Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Program Ochrony Kupujących gwarantuje Wam bezpieczne zakupy na Allegro. Już 5 września zastąpi go Allegro Protect. Oprócz nazwy zmienimy symbol, logo i niektóre zapisy programu:
O zmianach informowaliśmy Was w sierpniu.
Sądzę że należy się dać "zawsze" wypowiedzieć sprzedającemu, nawet jak nie zdążył w 24gpdz w dyskusji(są różne sytuacje), jeżeli nie odpowiada sprzedajacy zgodnie z waszym regulaminem POK tzn. 14dni to oczywiście daje możliwość kupującemu złożenie wniosku, tak było opisane w regulaminie ale ostatnio coraz częściej łamiecie tą zasadę i nawet po 2dniach dajecie możliwość złożenia wniosku do POK.
@mr_oma Maja a jakie narzędzia ochronne dla Sprzedających wobec tych zmian? Przykład : Sprzedający dokonał sprzedaży 01.10.2022, po np roku praktycznie nie prowadzi sprzedaży, czasem kupuje. Więc niczego się nie spodziewa, a tu w czasie wakacji BUM !!! 01.07 2024 otwarta dyskusja ( pomijam słuszna czy nie, chodzi o sam fakt). I co teraz?
@pinsplash Jak to co...
24 godziny na odpowiedź, potem konsultant napisze w dyskusji "Nakładam na konto blokadę do czasu wyjaśnienia sprawy. Tu proszę złożyć wniosek do Allegro Protect"
Sprzedający zwróconą kupującemu kwotę będzie miał dopisaną do rachunku i po kilku miesiącach otrzyma pismo z windykacji.
Ale będzie miał wtedy zagwozdkę 😕
@pinsplash, sprzedający, który decyduje się na sprzedaż na Allegro, akceptuje regulamin, a więc i ramy czasowe Dyskusji. Co więcej - informujemy go o otworzonej Dyskusji.
@mr_oma Niestety Twoją odpowiedź traktuję jako : Cieszcie się sprzedawcy bo mogliśmy wprowadzić 75-letni czas na otworzenie dyskusji....
No i pytanie bonusowe : czy Allegro będzie obowiązywał taki sam czas na odpowiedź ( przy jakimkolwiek kontakcie) jak sprzedawców ( 24h)?
@mr_oma w takim razie, dlaczego allegro nie przestrzega ram czasowych? Często przyznajcie zwrot z POK nie czekając nawet 24 godzin na odpowiedź sprzedającego. Szczególnie w soboty i niedziele. Jak chcesz przykłady, to poczytaj sobie wpisy sprzedających.
@Agent051, jeśli masz konkretny przykład, do którego mogę się odnieść, będę wdzięczna za więcej informacji. 🙂
@mr_oma klasyczna odpowiedź. Nie chodzi o jednostkowe przypadki. Chodzi o wiele sygnałów od sprzedających, że tak się dzieje. Najłatwiej odnieść się do konkretnego wpisu, trudniej wyjaśnić dlaczego tak się dzieje. Zazwyczaj ignorujecie takie wpisy i nie odpowiadacie.
Czy w dalszym ciągu klienci będą mogli bez problemu wyłudzić zwrot kosztów towaru i zachować towar mimo odrzucenia reklamacji?
Już 2 razy, mimo że odrzuciliśmy reklamację i allegro przyznało nam rację, klient został z towarem i otrzymał jeszcze zwrot pieniędzy z POK.
@www_szron_com_pl, aby odnieść się do tej sprawy konkretnie, poproszę Cię o numery tych dwóch zamówień.
1. ac08d360-3ca6-11ec-843b-0bf37e114746 - tu klient 4 miesiące po zakupie próbował zwrócić towar, po naszej odmowie wymyślił że jest to bubel i nie działa - wysyłał go do nas kilkukrotnie, za każdym razem reklamacja została odrzucana ponieważ wszystko działało prawidłowo co zostało udokumentowane zarówno zdjęciami jak i filmami. Finalnie allegro oddało klientowi pieniądze i musieliśmy mu zwrócić towar którego nie chciał.
@www_szron_com_pl, otrzymałam informację, że w obydwu tych przypadkach rekompensata została wypłacona bez konsekwencji wobec Ciebie. Nie podważaliśmy Twojej decyzji reklamacyjnej, do której masz prawo.
W wyjątkowych sytuacjach zezwalamy na wypłatę POK bez konsekwencji dla sprzedającego. Robimy to w trosce o pozytywne wrażenie zakupowe.
Właśnie o to chodzi - pozytywne wrażenie zakupowe. Innymi słowy - rozdawnictwo. Klient ma i towar i pieniądze.
Przeglądając między innymi grupę Zjednoczonych Sprzedawców na fb widać jak często jest to wykorzystywane przez cwaniaków.
Nigdy nie ma nic za darmo - w takich przypadkach, mimo że sprzedawca nie ponosi kosztów POK to wpływa to bezpośrednio na kolejne podwyżki prowizji - skądś musicie brać te pieniądze dla "niezadowolonych" klientów a na pewno nie z kieszeni prezesa który zezwala na takie coś.
@mr_oma Może jakieś dłuższe ramy czasowe na odpowiedź sprzedającego w dyskusjach otwartych dla zakupów wykonanych np. 12 lub więcej miesięcy temu? Jakieś dodatkowe przypomnienia? Cokolwiek by dać sprzedającemu szansę?
Jeśli ktoś sprzedaje na allegro regularnie to nie ma problemu ale okazjonalni sprzedawcy?
Nawet najuczciwszy sprzedawca nie będzie się spodziewał zgłaszania jakichkolwiek problemów do transakcji zakończonej 2 lata wcześniej.
@komis-bell, sprzedający otrzymuje informację o otworzonej Dyskusji. Zazwyczaj, jeśli nie odpowie w regulaminowym terminie, czekamy jeszcze trochę, dając mu szansę na reakcję.
Jak ktoś sprzedaje okazjonalnie to równie rzadko może zaglądać na allegro aby sprawdzić czy ktoś o coś pyta lub zakłada dyskusje i takiego powiadomienia może nie zauważyć w porę.
@mwmonety sądząc po odpowiedzi Mai, na to właśnie jest taki ruch obliczony.
Łatwo skubać na każdym kroku sprzedawców . Ciekawe co że zwrotami prowizji po dłuższym okresie niż jest regulaminowy w przypadku jakiegos problemu z klientem . Wiele aukcji sprzedawanych z promowaniem czy wyróżnieniem i nikt tego nie odda . Pozostanie robienie zakupów w jedynym niepowtarzalnym sklepem sieci OSA i tam robić dyskusje i składać wnioski do POK bo sklep bogaty kasę odda i jeszcze towaru nie będzie kazał zwracać.
oczywiście angielska nazwa żeby było „cool” 💅