anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Rezygnacja z zakupu towar uszkodzony

Natalka1405
#7 Wielbiciel#

Mam pytanie, kupiłam Ladę sklepowa za 475 zł. Poprosiłam o fakturę na firmę.  Towar przyszedł dzisiaj, był źle zapakowany a przez to uszkodzony w wielu miejscach i dość mocno. Sprzedający odsyła mnie zrobienia protokołu szkody u kuriera i dopiero odstąpienia umowy. A ja zaznaczyłam przy wyborze zwrotu że towar uszkodzony nie przez transport. Bo okleina jest odklejona, są rysy od wewnętrznej strony płyt. Do tego boki są pozgniatane itp. Więc to nie wina transportu. Jak to ugryźć żeby odesłać ten towar i prosić o zwrot towaru. I pisze ze nie ma możliwości zwrotu towaru kupionego na fv. 

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

pinsplash
#21 Demiurg#

@Natalka1405 Ty nie zracasz bez podania przyczny (nie mozna przy fakturze vat. Ty reklamujesz niezgodność towaru z ofertą. A to musi przyjąć. Czy uzna czy nie....

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Natalka1405 to nie ma nic do rzeczy zakup B2B i w przypadku wydania towaru przewoźnikowi na Ciebie przechodzą wszystkie straty, sprzedawca dobrze radzi że potrzebny protokół, przy zakupie na firmę sprzedawca nie ma obowiązku przyjmować zwrotów 😞 to nie zakup konsumencki 😞

Zakup od osoby prywatnej lub transakcja między przedsiębiorcami

Jeśli zakup nastąpi od osoby prywatnej lub obie strony transakcji występują jako przedsiębiorcy - wydanie towaru przez sprzedającego następuje z chwilą przekazania przesyłki do przewoźnika. Oznacza to, że odpowiedzialność za przesyłkę w momencie przekazania przewoźnikowi przechodzi na kupującego. W przypadku uszkodzenia towaru w trakcie przesyłki, reklamację do przewoźnika może złożyć nadawca - sprzedający, ale może również upoważnić do tego kupującego.


________
Κώστας
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@kostas11 Masz racje, tylko @Natalka1405 już zarzuciła ze wina leży po stronie sprzedawcy i nic nie zrobiła (protokół uszkodzeń przy odbiorze) , trochę sama się wkopała. Teraz z pewnością firma kurierska umyje ręce a sprzedawca nie będzie chciał ponosić kosztów za ewentualne szkody podczas transportu.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ZibiK30 tak tylko żeby to udowodnić trzeba mieć protokół szkody bo teraz nie wiadomo czy nie uszkodziła przy przenoszeniu ? Ja zawsze takowy sporządzam i nie miałem nigdy problemów i przy zakupie na firmę czy prywatnie 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@kostas11 Wiem, to podstawa. Ale nie wiem dlaczego co niektórzy na siłę uważają, że to sprawa tylko dla Allegro bo nie mają co robić i sprzedawców 😉 To zakładanie z góry, ze wina sprzedawcy, można się naprawdę uprzedzić. Nie piszę o Tobie @Natalka1405 , bo wierzę, ze byłaś nieświadoma i popełniłaś błąd nie spisując przy dostawcy całego zdarzenia oraz uszkodzeń.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@ZibiK30 Dlatego, że to jeszcze nie jest forum sprzedawców i długo nie będzie. Tutaj można też patrzeć na problem z punku widzenia kupującego i próbować mu pomóc. Nie każdy musi tu stawać po stronie sprzedawcy i kazać kupującym iść na różne ugody, spuszczać z tonu, usuwać komentarze i prosić sprzedającego na kolanach o łaskę. Zrozumiałeś?

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@xyz96 Pisz swoje rady, ja Ci nie zabraniam, nie podważaj rady innych bez konkretnych dowodów w postaci przepisów prawa czy regulaminów bo to prawdziwi ludzie z problemami a nie piaskownica, Jeśli ktoś popełnił błąd to niestety trzeba mu to uświadomić i napisać dlaczego go popełnił. POK i Allegro nie jest lekarstwem na wszystkie problemy, Allegro też musi wszystko załatwiać w granicy prawa i zgodnie z przepisami. Ja nie piszę tak jak Ty wielokrotnie używając zwrotów "Nie słuchaj ich" itp. Kto będzie korzystał z Twoich rad na których akurat się nie znasz i nie masz pojęcia o przepisach prawa w różnych dziedzinach to już jego problem.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@ZibiK30 Uczciwie się czepiam rad @xyz96 , wtedy kiedy przegina 🙂 W tym wypadku ma jednak 100% racji. Żaden protokół i żaden zwrot. Ona powinna reklamować ten towar i postąpić zgodnie z radą xyz-ta

Ula

Ula
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@WREDZIA-W1to odsyłam Cię do każdego regulaminu dot reklamacji w firmach kurierskich oraz przepisów 74 pp. Przeprowadziłem setki procesów reklamacji, dziesiątki dot uszkodzeń podczas transportu i dziesiątki jako reklamujący 😉 Jednie mogło się w przepisach teraz coś zmienić podczas Covid-u , nie wiem czy to obowiązuje że dostawca już może dostarczać bez podpisu i czego jeszcze, ale ostatnio w ciągu 2 tygodni miałem 2 i spokojnie czekali aż sprawdzę zawartość przesyłki i informowałem ich że to w razie gdy będzie trzeba spisać protokół ewentualnych uszkodzeń 😉 Spokojnie czekali aż sprawdzę 😉

Tu nawet chodzi abym sam miał spokój jak by coś 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@WREDZIA-W1I jeszcze tak między nami to zgłoszenie online a zgłoszenie z protokołem spisanym przez dostawce to zupełnie inny wynik końcowy. Niestety zgłoszenia może dokonać tylko odbiorca jako właściciel przesyłki którym się staje w momencie odbioru.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@ZibiK30 Tak, ja to wiem. Masz rację, ale gdyby już poszło na noże i sprawa znalazła się w sądzie, to protokół nie byłby konieczny. Warto przesyłkę otworzyć i go spisać, jeśli widać zewnętrzne uszkodzenia opakowania.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@WREDZIA-W1Na "noże" to tylko w sądzie a w sądzie bez dowodów ani rusz 😉

Raz przegraliśmy sprawę podobną do tej tu z okapem ponieważ klientka odebrała towar, nie sprawdziła go w ten sam dzień następnego dnia otwarła i zauważyła mocne wgniecenie (z zewnątrz nie było widać uszkodzeń, opakowanie kartonowe) W sądzie przegrała głównie dlatego, że zgłoszenie było dokonane dopiero następnego dnia. Nie miała jak udowodnić że towar odebrała uszkodzony. Ona i my dokładnie wiedzieliśmy że musiało się to stać podczas transportu lub ona w domu go uszkodziła co było mało prawdopodobne gdyż musiałaby chyba sporym młotem przywalić aby uzyskać takie wgniecenie i nie miała w tym interesu. Sprawa reklamacji ciągnęła się pół roku zanim trafiła do sądu.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@ZibiK30

"Raz przegraliśmy sprawę"
"W sądzie przegrała"

Skoro Wy przegraliście i ona przegrała (tę samą sprawę, jak widać), to kto ją wygrał?😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@KnowhereKlientka przegrała a my chcieliśmy jej pomóc i pomogliśmy bo wymieniliśmy towar a występowaliśmy w sądzie w jej sprawie gdyż sprawę i tak chcieliśmy załatwić wiedząc że to nie nasza wina gdyż towar zawsze przed wysyłką jest sprawdzany przy okazji wkładania gwarancji jako autoryzowany dystrybutor. No dobra, w sumie myśmy tak naprawdę przegrali bo ponieśliśmy straty, klientka i tak dostała nowy towar, ale nie miałaby szans nam udowodnić że wina jest po naszej stronie tak jak nie dało się już udowodnić ze po stronie przewoźnika. Mogliśmy ją zostawić żeby sama się sądziła ale firma na serio dobra pod względem obsługi klienta gdyż często warto było ponieść stratę dla ciągłej dobrej renomy. Oczywiście cwaniaków nie brakowało ale i z takimi dało się sprawy załatwiać 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

Możesz reklamować towar. Ale jeśli przy odbiorze podpisałaś że Towar nie został uszkodzony podczas transportu (skąd ta pewność?) Możesz próbować zwrócić i prosić o wymianę ze względu na towar niezgodny z opisem. Jeśli na którymkolwiek zdjęciu nie będzie uszkodzenia jakie jest np obecnie to masz małe szanse na cokolwiek bez "szarpania" się kto zawinił.

Zakup na FV nie ma zwrotów, chyba że udowodnisz że towar nie jest zgodny z opisem ale możesz tylko domagać się takiego jak w opisie, sprzedawca może się zgodzić na zwrot ale nie musi. Możesz prosić Allegro dyskusje o pomoc ale słabo to widzę.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Natalka1405 Sprzedawca nie może Cię odsyłać do kuriera, ponieważ reklamujesz wady towaru, które prawdopodobnie nie powstały w transporcie. To nie jest zwrot bez podania przyczyny. Jeżeli do odesłania towaru w ramach reklamacji użyjesz formularza zwrotu na stronie Allegro, zaznacz w nim w odpowiednim polu, że to nie jest konsumenckie odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, tylko reklamacja z powodu wad. Przy reklamacji możesz domagać się wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów. Jeśli formularz już wysłany, wyślij sprzedawcy dodatkowo mailem pismo reklamacyjne z wyszczególnionymi wadami i żądaniem wymiany lub zwrotu wpłaty. Jeżeli będzie problem otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i napisz w nim to samo. Po 24 godzinach włączy się do sporu pracownik Allegro, który Ci pomoże. W ostateczności będziesz mogła wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a to już poważny problem dla sprzedawcy.

oznacz moderatorów