy towar, którego już nie chcę i mam prawo zrezygnować z zakupu  bez podania przyczyny

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@bzrzeznik napisz kiedy był zakup ? bo od 1 stycznia zmieniły się przepisy, sprzedawca pierw naprawia - wymienia 🙂 Więc nic nie zrobisz 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

bzrzeznik
#7 Wielbiciel#

Drogi kolego Allegro ma takie przepis że do 14 dni od otrzymania towaru masz prawo zwrócić towar bez podania przyczyny i albo się podporządkujesz albo nie sprzedajesz na allegro

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@bzrzeznik kolego a Ty odróżniasz zwrot 14 dni bez podania przyczyny a zwrot z podaniem przyczyny czyli reklamację ? zwrot to czynność odesłania !!!

To nie allegro ma takie przepisy tylko reguluje to ustawa konsumencka, a zwrot ten allegro może być jako odstąpienie lub reklamacja, jak zaznaczyłeś ten dział reklamacja to sprzedawca zgodnie z nową ustawą wymienił i tyle 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

bzrzeznik
#7 Wielbiciel#

Tak kolego to mi teraz wyjaśnij jedną rzecz jak jesteś taki hojrak sprzedający wysyła mi cegłę zamiast towaru kupionego i co mam mu no tym nic nie mówić tylko odesłać to mnie posadzi ze wysłał mi towar a ja mu cegłę  wysłałem, sprzedający dostał inforację  ze chcę zwrócić towar, do tego wszystkiego towar przyszedł wadliwy uszkodzony niesprawny i taki odsyłam nie ja go uszkodziłem taki dostałem i dlatego nie chce mieć nic wspólnego z tym sprzedającym, wyjaśnij co jest reklamacją  a co jest informacją? tak samo jak wiele ludzi nie wie co to jest gwarancja a co to jest rękojmia

oznacz moderatorów

Client:109840791
#9 Pomysłodawca#

@bzrzeznik 

Jeżeli towar jest niezgodny z umową, to według art. 43e.1. 4) znowelizowanej 4 listopada 2022 r. ustawy o prawach konsumenta  możesz odstąpić od zawartej umowy bez uprzedniego skorzystania z innych środków ochrony zawartych w ustawie. Nie musisz godzić się na naprawę lub wymianę towaru na inny. Decyzja w tej sprawie należy do Ciebie. Prześlij sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zażądaj zwrotu swoich pieniędzy. Najlepiej zrobić to poprzez dyskusję: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/jak-rozpoczac-dyskusje-i-wyjasnic-prob... 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:109840791 przepisy się zmieniły 1 stycznia 2023 zmień sobie zestaw kopiuj wklej. Skoro zgłosił reklamację z tytułu niezgodności z umową tzn że sprzedawca wybiera co z reklamacją zrobi tj naprawi, wymieni dopiero na końcu może sam oddać kasę. A za drugim razem jak reklamacja dotyczy tej samej wady tego towaru może klient domagać się od razu kasy. to że dokonał zwrotu nie oznacza że zrobił zwrot bo towar był uszkodzony i został odesłany z podaniem przyczyny niesprawny więc mamy reklamację

oznacz moderatorów

Client:109840791
#9 Pomysłodawca#

@az1rael  napisał(a):

@Client:109840791 przepisy się zmieniły 1 stycznia 2023 zmień sobie zestaw kopiuj wklej. 


Żeby wytłumaczyć ci różnicę pomiędzy dniem uchwalenia ustawy, a dniem jej wejścia w życie, musiałbym użyć trudnych łacińskich zwrotów, których raczej byś nie zrozumiał, a obrazków dla dzieci wklejać tutaj nie mogę. Poproś kogoś dorosłego, żeby kliknął link, który podałem i przeczytał ci na głos to, co stoi po "USTAWA z dnia...", a potem jeszcze to, co stoi na końcu.


Skoro zgłosił reklamację z tytułu niezgodności z umową tzn że sprzedawca wybiera co z reklamacją zrobi tj naprawi, wymieni dopiero na końcu może sam oddać kasę. A za drugim razem jak reklamacja dotyczy tej samej wady tego towaru może klient domagać się od razu kasy. 

Tak było przed 1 stycznia 2023 r.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Żeby wytłumaczyć ci jak działa kalendarz kup sobie najpierw jakiś na allegro. Zakup był po 1 stycznia to jaka ustawa działa? Prawo unijne jest nad krajowym. Kupujący zgłosil reklamację to nu sprzedawca naprawi lub wymieni na końcu może oddać kasę jak nie da rady naprawić lub wymienić

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#
 
 
27.12.2022/19:04

Od 1 stycznia 2023 r. wchodzą w życie nowe przepisy o prawach konsumenta. Jakie będą najważniejsze zmiany?

 

Z początkiem 2023 r. wchodzą w życie nowe przepisy regulujące prawa konsumentów. Zmiany obejmują terminologię prawną, ale mają też aspekt praktyczny. Najważniejsza zmiana to wprowadzenie hierarchii roszczeń.

Z początkiem 2023 r. wchodzą w życie przepisy ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta, zmiany w Kodeksie cywilnym oraz w ustawie o prawie prywatnym międzynarodowym. Nowelizacja jest implementacją tzw. dyrektywy cyfrowej i towarowej oraz dyrektywy w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów.

W przepisach regulujących prawa konsumenta pojawią się nowe definicje ważnych pojęć. Jedna z ważniejszych zmian to zastąpienie terminu rękojmia konsumencka” terminem „brak zgodności towaru z umową”. Wraz z uregulowaniem terminologii pojawią się zmiany ważne w codziennej praktyce zakupowej konsumentów.

Hierarchia roszczeń konsumenta

Jak przypomina UOKiK, od początku 2023 r. prawo do reklamacji nadal będzie przysługiwać konsumentom, ale będzie obowiązywać hierarchia roszczeń. W przypadku produktów kupionych w nowym roku konsument będzie musiał najpierw zażądać wymiany lub naprawy wadliwego produktu. Dopiero w drugiej kolejności będzie mógł ubiegać się o obniżenie ceny lub złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy z tytułu niezgodności towaru z umową i w rezultacie uzyskać zwrot pieniędzy.

Kolejność ta będzie miała wyjątek – gdy wada produktu okaże się istotna, konsument od razu będzie mógł odstąpić od umowy.

Masz tu jeszcze wyjaśnienie kiedy odstąpienie od umowy będzie wedlug orzecznictwa nieważne. Sprzedawca tpwar wymieni lub naprawi kupujący będzie miał za to dwa przedmioty o tym samym przeznaczeniu.

 

Odstąpienie od umowy nie musi zostać poprzedzone przez kupującego skorzystaniem z innych alternatywnych uprawnień w postaci naprawy lub wymiany towaru na nowy. Niemniej sprzedawca, który niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie, zapobiegnie w ten sposób skuteczności złożonego przez kupującego oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

oznacz moderatorów

bzrzeznik
#7 Wielbiciel#

kolego nie piszcie głupot bo zaczynam wogóle się zastanawiać czy tu zaglądać piszecie ze coś się zmieniło jak na razie to nic w pisz w internet twój nagłówek  i poczytaj

Zwrot – inaczej online i stacjonarnie

Jeśli chcesz zwrócić nieudany prezent kupiony w sklepie online, masz na to czas do 14 dni od daty faktycznego odbioru produktu – nie wysłania czy dostarczenia do paczkomatu. Jeżeli sprzedawca nie poinformował o tym prawie w momencie zakupu, np. w swoim regulaminie, okres wydłuża się do roku, ale – jeśli zrobił to z opóźnieniem – okres 14 dni biegnie od momentu, kiedy sprzedawca nas o prawie do odstąpienia poinformuje.

oznacz moderatorów