Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.Kupiłem płytę główną do komputera,ale zapomniałem sprawdzić gniazdo procesora.Mój procesor nie pasuje.Zaraz po zamówieniu się zorjentowałem,probowałem anulować zaraz zakup.Ale nie ma takiej możliwości.Niw wuem dlaczego.Napisałem do sprzedającego,i sprzedający nic nie odpisuje ,a był zalogowany już kilka razy.Co w takim razie zrobić.
Jeśli nie możesz anulować to być może sprzedawca już go wysłał i wprowadził numer nadania do systemu .
Nie.Nie wysłał.Piszę że on nie wprowadził śledzenia przesyłki,ani nie przyjmuje,zwrotów.
@nenopowno sprzedawca to firma czy prywatny? opłaciłeś juz zamówienie czy jeszcze nie?
@nenopowno sprawdź czy jest przedsiębiorcą , jeśli jest zwrot musi przyjąć ,a pisać sobie może . Jeśli to osoba prywatna może odmówić przyjęcia , a Ty w takim przypadku otrzymasz nauczkę żeby czytać dokładnie i ze zrozumieniem opisy / po to są / zanim zdecydujesz się na zakup .
Jak klikam ,to pisze dane firmy.Czyli rozumiem że jest przedsiębiorcą.Poprostu,chce zarobić.Dlatego niechce anulować.
Lipa .
@nenopowno jeśli firma to masz jako konsumet prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny .Napisz mu w formie maila przez ,,pytanie do sprzedajacego ,, że rezygnujesz z zakupu , a jak wyśle po Twojej wiadomości to na swoje ryzyko . Jeśli zapłaciłeś będzie musiał oddać Ci wszystkie środki .
@nenopowno
Podaj link do oferty.
Dzisiaj jest sobota (weekend) sprzedający ma prawo nie odpowiadać na żadne wiadomości, spory, etc. aż do poniedziałku.
@mdrogeria
jak wyśle po Twojej wiadomości to na swoje ryzyko
Nie wprowadzaj w błąd.
Jeżeli kupujący na Allegro nie wybierze opcji ANULUJ (z jakiegokolwiek powodu) - to sprzedający ma obowiązek wysłać towar (a kupujący ma obowiązek go odebrać).
Kupujący może złożyć oświadczenie o odstąpieniu (najlepiej po otrzymaniu przesyłki), a czy przysługuje mu prawo do odstąpienia z Art. 27 UoPK czy nie - tego jeszcze nie wiemy.
@A3dam ustawodawca nie określa sposobu w jaki konsument ma poinfomować sprzedawcę o swojej rezygnacji z zakupu . Przypomina tylko , że dobrze jest zrobić to w taki sposób , aby mieć potwierdzenie oświdczenia swojej woli .
@mdrogeria
W Art. 27 UoPK jest wskazana możliwość tzw. konsumenckiego odstąpienia od zakupu.
W Art. 30 ww. Ustawy jest natomiast opisany tryb postępowania gdy konsument chciałby realizować swoje prawo z Art. 27.
"przypominanie o pisemnej formie składania oświadczeń" to domena UOKiK-u , który ustawodawcą nie jest.
W sytuacji, gdy konsument złoży skutecznie stosowne oświadczenie nakłada na siebie szereg dodatkowych obowiązków (w tym opisane w Art. 34).
Np. poza obowiązkiem odebrania rzeczy (wynikającym z zobowiązania zakupu z obowiązkiem zapłaty) dochodzi np. obowiązek zwrotu rzeczy (której nie da się zwrócić przed wejściem w jej posiadanie).
Odstąpienie od Umowy po tym jak sprzedawca przyjął ofertę kupna kupującego nie powoduje, że oferta przestaje wiązać.
@A3dam nie bierzesz jednego pod uwagę , a mam na mysli rozdawnictwo allegro . Otworzy dyskusję , po 14 dniach otrzyma zwrot z POK .
Jeśli podepsze się wysłanym mailem z rezygnacją allegro obciąży sprzedawcę ,ostatecznie lepiej dla sprzedawcy ,żeby nie wysyłał i w miarę szybo zwrócił kasę ,.
@mdrogeria
W tym wątku o pomoc zwrócił się kupujący (nie sprzedawca).
Jeżeli sprzedawca uchybi(ł) jakimkolwiek przepisom (regulaminu Allegro lub powszechnie obowiązującego prawa), np. odmówi prawa do odstąpienia od Umowy w sytuacji gdy jest przedsiębiorcą, a kupujący konsumentem - to musi liczyć się z konsekwencjami (ale to nie jest problem kupującego).
Jeżeli jednak sprzedawca nie odpowiada ze względu na weekend i nie uchybia innym swoim obowiązkom - to włos mu z głowy (ani grosz z konta) nie spadnie.
W mojej opinii nieuczciwe jest jednak na tym etapie sprawy przekonywanie kupującego, że stoi ponad prawem i sprzedawca coś "musi" w sytuacji gdy nie wynika to z obowiązujących przepisów - bo paradoksalnie może to skomplikować sytuację kupującego (a nie na tym w mojej opinii polega pomoc).
P.S.
Udzielał się tu osobnik, który dla zdobycia poklasku nadużywał słów m.in.: "musi", "zawsze", "nigdy". Niektóre dowody jego niekompetencji (braku znajomości prawa), złośliwości, niesłowności, a nawet braku poszanowania dla kultury wypowiedzi są jeszcze dostępne na AG.
@A3dam poczytaj i wypowiedz się moim wątku tu -https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/kolejny-przykład-rozdawnictwa-allegro/m-p/...
następnie napisz gdzie jest prawo .
@mdrogeria
Jakbyś był uprzejmy przytoczyć treść całej korespondencji (w tym również sporu) z kupującą w Twojej sprawie być może byłaby okazja do obiektywnej oceny sytuacji.
@A3dam przeczytaj dokłądnie caly watek , wszystko napisane .