Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Odebraliśmy paczkę z paczkomatu, która zawierała zestaw czterech szklanych butelek. Z kartonu słychać pobite szkło. Nie otwieraliśmy więc paczki i poinformowaliśmy o tym sprzedawcę.
Sprzedający sugeruje otworzyć aby sprawdzić czy wszystkie butelki są uszkodzone, bo wtedy, jak twierdzi, nie ma sensu robić zwrotu. Natomiast tak czy inaczej chyba zwrot jest darmowy więc nie widzę powodu.
Jak się tu zachować? Czy otwarcie tej paczki nie spowoduje tego, że ewentualna reklamacja możę być nieuznana?
Co w takiej sytuacji zrobic? Czy może należy zacząć od reklamacji w inpost ?
Najlepiej to zrobiłbym zwrot i miał z głowy - tylko czy tu Sprzedawca może też dochodzić ewentualnych należności twierdząc, że to nasza wina?
@bo.ru nic nie kominuj i zrob jak prosi sprzedawca , złożenie reklamacji leży w jego gestii
Za dostarczenie przesyłki odpowiada sprzedawca i rób jak ci mówi ,otwórz ,sprawdź ,możesz też zrobić fotki . Sprzedawca złoży reklamację ,choć w InPoscie podobno obie strony mogą reklamować.
@bo.ru
Przykro nam z powodu wynikłej sytuacji.
Jeśli przesyłka została odebrana, prawo do złożenia reklamacji posiada zarówno Nadawca jak i Odbiorca. Sugerujemy zatem ustalenie ze Sprzedającym, kto złoży reklamację (mogą to zrobić równolegle obie strony).
Reklamację można złożyć przez formularz reklamacyjny:
https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje
Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 30 dni kalendarzowych.
Dodatkowo w przypadku uszkodzenia zawartości należy sporządzić protokół szkody.
Protokół szkody można uzupełnić poprzez:
1) Bezpośrednio pod adresem: www.inpost.pl/protokol,
2) Korzystając z formularza kontaktowego: www.inpost.pl/formularz-kontaktowy
i wybierając temat kontaktu: „Protokół szkody”,
3) W zakładce „Kontakt” na stronie: www.inpost.pl/kontakt pod hasłem: „Protokół szkody”.
Do formularza można załączyć maksymalnie 7 zdjęć o rozmiarze do 10MB.
W przypadku chęci przesłania dodatkowych zdjęć należy skierować je na adres: protokol@inpost.pl (w tytule umieszczając numer przesyłki). Protokół należy sporządzić nie później niż w terminie 7 dni kalendarzowych od daty odebrania przesyłki.
@bo.ru Otwórz i zrób zdjęcia, do reklamacji masz wszystko, prześlij zdjęcia sprzedającemu, a ty składaj reklamację u sprzedającego, to on odpowiada za przesyłkę(chyba ze chcesz czekać na decyzję InPostu) ale sprzedajacy po złożeniu reklamacji musi albo zwrócić ci środki albo wysłać nowy towar(oczywiście jak jest uszkodzony). A co do zwrotu to w tym przypadku nie ma znaczenia bo jak towar uszkodzony to jest reklamacja i tak musisz wysłać na swój koszt a sprzedający musi ci oddać koszt odesłania.
@bo.ru zrób tak jak prosi sprzedawca pewnie ma wkalkulowane w koszty takie straty wyrządzone przez kupujących 😞
Co chcesz zwracać uszkodzony towar ? to dostaniesz zwrot kasy pomniejszony o uszkodzenia 🙂
Jak udowodnisz że paczka była uszkodzona w transporcie a nie spadła Wam po schodach jak wchodziliście do domu ???
Odbierając paczkę bez uwag, pozbawiliście sprzedawcę możliwości dochodzenia odszkodowania, a na przyszłość w takiej sytuacji jak karton jest zmiażdżony lub coś lata i są podejrzenia o uszkodzenia na ekranie jest przycisk mam uwagi do paczki i wkłada się paczkę ponownie do paczkomatu 🙂