anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedaż towaru, którego nie ma

piotruswie
#8 Zapaleniec#

Witam.

Jestem zażenowany sytuacją jaka mnie na Allegro spotkała. Ktoś wystawia towar, a po zakupie twierdzi że chwilowo się skończyło i muszę poczekać na dostawę. To jakiś absurd - prowadzą fikcyjną sprzedaż pośredniczącą bez ryzyka i magazynowania nie wspominając o wydatkowaniu pieniędzy a allegro nic z tym nie robi. Rozumiem że mogę sobie wystawić Bugatti a jak znajdę frajera który go o de mnie kupi to powiem by mi zapłacił a ja zamówię go w fabryce i na tym zarobie. Chyba przestanę tu kupować.

oznacz moderatorów
37 ODPOWIEDZI 37

xyz96
#21 Demiurg#

@piotruswie Nie może Ci kazać czekać i nie może Cię zmuszać do odstąpienia od umowy. To on nie wywiąże się z umowy w deklarowanym czasie. Powinien niezwłocznie zwrócić Ci wpłatę w takim przypadku.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@xyz96 nie obowiązuje już ustawa konsumencka która pozwalała na cyt: "Powinien niezwłocznie zwrócić Ci wpłatę w takim przypadku."

podaj proszę podstawę prawną swojego twierdzenia bazując na obecnej ustawie konsumenckiej

oznacz moderatorów

glenmoranghie
#14 Krzewiciel#

"nie obowiązuje już ustawa konsumencka która pozwalała na cyt: "Powinien niezwłocznie zwrócić Ci wpłatę w takim przypadku."

W takim razie co niby powinien? Zatrzymać pieniądze i nie wysłać towaru? 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@RED Jeśli chcesz dokładnie i precyzyjnie, zgodnie z prawem kropa w kropkę, to masz;

Kupujący może po niedotrzymaniu terminu wydania rzeczy wyznaczyć sprzedawcy kolejny termin. Jeżeli ten kolejny termin także nie zostanie dotrzymany, kupujący może odstąpić od umowy ze względu na przekroczenie terminu realizacji, a sprzedawca ma obowiązek zwrócić wpłatę niezwłocznie. Ten dodatkowy termin nie jest w przepisach sprecyzowany, więc może to być następny dzień po pierwszym terminie wydania. Jeśli nie znajdziesz odpowiednich zapisów w KC dotyczących konsumentów, daj znać, wskażę Ci je. 

Moja odpowiedź powyżej była drogą na skróty, bez pism, wezwań i dodatkowych ceregieli.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@xyz96 tak i to rozumiem - kupujący wyznacza termin graniczny - po czym odstępuje od umowy

ale robi to Kupujący

nie Sprzedawca, który w tym wypadku musi wykonać oświadczenie woli konsumenta

wcześniej mógł to zrobić Sprzedawca sam z siebie bez pytania konsumenta o zgodę

a dlaczego tak cisnę temat by było to pisane dokładnie?

jakiś czas temu prowadziłem dyskusję z Kupującym, który twierdził że to ja jako Sprzedawca mam odstąpić od umowy i najlepsze, że jakiś niedouczony admin z allegro go w tym wspierał

 

 

oznacz moderatorów

zanzzara
#7 Wielbiciel#

Od umowy możesz odstąpić nawet wtedy, gdy sprzedający nie wysłał jeszcze przedmiotu. Tak samo jak w przypadku odstąpienia po otrzymaniu towaru, musisz o tym poinformować sprzedającego.

Cytat z Allegro Pomoc

oznacz moderatorów

Kerry89
#7 Wielbiciel#

Mam teraz podobną sytuację. Zapłaciłem za coś czego nie otrzymałem. Nie przypuszczałem, że przycisk "Problem z zakupem" odeśle mnie tylko do czatu ze sprzedawcą, który oczywiście ma to w nosie co ja do niego napiszę bo i tak nie odda mi pieniędzy. Pewnie konto fikcyjne. Masakra ale chyba sam tak zacznę robić bo już za często bylem robiony w wała.

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@Kerry89  A nie masz tam niżej opcji poproszenia pracownika Allegro o pomoc? Poza tym jest jeszcze - w razie czego - Program Ochrony Kupujących. Zapoznaj się z tym. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Kerry89 Należy otworzyć dyskusję:https://allegro.pl/dyskusje/nowa  a jak nic nie da to po 14 dnach od zakupu masz POK, allegro gwarantuje bezpieczne zakupy: https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index

oznacz moderatorów

Masakrator78
#7 Wielbiciel#

To nie powinno mieć miejsca. Allegro ma na to wywalone. 

oznacz moderatorów

E4053
#7 Wielbiciel#

CZŁOWIEKU JA KUPOWAŁEM 3 RAZY TEN SAM KASK DO MOTORU U RÓŻNYCH SPRZEDAWCÓW... W KOŃCU PO 2 TYGODNIACH TYCH WSZYSTKICH ZWROTÓW I WPŁAT PO TYM CAŁYM Z NIMI PIE$%^LNIU DAŁEM SOBIE SPOKÓJ. PRZEDWCZORAJ KUPUJĘ 10 UCHWYTÓW DO MEBLI PO CZYM SPREDAWCA PISZE, ŻE NASTĄPIŁA K@RWA POMYŁKA I ŻE JEST TYLKO 8... A ALLEGRO MA TO W WSZYSTKO W D#PIE BO ICH TAM OBCHODZĄ TYLKO PROWIZJE OD SPRZEDAŻY A TO, ŻE CI TAKI JEDEN **piiip**A Z DRUGIM ZAMROZI GOTÓWKĘ CO NAJMNIEJ NA TYDZIEŃ TO JEST TO TYLKO DLA NICH SPRAWA K@RWA UPORZĄDKOWANEGO REGULAMINU...

PIE#%OLONY BAZAR, GORZEJ JAK ZA KOMUNY...

oznacz moderatorów

T-Lagwa
#2 Obserwator#

Co w przypadku gdy sprzedawca wystawił ponad x tys. sztuk w ogłoszeniu, nie pisze też w ogłoszeniu o tym że wysyłka jest uzależniona od stanów magazynowych po czym po zakupie pisze że nie ma tego na stanie i nie wyślę. Oddano pieniądze ale jak dla mnie to ewidentne oszustwo klientów. Takie praktyki powinny być jakoś karane przez allegro. Co z sprzedawcami rzetelnymi którzy kupują trzymają na magazynie dlatego mają wyższą kwotę zakupu i przez takie praktyki nie sprzedają nic. Masakra.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@T-Lagwa możesz nam zgłosić takie konto, zweryfikujemy je i podejmiemy odpowiednie kroki. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

C23B32
#10 Popularyzator#

nic nie zrobicie byly zglaszane ..moge podac nastepne i co z kaski nie zrezygnujecie dla kilku kupujacych ..nawet jak my ..duuuze ilosci na roznych kontach ..ze 30 tysiecy w smarcie zaoszczedzone w kosztach przesylek tylko ze obecnie to juz jest patologia tutaj jest plu miliony produktow z nie istniejacych chinskich firm  a wy macie na nas i na to wywalone ta jak pisza poprzednicy 

oznacz moderatorów

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

A to przypadkiem nadal nie jest tak, ze im więcej sprzedawca wystawi tym wyżej plasuje się jego aukcja? I potem firma kupuje 100 sztuk, a na aukcji 10000 i dostawy w międzyczasie. Dawniej allegro zmuszało sprzedawców do takiego czegoś (albo wystawisz dużo albo nie sprzedasz), wątpię, żeby coś się na plus zmieniło...

oznacz moderatorów

E4053
#7 Wielbiciel#

A ja jakiś czas temu "kupiłem" ten sam model kasku u trzech sprzedających po kolei i każdy nie miał towaru, co znaczy, że go fizycznie nie było i nie otrzymałem go nigdy.  Jedynie: "przepraszamy ale towar nie jest dostępny" - i zapomnieli k@rwa dodać, że nigdy nie będzie... ale aukcje owszem były. A czas stracony na czekanie i wręcz błaganie o zwrot kasy... tego ci nikt nie uwzględni. Więc jak coś MOI DRODZY kupujecie na Allegro to najpierw pytajcie sprzedającego czy towar posiada. Najlepiej płacić przy odbiorze i albo towar przyjdzie w zdeklarowanym czasie albo wy#*@rdalać !

NIE PŁAĆCIE NA ALLEGRO PRZELEWEM !

oznacz moderatorów

C23B32
#10 Popularyzator#

tez zaczelismy za pobraniem ale co z tego jak i tak nie przychodzi i stoi sie z robota i wszyscy wkurw.....ni interesuje mnie ze przyjdzie tydzien czy dwa pozniej ...pisze na jutro kup np do 12 ma byc jutro koniec kropka 

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@C23B32 Nie nie ma być i kropka ponieważ w tym komunikacie nie ma mowy o żadnej gwarancji dostawy. Jest to czas "przewidywany/prognozowany" wyliczony na podstawie średniej z wielu wcześniejszych dostaw. Na średnią składają się przesyłki doręczone w ciągu 24h, jaki te doręczone w ciągu 36h. Tych drugich jest mniej więc średnia jest wysoka i algorytm podpowiada informację o szybkiej dostawie. Żaden algorytm czy sprzedawca nie zagwarantuje dostawy następnego dnia, bo przewoźnik tego nie gwarantuje. Każdy przewoźnik ma swój regulamin i w nim określa czas na wykonanie usługi i często są to 2-3 dni robocze. Dopiero po upływie tego terminu można złożyć reklamację na nienależyte wykonanie usługi.

Kiedy dzwoni do mnie klient np. w czwartek i mówi, że potrzebuje towaru na weekend to zawsze odpowiadam tak: Jeżeli zdecyduje się Pan/Pani na złożenie zamówienia to gwarantuję, że zamówienie zostanie dzisiaj wysłane. Nie daję jednak żadnej gwarancji, że zostanie doręczone przed weekendem ponieważ sam takiej gwarancji nie otrzymuję i sam nie zajmuję się również doręczaniem paczek.

Decyzja po stronie klienta.

oznacz moderatorów