anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedaż towarów realnych nie wirtualnych

Gwizdek82
#8 Zapaleniec#

Witam wszystkich,

 

Po raz kolejny zamawiam i opłacam z góry BLIKiem jakiś towar, który ma niby być u mnie jutro/pojutrze, a po jakimś czasie okazuje się, że nie ma na "magazynie" , dotarł do sprzedawcy uszkodzony czy cokolwiek innego. Ja rozumiem, że dużo firm taki ma model biznesowy, że sprzedaje towary fizycznie ich nie posiadając. Spoko. Też tak można i nie ma w tym nic złego. Złe jest okłamywanie i wprowadzanie w błąd. Proponuję, aby wymusić w jakiś sposób na Allegro, aby sprzedawca miał obowiązek poinformować kupujących czy sprzedaje realne, fizyczne towary czy też nie. Wystarczyłby jeden checkbox "towar fizycznie na magazynie" i taka informacja w podsumowaniu aukcji na górze ekranu. Uważam, że byłoby to uczciwe. Teraz takiego wymogu nie ma, więc każdy sprzedający ma wolną rękę. Wydaje mi się, że Allegro, jeśli nie chce promować januszerstwa to wprowadzi taki wymóg dla sprzedających.

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@Gwizdek82 Jeżeli tam była opcja wysyłki w 24h, 800 sztuk dostępnych i ktoś nie był w stanie zrealizować zamówienia i przez tydzień się z Tobą skontaktować jak rozwiązać tę sytuację ... no to możesz wystawić zasłużony negatywny komentarz. 

Checkbox z informacją czy ktoś ma towar czy nie nic w tej sytuacji by nie zmienił, sam widzisz, że sprzedawca informował w treści oferty, że ma 800 sztuk ... na pewno zaznaczyłby, że nie jest pośrednikiem tylko wysyła z własnego magazynu. 

oznacz moderatorów

Gwizdek82
#8 Zapaleniec#

Oczywiście negatyw poszedł. Później dostałem maila z ofertą zamiecenia pod dywan i wycofania komentarza za 40PLN 🙂 Oczywiście odmówiłem.

 

Jeśli chodzi o płatność i terminy. Jak się fizycznie kupuje też są płatności odroczone i tyle. Albo się ktoś decyduje na taki model biznesowy albo nie. W "realu" też ludzie walczą z oszustami co biorą usługę/towar i nie płacą.

 

To może zamiast checkbox towar na magazynie, robić kary za nie dotrzymywanie terminów wysylki/realizacji? Ustalić powiedzmy próg nie wiem dajmy na to 2% z ogólnej liczby wysyłek  w miesiącu jako maks niedotrzymanych terminów. Przekraczasz próg kara 🙂 Obstawiam, że nagle by wielu sprzedawców Januszów nauczyło by się wykonywania usługi zgodnie z deklaracją:) 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Gwizdek82 powiem Ci jedno , jestem sprzedawcą i sprzedaję z półki czyli fizycznie towar posiadam, ALE ! trafia się , są to marginalne przypadki , że np. brakuje sztuki w fabrycznie zapakowanym kartonie , bywa ,ze sztuka / dwie / są uszkodzone , czasem coś w głowie się źle ułoży podczas edycji oferty i zabraknie tej jednej oferowanej sztuki . Przy sprzedaży pojedynczych sztuk problem nie występuje bo otwierając ostatni karton weryfikuję każdą sztukę i sprawdzam stan podany w ofercie , jeśli trzeba koryguję   ,ale trafia się zakup większej ilości , widzę fizycznie np 12 kartonów czyli 144 sztuki , klient kupuje 144 i co otwieram każdy karton ....brakuje 1 lub jest uszkodzona . Jak pisałem wcześniej popieram Twoje zdanie i wprowadzenie obowiązkowego parametru ,, posiadam fizycznie towar ,,   ,, pośredniczę w sprzedaży ,, częściowo rozwiązałby problem ... ale nie do końca .

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@Gwizdek82 Teoretycznie w przypadku nie nadania przesyłki traci punkty "jakości sprzedaży" - jakość ma wpływ na pozycjonowanie ofert etc ale jak widzisz nie ma to żadnego wpływu na Twoje zakupy. 

Allegro musiałoby wyświetlać jakiś powiedzmy wskaźnik terminowej wysyłki co może poprawiło by sytuację (choć wątpię). 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Gwizdek82 Właściwie to cię podsumowało : Do sprzedawcy co napisał, że ma być checkbox dla kupujących, kupuję i płacę i nie dla zabawy. Ja akurat płacę z góry. Jak się boisz takich sytuacji, ustaw płatność tylko z góry i tyle. Niestety nie masz pojęcia jak działa allegro.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

sp4xql
#7 Wielbiciel#

Witam serdecznie.

Ostatnio co raz częstszą praktyką u chińczyków jest wystawianie chodliwych towarów w bardzo atrakcyjnych cenach i na aukcji w dużej ilości jednostkowej. Po kilku dniach chińczyk pisze że fabrykę mu zamknięto i zwraca kasę ale prosi o cierpliwość. W ten sposób ma nie oprocentowaną pożyczkę krótkoterminową. Szukając pewnego produktu naciąłem się już dwa razy. Pytanie jak takich oszustów weryfikować. Sklep z dwuletnim stażem na Allegro i ponad tysiącem produktów.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@sp4xql nie da się założy nowe konto wystawi w kilka godzin parę tysięcy aukcji będzie miał pożyczkę na pożyczce 

oznacz moderatorów