
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Proszę o pomoc.
Zakupiłem wadliwy aparat Nikon d7500, zażądałem w ramach rękojmi reklamacji i wymiany na nowy towar, albo zwrot gotówki. Sprzedawca odpisał, że nie może spełnić żądania z uwagi na to że w pierwszej kolejności wykonuje się naprawę lub doprowadza przedmiot do stanu zgodnego z opisem i jest to dyktowane przepisami prawa konsumenckiego.
Dodam że po informacji w serwisie nikona dowiedziałem się że pęknięcie jest dość istotne i aparat musiał upaść ze znacznej wysokości, nie wykluczone że uszkodzone zostało coś więcej, na zdjęciach sprzedawcy po rozjaśnieniu widać to pęknięcie. Czy zwrot wykonać na swój koszt? darmowego zwrotu już nie widzę bo mineło 14 dni.
Myślę o włączeniu allegro do dyskusji, ale sprzedający twierdzi że to nic nie zmienia.
CO ROBIĆ
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Morf30 Jeżeli czas 14 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny minął, pozostaje Ci złożenie reklamacji. Żądać możesz naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub zwrotu wpłaty. Na zwrot wpłaty sprzedawca nie musi się godzić, może towar zamiast tego wymienić lub naprawić. Jeżeli żądasz wymiany, sprzedawca ma prawo zmienić to żądanie na naprawę. Faktycznie, pracownik Allegro niewiele tu może pomóc.
Po naprawie lub wymianie sprzedawca ma obowiązek zwrócić Ci koszt odesłania aparatu do niego.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Moim zdaniem jest to typowa wada ukryta, nie mówię że sprzedający wiedział o tym, ale na zdjęciach oferty tak jak pisałem wcześniej widać to pęknięcie, nie rozumiem jak mam się godzić na naprawę skoro jest to uszkodzenie mechaniczne które musiało powstać wcześniej i może z czasem mieć wpływ na działanie aparatu np przenikanie kurzu i wilgoci.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeśli wadę widać na zdjęciach oferty, to sprzedawca może reklamacji nie uwzględnić.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@HegemonHekate To że widać coś na zdjęciu to nie jest powód do odrzucenia reklamacji ,sprzedawca powinien o tym napisać w opisie aukcji .
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Morf30 Także przy wadzie ukrytej sprzedawca nie musi się godzić na wymianę, może naprawić towar, wynika to z przepisów; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Kupując wysyłkowo ponosisz takie ryzyko.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sprzedawca zaproponował wysyłkę aparatu po czym mają stwierdzić czy naprawa jest opłacalna czy nie, oczywiście ja będę decydował czy naprawa wchodzi w grę czy aparat wraca do mnie.
Jaką będę miał pewność że aparat dotarł do nich skoro nie załatwiamy tego oficialnie przez panel dyskusja allegro?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sprzedawca twierdzi że zwrócił pieniądze przez allegro, ale nie otrzymałem żadnego maila z informacją o zwrocie wpłaty od serwisu, jak to mogę sprawdzić?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Morf30 Cześć. Zwrot został zlecony dzisiaj rano. Przelew zaksięguje się na Twoim koncie w ciągu 3 dni roboczych.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziękuję 🙂

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Morf30 bardzo proszę 🙂