anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Rezygnacja z zakupu

MAMY ROZWIĄZANIE!
Monika160577
#4 Eksplorator

Witam, chciałabym zrezygnować z przedmiotu, który został przeze mnie opłacony, ale jeszcze nie został wysłany przez sprzedawcę. Rezygnacja jest spowodowana tym, że termin wysyłki produktu znacznie się zmienił (opóźnienie nawet do 2 mies). Sprzedawca powiadomił o tym, że termin wysyłki może się zmienić w opisie, jednak przekonywał że raczej będzie tak jak zaplanowano. 
Sprzedawca polecił wypełnić mi formularz odstąpienia od umowy, aby móc zrezygnować z danego produktu, jednak nie wiem czy ten formularz nie dotyczy tylko rzeczy, które zostały już wysłane, ponieważ allegro nakazuje w kolejnym kroku wybrać sposób wysyłki. Zależałoby mi żeby móc zrezygnować z produktu zanim zostanie do mnie wysłany (nie jestem w stanie czekać 2 miesiące na paczkę, którą potem będę musiała zwrócić). Poza tym sprzedawca mówi o wysokiej prowizji z powodu rezygnacji i odstąpienia umowy. Czy jest to prawda, że naliczana jest prowizja? Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na allegro znalazłam tylko, że: "Od umowy możesz odstąpić nawet wtedy, gdy sprzedający nie wysłał jeszcze przedmiotu. Tak samo jak w przypadku odstąpienia po otrzymaniu towaru, musisz o tym poinformować sprzedającego"
Proszę o pomoc

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15
Knowhere
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Monika160577 Prowizja oczywiście jest naliczana, ale gdy anulujesz zakup, to jest ona zwracana sprzedającemu (musi on wystąpić z wnioskiem do allegro).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Monika160577 Jeśli nie został wysłany, zrób to;

Sprawdź, czy jest dostępna ta metoda;

 

  1. Wejdź w zakładkę Kupione, przy właściwym produkcie kliknij Szczegóły, potem w pozycji „anulowanie zakupu” kliknij Anuluj Zakup, wybierz powód anulowania i ponownie kliknij Anuluj zakup.

 

Jeśli nie ma takiej opcji;

 

  1. Wejdź w Kupione, przy właściwym przedmiocie kliknij „Szczegóły”, potem na dole „Zwróć całość lub część zakupu”, następnie zaznacz przedmiot i wskaż jeden z powodów, najlepiej zaznacz „Bez podania przyczyny”, wpisz numer konta i na koniec zatwierdź zwrot. 

 

  1. Możesz też wysłać sprzedającemu mailem oświadczenie o odstąpieniu od umowy, czyli krótkie pismo z datą zakupu, numerem oferty, nazwą przedmiotu, swoimi danymi osobowymi, informacją o rezygnacji z zakupu oraz numerem konta do zwrotu wpłaty.

Wszystkie trzy opcje są jednakowo ważne, sprzedawca musi oddać całą wpłatę i nie może Cię obciążać żadnymi dodatkowymi kosztami. Jeśli będzie problem, daj znać, są na to sposoby.

oznacz moderatorów
Monika160577
#4 Eksplorator

Pod zakładką "zwrot towaru" jest tylko taki komunikat: "Sprzedający nie ustawił na swoim koncie warunków zwrotu dla tych produktów. Aby dokonać zwrotu, skontaktuj się z nim." Co zrobić w takim wypadku?

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Monika160577 Zakup na AL? Możesz wysłać maila o rezygnacji, tak samo ważny.

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Monika160577 Kupowałaś od osoby prywatnej?

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
Monika160577
#4 Eksplorator

Kupowałam od osoby sprzedającej na allegro (nie na allegro Lokalnie), więc to znaczy że nie jest to osoba prywatna? Bo nie wiem jak inaczej mogę to sprawdzić

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Monika160577 Na Lokalnie tego nie sprawdzisz. Sprzedawca firmowy ma tam obowiązek podania danych firmy, ale mało kto to robi. Wyślij maila z odstąpieniem, być może to firma. W otwartej Dyskusji pracownik Allegro pomoże Ci rozwiązać problem.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Monika160577 Jak to znikł sprzedawca? Nie musi odstąpienie od umowy być wysyłane przez Allegro, możesz mailem, możesz w każdy inny sposób.

oznacz moderatorów
Monika160577
#4 Eksplorator

Nie napisałam że sprzedawca znikł. Nie kupowałam na AL, tylko na zwyczajnym Allegro. Nie widziałam nigdzie danych firmy tej osoby, ale spróbuję napisać maila z odstąpieniem, jeśli sprzedawca nie będzie chciał zwrócić kosztów, albo dalej będzie problem, rozpocznę dyskusję. Dziękuję bardzo za wszelkie rady 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Monika160577 Tak, wyślij maila z odstąpieniem. Nawet na zwykłym Allegro niektóre firmy sprzedają z kont zwykłych, z naruszeniem zasad. Rodzaj konta Allegro nie decyduje, czy to firma, czy osoba prywatna.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@LEW433 No tak, ona to już wie. Po co powtarzać?

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Monika160577 Jeśli jest to firma, to przy nicku w profilu ma właśnie taki napis (kiedyś była to ikona teczki, o wiele bardziej rzucająca się w oczy, ale widocznie komuś przeszkadzała).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
Monika160577
#4 Eksplorator

Niestety nie widziałam niczego podobnego 😕

oznacz moderatorów
Monika160577
#4 Eksplorator

Zależy mi żeby nie ponosić dodatkowych kosztów i chciałabym móc otrzymać 100% zwrotu kosztów, jeśli to możliwe. Jak napisać takie oświadczenie mailem i co zrobić jeśli sprzedawca nie będzie chciała zwrócić 100% kosztów?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Monika160577 Oświadczenie wyślij zwyczajnie, mailem. Wyżej masz opis. Jeśli nie będzie chciał zwrócić wszystkich kosztów, otworzysz spór, w którym wsparcia udzieli Ci pracownik Allegro.

Spór na Allegro - https://allegro.pl/dyskusje/nowa

Spór na Allegro Lokalnie - https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE

oznacz moderatorów