Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Kupiłem pewien przedmiot, który uległ uszkodzeniu nie z mojej winy (rozsypał się w drobne odłamki) oczywiście zrobiłem zdjęcia tego uszkodzenia i wysłałem w mailu reklamację do sprzedawcy. Reklamacja została uwzględniona, ale sprzedawca domaga się zwrotu towaru, który fizycznie się rozpadł i nic z niego nie zostało. Pozostały jedynie zdjęcia. Sprzedawca twierdzi, że musi mieć ten towar aby rozliczyć się w księgowości. Nie odda mi kosztów za towar jeśli mu go nie oddam ... co mogę w takiej sprawie zrobić?
Nie mogło nic z niego nie zostać, przecież nie wyparował. Oddaj mu te odłamki. Wysyłka na koszt sprzedawcy. Jeżeli to było na przykład szkło i okruchy wyrzuciłeś, reklamacja mimo to została uznana, więc powołuj się na zdjęcia, ale rozstrzygnięcie sporu może być trudne. Jeżeli chcesz, pomoże Ci Allegro, w tym celu otwórz Dyskusję, zamieść zdjęcia i po 24 godzinach poproś Allegro o pomoc. https://allegro.pl/dyskusje/nowa
@xyz96 ma rację - odeślij mu te odłamki. Po pierwsze - sprzedawca wiedząc, że przedmiot się rozpadł na kawałki, uwzględnił reklamację - więc nie może się spodziewać, że dostanie cały i nierozpadnięty. Po drugie - do rozliczenia się w księgowości nie potrzebuje przedmiotu, tylko potwierdzenia odebrania zwrotu przesyłki reklamacyjnej.
Koszt zwrotu ponosi sprzedawca - to znaczy Ty wykładasz pieniądze na wysyłkę, a on Ci je oddaje.
@lukas_201 Sprzedawca ma racje, bez względu w jakim jest stanie towar, to należy w całości do sprzedawcy. On też ma prawo od nowego roku złożyć reklamacje temu od kogo zakupił ten towar aby nie być stratnym. Na zdjęciach można zrobić wszystko co się chce i jak się chce 😉
@ZibiK30 "należy w całości do sprzedawcy" - jak wynika z postu OPa, już raczej nie w całości😁
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@lukas_201 Coś dziwne że nawet tych kawałków nie ma, a się rozpadł na kawałki.
@LEW433 Są jako dzieło fotograficzne 😉 @lukas_201 bez urazy, po prostu dziwi mnie trochę sytuacja jak Ciebie zwrot 😄 😉
Hmmm.... Otrzymałem kiedyś od kupującego zdjęcie rozbitego szklanego dzbanka. Zdjęcie zrobione w przedpokoju/korytarzu, w którym znajdował się jedynie wieszak na ubrania. Powód - wada fabryczna dzbanka - niestabilność dzbanka.
Chwała sprzedawcy, że uznał reklamację, bez wcześniejszego otrzymania towaru. Teraz sprawa jest bardzo prosta - wysyłasz sprzedającemu te resztki towaru (zwraca Ci przecież za wysyłkę) i sprawa jest załatwiona.
@maxr01 teraz sprzedawca ma prawo reklamować temu od kogo nabył towar. Od nowego roku ma prawo złożyć reklamacje regresową 😉