anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Rezygnacja z zakupu

MAMY ROZWIĄZANIE!
Monika160577
#4 Eksplorator#

Witam, chciałabym zrezygnować z przedmiotu, który został przeze mnie opłacony, ale jeszcze nie został wysłany przez sprzedawcę. Rezygnacja jest spowodowana tym, że termin wysyłki produktu znacznie się zmienił (opóźnienie nawet do 2 mies). Sprzedawca powiadomił o tym, że termin wysyłki może się zmienić w opisie, jednak przekonywał że raczej będzie tak jak zaplanowano. 
Sprzedawca polecił wypełnić mi formularz odstąpienia od umowy, aby móc zrezygnować z danego produktu, jednak nie wiem czy ten formularz nie dotyczy tylko rzeczy, które zostały już wysłane, ponieważ allegro nakazuje w kolejnym kroku wybrać sposób wysyłki. Zależałoby mi żeby móc zrezygnować z produktu zanim zostanie do mnie wysłany (nie jestem w stanie czekać 2 miesiące na paczkę, którą potem będę musiała zwrócić). Poza tym sprzedawca mówi o wysokiej prowizji z powodu rezygnacji i odstąpienia umowy. Czy jest to prawda, że naliczana jest prowizja? Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na allegro znalazłam tylko, że: "Od umowy możesz odstąpić nawet wtedy, gdy sprzedający nie wysłał jeszcze przedmiotu. Tak samo jak w przypadku odstąpienia po otrzymaniu towaru, musisz o tym poinformować sprzedającego"
Proszę o pomoc

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15
Knowhere
#21 Demiurg#

@Monika160577 Prowizja oczywiście jest naliczana, ale gdy anulujesz zakup, to jest ona zwracana sprzedającemu (musi on wystąpić z wnioskiem do allegro).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Monika160577 Jeśli nie został wysłany, zrób to;

Sprawdź, czy jest dostępna ta metoda;

 

  1. Wejdź w zakładkę Kupione, przy właściwym produkcie kliknij Szczegóły, potem w pozycji „anulowanie zakupu” kliknij Anuluj Zakup, wybierz powód anulowania i ponownie kliknij Anuluj zakup.

 

Jeśli nie ma takiej opcji;

 

  1. Wejdź w Kupione, przy właściwym przedmiocie kliknij „Szczegóły”, potem na dole „Zwróć całość lub część zakupu”, następnie zaznacz przedmiot i wskaż jeden z powodów, najlepiej zaznacz „Bez podania przyczyny”, wpisz numer konta i na koniec zatwierdź zwrot. 

 

  1. Możesz też wysłać sprzedającemu mailem oświadczenie o odstąpieniu od umowy, czyli krótkie pismo z datą zakupu, numerem oferty, nazwą przedmiotu, swoimi danymi osobowymi, informacją o rezygnacji z zakupu oraz numerem konta do zwrotu wpłaty.

Wszystkie trzy opcje są jednakowo ważne, sprzedawca musi oddać całą wpłatę i nie może Cię obciążać żadnymi dodatkowymi kosztami. Jeśli będzie problem, daj znać, są na to sposoby.

oznacz moderatorów
Monika160577
#4 Eksplorator#

Pod zakładką "zwrot towaru" jest tylko taki komunikat: "Sprzedający nie ustawił na swoim koncie warunków zwrotu dla tych produktów. Aby dokonać zwrotu, skontaktuj się z nim." Co zrobić w takim wypadku?

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@Monika160577 Zakup na AL? Możesz wysłać maila o rezygnacji, tak samo ważny.

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@Monika160577 Kupowałaś od osoby prywatnej?

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
Monika160577
#4 Eksplorator#

Kupowałam od osoby sprzedającej na allegro (nie na allegro Lokalnie), więc to znaczy że nie jest to osoba prywatna? Bo nie wiem jak inaczej mogę to sprawdzić

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Monika160577 Na Lokalnie tego nie sprawdzisz. Sprzedawca firmowy ma tam obowiązek podania danych firmy, ale mało kto to robi. Wyślij maila z odstąpieniem, być może to firma. W otwartej Dyskusji pracownik Allegro pomoże Ci rozwiązać problem.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@Monika160577 Jak to znikł sprzedawca? Nie musi odstąpienie od umowy być wysyłane przez Allegro, możesz mailem, możesz w każdy inny sposób.

oznacz moderatorów
Monika160577
#4 Eksplorator#

Nie napisałam że sprzedawca znikł. Nie kupowałam na AL, tylko na zwyczajnym Allegro. Nie widziałam nigdzie danych firmy tej osoby, ale spróbuję napisać maila z odstąpieniem, jeśli sprzedawca nie będzie chciał zwrócić kosztów, albo dalej będzie problem, rozpocznę dyskusję. Dziękuję bardzo za wszelkie rady 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Monika160577 Tak, wyślij maila z odstąpieniem. Nawet na zwykłym Allegro niektóre firmy sprzedają z kont zwykłych, z naruszeniem zasad. Rodzaj konta Allegro nie decyduje, czy to firma, czy osoba prywatna.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 No tak, ona to już wie. Po co powtarzać?

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@Monika160577 Jeśli jest to firma, to przy nicku w profilu ma właśnie taki napis (kiedyś była to ikona teczki, o wiele bardziej rzucająca się w oczy, ale widocznie komuś przeszkadzała).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
Monika160577
#4 Eksplorator#

Niestety nie widziałam niczego podobnego 😕

oznacz moderatorów
Monika160577
#4 Eksplorator#

Zależy mi żeby nie ponosić dodatkowych kosztów i chciałabym móc otrzymać 100% zwrotu kosztów, jeśli to możliwe. Jak napisać takie oświadczenie mailem i co zrobić jeśli sprzedawca nie będzie chciała zwrócić 100% kosztów?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Monika160577 Oświadczenie wyślij zwyczajnie, mailem. Wyżej masz opis. Jeśli nie będzie chciał zwrócić wszystkich kosztów, otworzysz spór, w którym wsparcia udzieli Ci pracownik Allegro.

Spór na Allegro - https://allegro.pl/dyskusje/nowa

Spór na Allegro Lokalnie - https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE

oznacz moderatorów